Ga naar inhoud

ID Contest: Mario Music


Aanbevolen berichten

Een contest met maar liefst 40 fragmenten van muziekjes uit 40 verschillende spellen van en met Mario, het grote icoon van Nintendo. Ik zoek alleen de titel van het spel dat bij het muziekje hoort. Denk aan de spelling van de titel, aangezien sommige titels erg op elkaar kunnen lijken. Er zijn 40 spellen te raden, dus ook 40 punten te verdienen.

 

De contest loopt tot en met vrijdag 4 november. Er volgen enkele keren hints en er is een extra regel:
Hoewel er natuurlijk erg veel spellen met Mario zijn, is het aantal mogelijke antwoorden ook wel weer beperkt. Daarom krijg je bij iedere opgave slechts 3 kansen om het juiste spel te raden. Raad je voor de derde keer het verkeerde spel bij een bepaald nummer, dan kun je daarvoor geen punt meer scoren. Dit is om te voorkomen dat mensen in het wilde weg titels in gaan vullen, zodat vroeg of laat het juiste antwoord eruit komt rollen.


Bedenk voordat je een antwoord inzendt dus eerst of je het wel zeker weet. Vooral als je al 1 of 2 verkeerde antwoorden voor die opgave hebt ingezonden.

Later volgen er enkele wijzigingen voor dit systeem. Hier de data:

 

Vrijdag 21 oktober: eerste hints

Maandag 24 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 2

Donderdag 27 oktober: laatste dag dat nieuwe deelnemers in kunnen zenden

Vrijdag 28 oktober: laatste hints

Maandag 31 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1

Vrijdag 4 november: Laatste dag om in te zenden

 

 

Hier is de contest:

Mario Music Contest.zip

 

Antwoordformuliertjes doen we niet meer aan. :P

Succes en veel plezier!

 

Mario.png

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minutes ago, RM said:

Pff, valt niet mee :P

 

1 vraagje; Als een spel op meerdere consoles uit is gebracht, moet dat dan ook specifiek in de naam worden vermeld?

 

Als het om een port gaat, dan ben ik er wat soepeler in. ;)

Maar het origineel is altijd het beste. Anders is het gewoon echt een heel ander spel.

 

Mocht het overigens uiteindelijk toch te pittig blijken, dan zijn een verlenging en eventuele hints alsnog een optie.

Dat zal dan echter wel gevolgen hebben voor de te behalen punten vanaf dat moment.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog niet veel inzendingen ontvangen helaas. Hints zullen daarom spoedig volgen en ik heb ook besloten de contest (niet voor de eerste keer :P) te verlengen.

 

Hier volgen enkele belangrijke data:

 

Vrijdag 21 oktober: eerste hints

Maandag 24 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 2

Donderdag 27 oktober: laatste dag dat nieuwe deelnemers in kunnen zenden

Vrijdag 28 oktober: laatste hints

Maandag 31 oktober: Aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1

Vrijdag 4 november: Laatste dag om in te zenden

 

Laat het me weten als hier nog vragen over mochten zijn. Veel succes verder!

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 14 oktober 2016 at 0:17 PM, RM said:

Pff, valt niet mee :P

 

1 vraagje; Als een spel op meerdere consoles uit is gebracht, moet dat dan ook specifiek in de naam worden vermeld?

 

Uiteindelijk valt het best mee toch, Mario games zijn eigenlijk altijd volledig uit te spelen. Gewoon een beetje moeite doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 hours ago, Frey said:

Kom op mensen, een bescheiden inzending is in ieder geval al genoeg om aan de slag te kunnen gaan met de laatste hints straks. :P

 

Enkele inzendingen die ik al binnen heb, bewijzen dat de contest prima te doen is.

 

Als dat zo bewezen is moet je geen hints meer geven...

Het is blijkbaar prima te doen als je de moeite neemt. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
49 minutes ago, djkoelkast said:

Ik heb er aandachtig naar geluisterd, maar ik kom er niet uit en heb onvoldoende tijd om het te zoeken.

 

Zend anders gewoon in wat je weet of denkt te weten. :P 

Niet geschoten is altijd mis.

 

Ik zal morgenavond bekijken of er nog een en ander binnenkomt, anders schuif ik gewoon de data vooruit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net als djkoelkast herken ik niks. Het zijn wel ontiegelijk leuke melodietjes. Ik heb dan wel 14 titels van Mario spellen gevonden op mijn harde schijf, helaas zit er niet overal muziek bij. Dus tikte ik 1 van die titels in en dook op YouTube om de bijbehorende muziek te beluisteren. Ik had er eentje!  Maar toen, toen moest ik veertig liedjes beluisteren en ik  kon 'm niet eens vinden. :(

Komt ook bij dat ik onderweg van mijn eigenste gevonden muziekje de melodie niet meer wist.

 

Veertig is voor mij teveel. Misschien splitsen?

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Omdat ik er geen tijd voor heb?

Er zijn hier nog meer mensen, stuur er anders een paar een PB of ze mee willen doen, wellicht is ze het topic nog niet opgevallen.

 

Jammer dat je het zo persoonlijk op vat.

Ik bedoelde er enkel mee aan te geven dat ik merk dat er op dit moment helemaal geen reacties komen.

Daarnaast geeft Frey zelf al aan dat eerdere inzendingen bewezen hebben dat het ook zonder hints te doen is, dus waarom dan extra verlengen en extra hints?

Dan kan je blijven rekken en hints blijven geven, maar ik denk niet dat het dan ineens storm loopt met het inzenden (tenzij de hints te makkelijk zijn :')).

 

Overigens ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik heb ook altijd geleerd dat je geen tijd hebt, maar dat je tijd kunt maken.

Het is enkel de vraag hoe en waar je het aan besteed ;).

 

Een actie in de winkel wordt ook niet standaard verlengd en als je er niet op tijd bij bent dan ben je ook te laat :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om dit echt goed uit te pluizen ben ik wel een paar uur zoet en die paar uur zijn dan inderdaad besteed aan andere dingen, zoals het verdienen van de kost en het op poten houden van het huishouden.

Even snel het forum op om te kijken of er posts zijn en beantwoorden kosten minder tijd, dat lukt ook tussendoor wel.

Ik zie op dit moment geen paar uur voor dit soort dingen (of voor bijvoorbeeld gamen of een toffe nieuwe review maken).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan volgt hier de update:

 

De contest zal niet meer verlengd worden en dus eindigen op uiterlijk 4 november.

Hier zijn de extra "hints" die slechts het zoeken enigszins wat makkelijker zullen maken.

De consoles zijn nu verdeeld in 3 groepen:

 

Hints 2.png

 

De contest zal dit weekend sowieso nog open blijven. Wat er dan maandag gebeurt, hangt af van het verloop.

Komen er geen nieuwe deelnemers meer, dan zal de contest worden gesloten.

Zijn er dan wel nieuwe deelnemers, dan gebeuren de volgende dingen:

 

Maandag 31 oktober

- De laatste hints worden vrijgegeven

- Het aantal pogingen per opgave wordt gereduceerd tot 1

- Er mogen geen nieuwe deelnemers meer inzenden

 

Vrijdag 4 november

- Einde van de contest

 

 

De laatste hints staan in een plaatje, waar ik hier al een stukje van laat zien:

 

Hints ex.png

 

Alleen mensen die dus voor maandag inzenden, zullen daar nog gebruik van kunnen maken.

Het is aan jullie. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen nieuwe deelnemers, dus de contest sluit bij deze.

 

De uitslag:

1. MarsM en RM: (40 punten!!!)

2. samba-boy: (6 punten)

 

De antwoorden:

01. Super Mario Bros. 3

02. Super Mario 3D Land

03. New Super Mario Bros. Wii

04. Super Mario Kart

05. Mario & Luigi: Dream Team Bros.

06. Donkey Kong

07. Super Mario World 2: Yoshi's Island

08. Super Smash Bros. for Wii U

09. Paper Mario

10. Super Mario Maker

11. Dr. Mario

12. Super Mario Galaxy 2

13. Super Mario Land

14. Super Mario Bros. 2

15. Luigi's Mansion 2

16. Mario & Sonic op de Olympische Winterspelen (2010)

17. Super Mario Sunshine

18. Mario vs. Donkey Kong

19. Donkey Kong Jr.

20. New Super Mario Bros. 2

21. Mario Party 2

22. Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars

23. New Super Mario Bros. U

24. Super Princess Peach

25. Mario & Luigi: Paper Jam Bros.

26. Mario Kart: Double Dash

27. Super Mario Bros.

28. Super Smash Bros. Brawl

29. Super Mario Land 2: 6 Golden Coins

30. Luigi's Mansion

31. Mario & Luigi: Superstar Saga

32. New Super Mario Bros.

33. Mario Bros.

34. Super Mario 64

35. Super Mario Galaxy

36. Donkey Kong (Game Boy, 1994)

37. Mario Party 8

38. Super Mario 3D World

39. Super Mario World

40. Super Paper Mario

 

 

@MarsM en @RM bedankt voor jullie inzet. _O_

In rap tempo alles gevonden en daarmee toch wel bewezen dat het vrij goed te doen was.

@samba-boy ook bedankt voor de deelname. _O_

 

Jammer dat de andere mensen geen tijd of zin hadden om te zoeken.

Desondanks had ik wel veel plezier bij het maken van de contest. Al die Mario muziekjes. _O_

Vooral de soundtrack van de Mario & Luigi spellen is erg goed, met name die van Dream Team Bros. _O_

Maar schijnbaar blijft het een erg lastig genre voor veel mensen. Ik de toekomst eens kijken hoe het "makkelijker" kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Whooo... Zonde dat er geen deelnemers meer bij zijn gekomen.

 

Ik kan in ieder geval wel voor mezelf spreken dat MarsM en ik deze contest erg leuk vonden.

We zijn er toch wel 2 volle avonden mee bezig geweest, dus de antwoorden kwamen zeker niet aanwaaien.

Maar naarmate je meer antwoorden vond werd het wel een sport om ze allemaal te vinden.

Wel gaaf dat dat uiteindelijk is gelukt!

 

Het blijkt wel dat het een specifieke Mario kennis en veel tijdsinvestering vereist.

Het is dus best begrijpelijk dat als je één of beide niet hebt dat het dan lastig wordt, maar uiteraard is dat ieders goed recht om er dan voor te kiezen om wel of niet in te zenden.

 

Overigens @samba-boy, je hebt wel met "slechts" 6 punten de runner-up! :P Gefeliciteerd!

Ik ben wel benieuwd welke opgaven je hebt gevonden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, Frey said:

 

Grappige vond ik wel dat jullie allebei een Wario Land spel hadden ingevuld bij nummer 10. :P

 

Ja, die was ook zeer irrirtant :P

Die kwam zo bekend voor, maar die konden we niet plaatsen in eerste instantie.

 

Nummer 20 was ook zo'n instinker; Toen we die hoorden zeiden we direct, dat is Super Mario World, maar de muziek was nét iets anders...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, RM said:

 

Ja, die was ook zeer irrirtant :P

Die kwam zo bekend voor, maar die konden we niet plaatsen in eerste instantie.

 

Nummer 20 was ook zo'n instinker; Toen we die hoorden zeiden we direct, dat is Super Mario World, maar de muziek was nét iets anders...

 

 

Bij de meeste New Super Mario spellen moest ik ook even kijken welke muziekjes ik zou nemen, aangezien die grotendeels dezelfde soundtrack hebben. :P

Maar Super Mario World viel bij 20 natuurlijk al snel af na het horen van 39. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, die herkende MarsM ook direct als Vanilla Dome (wereld 3 world theme).

Dus vanaf dat moment was het flink zoeken naar het andere spel waarin dezelfde boss-theme zat.

Voor ons moest het wel een Koopaling boss-theme zijn, maar dat bleek uiteindelijk toch niet zo te zijn :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minutes ago, samba-boy said:

Nooooh, Mario Maker! _O- Ik heb dus inmiddels zo'n 52 filmpjes van YouTuber Dashie gezien die dat spel helemaal gek speelt, maar ik wist de link niet te leggen :') Ik dacht aan Wario Land 3.

 

Wij dus ook :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minutes ago, TMP said:

Jammer van het geringe deelnemersaantal inderdaad. Hopelijk ontmoedigt het je niet Frey. Bij een volgende contest die enigszins in mijn straatje ligt, zal ik in ieder geval wel weer meedoen.

 

Ik heb de volgende al klaar staan. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...