Ga naar inhoud

Ronde 1-3  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Ninja Gaiden (1988)
    • Castlevania (1986)


Aanbevolen berichten

Ninja Gaiden (1988)

Ninja Ryu Hayabusa wil wraak nemen voor zijn vaders dood, maar komt al snel terecht in een duister avontuur.

 

vs.

 

Castlevania (1986)

Simon Belmont zoekt naar Dracula in zijn kasteel om hem uit te schakelen.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm... Ninja Gaiden ziet er al spel leuk uit, maar ik heb het persoonlijk nooit gespeeld.

Tijdens het bepalen van de spellen die aan het eindtoernooi meedoen heb ik ook op Youtube enkele filmpjes van dit spel bekeken

Daarbij kwam ik ook een hoop negatieve reacties tegen (te moeilijk, lastige besturing e.d.)

 

Daarnaast ben ik ook een groot fan van Castlevania en heb ik het derde deel letterlijk kapot gespeeld.

Het eerste deel (dit deel) lijkt veel op het derde deel, ook qua gameplay.

 

Het zal niemand daarom verbazen dat ik kies voor Castlevania.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania is voor mij de duidelijke winnaar. Zelf gespeeld als kind, qua gameplay minder frustrerend van Ninja Gaiden. Dat spel is niet alleen te moeilijk, maar ook irritant dat je steeds naar achteren valt als je geraakt worden. Te lange leercurve voordat het leuk wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer twee spellen die redelijk gelijk opgaan voor mij... Beide spellen nog niet gespeeld.

Castlevania staat al een tijdje op mijn lijst om eens uit te proberen. Ninja Gaiden nog niet en het schijnt ook erg pittig te zijn.

De muziek is bij beiden echt ontzettend goed... Doorslag geeft dan de gameplay. In dat geval zou ik Castlevania waarschijnlijk eerder spelen.

 

Stem gaat dus naar Castlevania.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sowieso Castlevania! Legendarische serie die in eerste instantie eigenlijk alleen maar beter werd met Castlevania 3 als hoogtepunt. Deze game stond aan de basis en bepaalde kenmerken zijn altijd gebleven in de sequels, waaronder het geweldige 'vampire killer' theme _O_

 

Uiteindelijk is het imo wel de verkeerde kant op gegaan tot zelfs een mislukte 3D-variant, waardoor er helaas al jaren geen nieuw deel is verschenen... ik hoop er stiekem nog steeds wel op dat ze nog eens met een revival komen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...