Ga naar inhoud

Wat zijn normale prijzen?


Aanbevolen berichten

Wat zijn normale prijzen voor nes games compleet in box?

 

Ik krijg vandaag supermario 3 ( classic versie)binnen, daar heb ik 27,50 voor betaald, met verzenden erbij.

 

Is dit teveel, of is dit de normale prijs.

 

Als ik de prijzen zie die ze vaak vragen op mp dan rijst dat de pan uit.

aangepast door Leander
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor zoiets bestaan geen "normale prijzen". Ik zou zo'n spel laten liggen als het 10 euro kost op de rommelmarkt, ik zou er ook nooit 20 euro voor betalen op marktplaats. 

 

Veel mensen baseren de "waarde" van producten aan de hand van vraagprijzen op eBay/Marktplaats. Dat klopt sowieso al niet. Een vraagprijs is geen verkoopprijs.

Op een site als Discogs, waar je platen en cd's kunt (ver)kopen en wat een encyclopedie is met zo'n beetje alle platen en cd's die ooit gemaakt zijn zie je altijd een aantal gegevens die het mogelijk maken een waarde in te schatten, je hebt hiervoor een aantal zaken nodig:

 

Hoe veel mensen hebben dit artikel

Hoe veel mensen willen dit artikel

Wanneer is het artikel het laatst verkocht

Wat was de laagste verkoopprijs

Wat was de hoogste verkoopprijs

Hoe veel staan er te koop

 

Neem deze plaat van Bowie: https://www.discogs.com/David-Bowie-David-Bowie/release/2823685

 

149 hebben de plaat, er zjn niet veel mensen die de plaat hebben

990 willen de plaat, de plaat is dus wel gewild

Het is 3 maanden geleden voor het laatst verkocht

Tussen de 85-6000 euro (gemiddeld 271 euro)

Er staan er 6 te koop en in goede conditie vragen ze er rond de 900 euro voor.

 

Aan de hand van deze gegevens zou ik zeggen, op dit moment is 500 euro een prijs waar je hem snel voor kunt verkopen en het lijkt mij gezien de markt een faire prijs, maar de kans dat je hier een goed exemplaar voor vindt zal vrij klein zijn.

Mensen op Marktplaats zullen nu 5500 euro vragen, want dat is 500 euro lager dan de prijs waarvoor de plaat ooit verkocht is. Maar dit is dus in mijn opinie 11x zo hoog als de werkelijke waarde.

 

Voorbeeld 2: https://www.discogs.com/Michael-Jackson-Dangerous/release/887403

 

335 mensen hebben deze cd

75 mensen willen deze cd

er staan er 36 te koop. Hoog aanbod, weinig vraag, hoge verzadiging.

2 maanden geleden voor het laatst verkocht

tussen de € 1.80 - € 18,04 (de laatste zal wel 100% nieuw geweest zijn), gemiddeld 4 euro

Near Mint staan ze voor een euro of 5

Ik zou zeggen deze cd is nu ongeveer 4,50 euro waard.

Op Marktplaats vragen ze er 15 euro voor, want het is goedkoper dan die ene die voor $30 staat en "dat is hij waard" denkt men dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kortom: Het is maar net wat jezelf ervoor over heb.

 

Wat jij er voor over hebt is geen waarde, waarde is wat ik net uitleg in de vorige post. Wat jij er voor geeft is onderdeel van de som die je moet maken om tot een waarde te komen.

Maar als iets voor jou 100 euro waard is dan is het dat waard voor jou.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...