Ga naar inhoud

WTF, er is een 13e aflevering van Floris???


Aanbevolen berichten

http://www.leidschdagblad.nl/algemeen/cultuur/article28404216.ece/Premiere-van-dertiende-aflevering-Floris?lref=r_binnenland

 

"LINGEWAARD - Bijna 47 jaar na de uitzending van de twaalfde en laatste aflevering van de tv-serie Floris, gaat een tot nu toe onbekende dertiende aflevering in première. Dat gebeurt vrijdag op het kasteel Doornenburg aan de rivier de Linge, in het bijzijn van toenmalig titelvertolker Rutger Hauer. Zijn rol als de middeleeuwse ridder Floris van Rosemondt betekende voor Hauer zijn doorbraak als acteur.

Door ANP - 17-8-2016, 11:05 (Update 17-8-2016, 11:05)

Paul Verhoeven was de regisseur van de twaalfdelige serie, die in 1969 werd uitgezonden. Een dertiende aflevering, getiteld Het Gericht, werd om verschillende redenen nooit afgemonteerd en is ook nooit vertoond. Het ruwe filmmateriaal was in bezit van de schrijver van de serie, Gerard Soeteman. Om een volwaardige aflevering te krijgen, zijn er nu tussen de beelden zwart-wittekeningen gemonteerd van tekenaar Gerrit Stapel, die met Soeteman eerder Floris-strips maakte."

 

 

Asjemenou!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar blijkbaar was de aflevering niet af ook, anders hadden er geen tekeningen tussen gehoeven?

Wel interessant, dat er nog steeds oud materiaal opduikt overal.

Ja, da's ook wel logisch, ze hadden echt geen complete aflevering gemaakt om die daarna nooit meer te gebruiken. Er is ook een incomplete Doctor Who die af en toe wisselt naar animatie.

 

Maar dat ze hier nooit eerder mee zijn gekomen. Ik herinner me niet dat dit ooit ter sprake is gebracht, terwijl er toch diverse documentaires zijn van zowel de DVD als andere van televisie?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bizar toeval (2 weken al), enkele dagen geleden keek ik heel nostalgisch naar een stukje van de oude Floris-reeks en kwam er toen achter dat door een budgetoverschrijding van 300% de serie middenin de productie werd stopgezet. Nu een paar dagen later hoor ik dit. Fucking bizar :D

Dat was ook al wel bekend uit de 4 of 5 documentaires die er inmiddels over bestaan.

Voor jou niet eens al te ver weg, vanuit Den Bosch, die screening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag geweest, in het mooie kasteel doornenburg. Stel je niet al teveel voor bij die verloren aflevering, het zijn 3 scenes (totale speelduur: minuut of 2) aangevuld met strips zodat je een aflevering van ong. 10 minuten krijgt. De strips behandelen vooral het eerste gedeelte van de aflevering, vervolgens de 3 scenes en daarna werd de andere helft van de aflevering in 3 zinnen pats-boem uitgelegd. Viel erg tegen. Daarna een documentaire van 3 kwartier met daarin interview uit 1998 met Paul Verhoeven en Gerard Soeteman over het ontstaan van de serie, afgewisseld met fragmenten uit de serie en uit de making-of ( "Rond Floris") uit 1969. Dat was wel erg boeiend om naar te luisteren :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik ben vandaag geweest, in het mooie kasteel doornenburg. Stel je niet al teveel voor bij die verloren aflevering, het zijn 3 scenes (totale speelduur: minuut of 2) aangevuld met strips zodat je een aflevering van ong. 10 minuten krijgt. De strips behandelen vooral het eerste gedeelte van de aflevering, vervolgens de 3 scenes en daarna werd de andere helft van de aflevering in 3 zinnen pats-boem uitgelegd. Viel erg tegen. Daarna een documentaire van 3 kwartier met daarin interview uit 1998 met Paul Verhoeven en Gerard Soeteman over het ontstaan van de serie, afgewisseld met fragmenten uit de serie en uit de making-of ( "Rond Floris") uit 1969. Dat was wel erg boeiend om naar te luisteren :)

Okee, gaaf dat je geweest bent. Als het echt maar om 2 minuten gaat vind ik dat wel een beetje een tegenvaller, dan hebben ze de boel wel erg uitgesponnen. Ik had gehoopt dat die 10-15 minuten toch grotendeels uit echte opnames zouden bestaan.

Verklaart wel waarom ze er nooit eerder iets mee gedaan hebben: 5% van een aflevering is gewoon te weinig om nog goed uit te kunnen smeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...