Ga naar inhoud

Beschuit met een hap er uit!


Aanbevolen berichten

Beschuit met een hap er uit!

 

post-598-0-77278700-1472813725_thumb.jpg

 

Ken je die reclame nog: Alleen voor beschuit kom ik er uit? Ik vannacht ook.

Een paar weken geleden was er een opstand in de beschuitwereld. Een beschuitfabrikant had namelijk een hap uit de beschuit genomen, zonder dat daar voor betaald was. Waar gaat dit over, vraag je je af?

Uit een krantenbericht:
Uitvinder Theo Tempels (77) uit Apeldoorn, bedacht in 1999 de inkeping in het beschuitje. Beschuiten konden voortaan zonder te prutsen, hannesen en breken uit de verpakking worden gehaald.
In de zomer van 1999 diende hij de octrooiaanvraag in. Voorzien van schetsen van beschuitjes, maar ook van crackers met allerlei inkepingen. Een jaar later wordt het toegekend. En dat octrooi  houdt tot de dag van vandaag stand voor de rechter.

Dus nu zie je tegenwoordig vele beschuiten met een hap er uit. En betaal je zo een beetje extra voor wat gebakken lucht!

Ik haal graag met enig ongemak
Een ronde beschuit uit het pak
Het kan me echt niets schelen
Ik wil gewoon een hele!
En daarom vraag ik het nu terstond
Welke beschuit is er nog wel rond?
 

post-598-0-60172400-1472813937_thumb.png

 

Dat is die van Verkade.

Ken je er nog meer?
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk best blij met die inkepinkjes... stuk minder geklooi. Die kruimel minder word ik niet veel hongeriger of armer van ;)

Overigens vind ik die gammele Picnic karretjes dan weer wel zwaar irritant. Die gaan in het dorp constant met 15km/u voor je neus rijden als je niet kunt inhalen. Houdt de boel steeds gigantisch op (maar dat is dan misschien weer off-topic).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...