Ga naar inhoud

Ronde 1-7  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Adventure Island (1986)
    • Super Mario Bros. 2 (1988)


Aanbevolen berichten

Adventure Island (1986)

Master Higgins moet de prinses redden die is ontvoerd door de Evil Witch Doctor.

 

vs.

 

Super Mario Bros. 2 (1988)

Mario en zijn vrienden moeten in een droomwereld de kwaadaardige Wart verslaan, die alle bewoners heeft betoverd.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adventure Island heb ik vroeger erg vaak gespeeld, maar is hier kansloos tegen Mario. Super Mario Bros. 2 mag dan wel de vreemde eend in de bijt zijn, het bekende Doki Doki Panic verhaal, het was vroeger eigenlijk stiekem wel mijn favoriet van de 3 Mario games. :P 

Duidelijke keuze dus voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mario 2 duh...

 

Deze wijkt lekker af van het Mario concept: Standaard met de prinses spelen en gaan! Dankzij deze game hebben we nog steeds Shy Guy en Birdo. En het had behoorlijk pittige stukken. Sowieso het ijskasteel was een hel en ook het level waarbij je op een vogel moest zien te blijven staan. Het was ook leuk om steeds de flesjes op een andere plek te gooien om te kijken of er in de subwerelden nog paddestoelen waren verstopt. De eindbazen waren ook uitdagender... niet standaard 3x op hun kop springen, maar bommen en knollen op het juiste moment terugsmijten.

 

Als er een minpuntje moet zijn; 21 keer hetzelfde liedje dat je na een tijd wel een beetje zat wordt :'). En het eindbaas-muziekje is ook erg repetitief en werkt snel op je zenuwen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario Bros 2 heeft me nooit kunnen boeien, meerdere keren geprobeerd maar ik kan de speelwijze van de andere Super Mario Bros titels maar niet afleren om deze te kunnen spelen. Adventure Island is voor mij een klassieker en de start van een leuke serie games.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, MarsM said:

Dankzij deze game hebben we nog steeds Shy Guy en Birdo.

 

Tevens karakters als Snifit en Ninji, al komen deze allen meestal voor in de spin-offs.

Maar ook Bob-omb en Pokey komen uit dit spel en zij zijn in bijna elk Mario spel aanwezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 hours ago, MarsM said:

Kan me ook herinneren dat In de cartoons van Mario ook juist de bosses uit dit spel aanwezig waren ondanks hun enige optreden in een Mario game, zoals Mouser en Tryclyde. Maar dat wordt wellicht wat off-topic ;)

 

Dat klopt, dat was de Super Mario Show ;)

 

In aflvering 3 zat bijvoorbeeld Mouser (bij 6:28) en in Aflevering 6 zat Triglyde (bij 11:38).

 

 

 

Maar ook Fry Guy is gebruikt in de serie. 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...