Ga naar inhoud

US en Jap consoles aansluiten


Aanbevolen berichten

Daar ik redelijk wat import games heb zou ik me wat passende consoles willen aanschaffen om ze optimaal te spelen.

Echter de stroomvoorziening is natuurlijk altijd een probleem.

 

Nu heb ik vroeger een US Snes gekocht waar gewoon een netsnoer passende op ons stroomnet bijzat dus dat was geen probleem, die werkte wel niet op de Europese consoles maar dat was natuurlijk geen probleem.

 

Wie kan me helpen wat ik juist moet kopen als ik een import console koop.

Kan men gewoon een netsnoer kopen dat past op het onze maar ook werkt bij de import console ( zoals bij men US snes ) of moet men een verbindingsstuk kopen tussen de bijgeleverde netsnoer en ons stopcontact ? Gaat dit ook nog verschillen per console ?

Wat links naar verkoopsites zou handig zijn zodat ik direct kan zien wat ik moet kopen.

 

Heel wat vragen, hopelijk vind ik hier wat antwoorden.

 

Groeten,

 

Paul

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf deze tussen mijn 3DO zitten:

 

https://www.popelectronics.nl/110v-230v-omvormer-75w-p.sup.33-hq.html

 

Meeste apparaten zijn niet geschikt voor 230V, dit moet je echt heel goed checken, anders is het poef en dan is je voeding er aan.

Als er 110-230V op staat dan kan het wel met een simpel omzetblokje van platte naar ronde pinnen, maar nogmaals: check dit, het moet er op staan. Staat het er niet op, of alleen 110 en/of 120V dan heb je een omvormer nodig.

 

In mijn Sega Saturn heb ik gewoon een Action Replay, daarmee kun je dan zowel EU als US en JAP spelen.

Je monitor moet ook wel NTSC aankunnen trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het netsnoer van de snes waar jij aan refereerd, is een complete voeding. Deze zet de stroom 230v wissel in het geval van europa om naar 9v gelijkstroom. Aangezien een snes ongeacht het land waar hij vandaan komt altijd 9v gelijkstroom nodig heeft is dit mogelijk.

Een netsnoer is iets heel anders dat is namelijk enkel een kabeltje wat van console naar wandcontact doos gaat. Hier zit geen voeding in. Als je een netsnoer aansluit op een console die enkel 110v wissel aan kan blaas je zoals djkoelkast al zei de console op.

Je in dat geval een omvormer nodig die het voltage van 230v omzet naar 110/120v.

Kortom heeft je console een ingebouwde voeding, dan heb je een omvormer nodig. Heeft een console een externe voeding, dan kun je die evt vervangen voor een europees exemplaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thx voor de info. 

Misschien kunnen we hier een lijstje maken met voor elke console en origine ( bv. Us of Jap ) wat we er juist bij nodig hebben, een omvormer of een bepaalde voeding en dan nog dewelke.

Zou een nuttig vast topic kunnen zijn.

Heb al vaak vragen hierover tegen gekomen maar nog nooit een deftig antwoord als hierboven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Thx voor de info. 

Misschien kunnen we hier een lijstje maken met voor elke console en origine ( bv. Us of Jap ) wat we er juist bij nodig hebben, een omvormer of een bepaalde voeding en dan nog dewelke.

Zou een nuttig vast topic kunnen zijn.

Heb al vaak vragen hierover tegen gekomen maar nog nooit een deftig antwoord als hierboven.

 

ik begin alvast

 

US: 230 -> 120V (meeste omvormers doen 115V, dat is ok)

JAP: 230 -> 100V (hiervoor dus geen 115V omvormers gebruiken, is slecht voor de apparatuur) 

 

zoek op google naar Airlink transormers, die maken stille omvormers, heb 1000watt units voor m'n Japanse import arcade ;) super kwaliteit!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...