Ga naar inhoud

Beste NES Game Verkiezing - Programma, uitslagen en reacties


Aanbevolen berichten

Ronde 2-13 t/m 2-16 zijn voorbij!

 

De volgende spellen gaan door naar Ronde 3:

Ice Climber

Super Mario Bros. 3

Super Mario Bros.

Mega Man 2

 

Deze spellen zijn helaas afgevallen:

DuckTales

Castlevania II: Simon's Quest

Darkwing Duck

Gauntlet II

 

 

Dat betekent het einde van Ronde 2. Slechts 16 spellen zijn overgebleven en die zullen in Ronde 3 de strijd met elkaar aangaan voor een plek in de Kwartfinales!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ronde 3-1 t/m 3-4 zijn voorbij!

 

De volgende spellen gaan door naar de Kwartfinales:

Metroid

Kirby's Adventure

Super Mario Bros. 2

Castlevania III: Dracula's Curse

 

Deze spellen zijn helaas afgevallen:

Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game

Duck Hunt

Castlevania

Kid Icarus

 

 

We gaan verder met Ronde 3-5 t/m 3-8:

Ronde 3-5: Dr. Mario / Ice Climber

Ronde 3-6: The Legend of Zelda / Super Mario Bros. 3

Ronde 3-7: Super Mario Bros. / Mega Man

Ronde 3-8: Mega Man 2 / Teenage Mutant Ninja Turtles

 

Er mag weer gestemd worden!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ronde 3-5 t/m 3-8 zijn voorbij!

 

De volgende spellen gaan door naar de Kwartfinales:

Ice Climber

Super Mario Bros. 3

Super Mario Bros.

Mega Man 2

 

Deze spellen zijn helaas afgevallen:

Dr. Mario

The Legend of Zelda

Mega Man

Teenage Mutant Ninja Turtles

 

 

Ronde 3 is daarmee klaar en we maken ons op voor de Kwartfinales. Nog maar drie weken te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Kwartfinales zijn voorbij!

 

De volgende spellen gaan door naar de Halve Finales:

Metroid

Super Mario Bros. 3

Super Mario Bros.

Castlevania III: Dracula's Curse

 

Voor deze spellen waren de Kwartfinales helaas het eindstation:

Ice Climber

Kirby's Adventure

Super Mario Bros. 2

Mega Man 2

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Halve Finales zijn voorbij!

 

Deze twee spellen gaan in de Finale de strijd met elkaar aan om de titel "Beste NES game volgens Retroforum":

Super Mario Bros.

Super Mario Bros. 3

 

Deze twee spellen gaan naar de Troostfinale om te strijden voor de derde plaats:

Metroid

Castlevania III: Dracula's Curse

Link naar bericht
Delen op andere sites

De verkiezing is bij deze tot een eind gekomen. De definitieve top 3 NES games volgens Retroforum:

 

Beste NES (Uitslag).png

 

En dat betekent dus dat Super Mario Bros. 3 wordt uitgeroepen tot beste NES game volgens Retroforum!

 

 

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het stemmen de afgelopen maanden. MarsM en RM bedankt voor het helpen bij de organisatie en RM ook voor de prachtige schema's! _O_
In de opening kunnen jullie het hele verloop van de verkiezing nog eens terugzien.

 

Er valt nog veel te verbeteren in toekomstige verkiezingen. Deze verkiezing was dan ook vrij snel in elkaar gezet om te kijken hoe het allemaal zou lopen en ik ben zeker niet ontevreden. We zouden nog kunnen kijken naar een betere verdeling van privileges bijvoorbeeld, omdat sommige grote titels wel erg snel tegenover elkaar kwamen te staan. Of delen uit dezelfde reeks die meteen elkaar troffen. Ook wil ik het forum de volgende keer wat meer betrekken bij de voorselectie.

 

Hier kunnen jullie dan ook nog even een tijdje verder discussiëren over de verkiezing. Laat bijvoorbeeld weten:
- Wat vonden jullie van de verkiezing?
- Wat zijn nog verbeterpunten?
- Wat vinden jullie van de uiteindelijke top 3?
- Wat zou jullie persoonlijke top 3 geweest zijn?

 

Vanavond zal ik ook nog even mijn zegje doen en alvast wat plannen bekend maken voor de toekomst.
Nogmaals bedankt voor de inzet allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening wat de top 3 betreft:

Op zich niet zo veel mis mee, al zou ik zelf Castlevania 3 er niet tussen hebben staan. Metroid ook niet overigens, al is dat voor mij zeker wel top 8 materiaal.

Super Mario Bros. 3 spreekt natuurlijk voor zich, maar ik had ook graag Kirby's Adventure in de top 3 zien staan. Dat was helaas door de loting niet meer mogelijk.

Daarna zou mijn top 3 nog aangevuld worden met Super Mario Bros. 2, dat ik zoals eerder gezegd boven deel 1 verkies. Verder heb ik nog wel wat persoonlijke favorieten, maar die kan ik niet echt in een top 3 beste NES games zetten. Voor mij zou het dus zijn:

 

1. Super Mario Bros. 3

2. Kirby's Adventure

3. Super Mario Bros. 2

 

Verder zullen spellen als Super Mario Bros, The Legend of Zelda, Metroid en Kid Icarus ook zeker in mijn top 8 voor komen.

 

Brengt me dus vooral bij de verbeterpunten die ik zelf al aanhaalde. Bij de volgende verkiezing wil ik echt voorkomen dat de toppers elkaar al heel vroeg treffen. Datzelfde geldt voor spellen uit dezelfde reeks. Tegen die tijd zal er overleg plaatsvinden over hoe dat te bewerkstelligen is, maar zelf heb ik daar al ideeën voor.

 

Als volgende heb ik een Super Nintendo verkiezing op het programma staan, mijn favoriete console. Nu volgt eerst een pauze en daarna wil ik langzaam gaan beginnen met de voorbereidingen. Zo rond juli wil ik dan graag weer wat mensen bij elkaar gaan zoeken om de jury te vormen, zodat we alvast kunnen werken aan een opzet. Na de zomervakantie wil ik dan graag al beginnen met nomineren, zodat we vervolgens ruim de tijd hebben om genoeg spellen te selecteren. Ook is er dan nog genoeg tijd om voorrondes op het forum te houden om zo te bepalen welke twijfelgevallen nog mee zullen worden genomen in de verkiezing. In januari 2018 moet de boel dan weer definitief losgaan.

 

Dit zal ook waarschijnlijk de laatste verkiezing zijn die ik zal organiseren. Ik hoop dat er voldoende animo is voor deze naderende verkiezing en voor de eventuele verkiezingen die daarna nog zullen volgen. Het is de bedoeling om na de SNES verkiezing te peilen van welke console, hoeft geen Nintendo te zijn, de meeste mensen een verkiezing wel zien zitten én wie die graag willen gaan organiseren.

 

Tot zo ver in het kort dus mijn mening en wat plannen voor de toekomst.

Geef vooral ook jullie eigen mening en ik hoop dat jullie bij de volgende verkiezing ook weer van de partij zullen zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat was het dan! Stiekem geen verrassing dat het Super Mario Bros. 3 is geworden ;) 

Evengoed leuk en fijn dat een vast groepje wekelijks trouw zijn stem heeft uitgebracht en ook uitgebreid heeft toegelicht. Hoe meer interactie hoe beter, maar ik denk ook dat we niet ontevreden mogen zijn. Goed georganiseerd ook met de schema's en duidelijke topics met YouTube video's voor als je een spel zelf niet kende! :) 

 

Qua opzet;

Tja, met een afvalschema weet je dat de uitslag puur afhangt van volgordes van treffen. Zou je exact dezelfde spellen nog eens tegenover elkaar zetten maar op totaal andere plekken in het schema, dan krijg je weer hele andere uitslagen. Toch denk ik niet dat dit veel had uitgemaakt voor de uiteindelijke winnaar, want die heeft volgens mij precies wel tegenover de overige 'toppers' gestaan.

Naarmate de verkiezing voortduurde werd het soms ook lastiger om keuzes toe te lichten. Het viel hierdoor soms wat in herhaling, maar ook dat is opzich geen enorm probleem.

 

Mijn persoonlijke top 3 zou zijn geweest: Super Mario Bros.3, The Legend of Zelda en Kirby's Adventure. Puur omdat ik dit de best uitgewerkte en uitgebreidste games voor de NES vind (in elementen als gameplay, speelduur, soundtrack, toegankelijkheid en nostalgie).

Op basis van hoe het schema was ingedeeld kon dit natuurlijk nooit de einduitslag worden. Super Mario Bros. kan ik me zeker in vinden voor de top 3, de overige twee zou wel NES top10 waardig zijn, maar dan eerder plek 8 en 9 ofzo ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, MarsM zei:

Toch denk ik niet dat dit veel had uitgemaakt voor de uiteindelijke winnaar, want die heeft volgens mij precies wel tegenover de overige 'toppers' gestaan.

 

Klopt ja, Super Mario Bros. 3 heeft de ene na de andere topper de nek om gedraaid. :P 

Heb echter wel een idee om dit in de toekomst op verantwoorde wijze wat bij te sturen.

 

12 uren geleden, MarsM zei:

Naarmate de verkiezing voortduurde werd het soms ook lastiger om keuzes toe te lichten. Het viel hierdoor soms wat in herhaling, maar ook dat is opzich geen enorm probleem.

 

Volkomen logisch natuurlijk. In het begin geef je een uitgebreide mening over het spel en als het spel dan een ronde verder komt, hoef je alleen nog maar even een vergelijking te maken en je vorige posts aan te halen. Al merk je wel dat er bij het maken van de vergelijkingen soms toch weer wat nieuwe informatie bij je opkomt. :P 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, Frey said:

 

Klopt ja, Super Mario Bros. 3 heeft de ene na de andere topper de nek om gedraaid. :P 

Heb echter wel een idee om dit in de toekomst op verantwoorde wijze wat bij te sturen.

 

 

Ik zat zelf al te denken aan een poule systeem, waarbij je sterke titels, minder sterke titels en zwakke titels bij elkaar zet.

Uiteraard door middel van loting.

Dan kunnen ook meerdere spellen meedoen als die genomineerd zijn.

 

En dan bijvoorbeeld naar de knock-out fase toe nummer 1 uit poule A uit laten komen tegen nummer 2 uit poule B enzovoorts, zoals bij het EK en WK voetballen.

 

Een andere optie is om steeds weer opnieuw te loten na elke ronde in de knock-out fase, zoals dat gebeurt bij de Champions League en de Uefa Cup.

 

Met die laatste optie is het alleen wel lastiger om privileges te geven (tenzij je ook weer een aantal groepen maakt met sterke en zwakke(re) titels)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
  • RM pinned this topic
  • RM unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...