Ga naar inhoud

Ronde 1-9  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 3 (1990)
    • Tetris (1984)


Aanbevolen berichten

Mega Man 3 (1990)

De slechte Dr. Wily beweert zijn leven te hebben gebeterd, maar al snel gebeurt er weer van alles.

 

vs.

 

Tetris (1984)

Het bekende puzzel spel met de blokken, wat valt daar nog over te vertellen?

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het een lastige keuze. Op zich heb ik meer met Tetris dan Megaman (deel 3 niet gespeeld sowieso), alleen als je het over Tetris hebt vind ik de Gameboy versie en de Tengen-versie voor de NES vele malen beter. Die laatste vanwege uitgebreide multiplayer (vs en coop) en betere controls. Maar aangezien ik nog minder met MM3 heb, gaat mijn stem (sorry RM ;)) alsnog naar Tetris. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha :P 

ik vind dit ook een lastige keuze hoor.

Tetris is een klassieker en Mega Man 3 is een leuk deel (niet de beste).

 

Maar om de reden die Hinse aangeeft ga ik juist toch voor Mega Man 3, omdat Tetris niet als standaard een NES spel is.

Het kan ook voor Gameboy, PC (waar wij het voornamelijk op gespeeld hebben vroeger) of een andere console zijn.

Dus dan vind ik persoonlijk Tetris niet in aanmerking komen voor Beste NES game.

 

Mega Man 3 dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 3 hier, want dat is een typische NES game en Tetris is qua gameplay niet specifiek NES. Zou voor mij nooit dé beste NES game zijn.

 

Kanttekening wel: naar mijn mening is dit wel een mindere Mega Man: Weinig memorabele muziek, tikje té lastig bij vlagen en Dockman is ronduit -lelijk woord-.

 

Verder lijkt dit spel ook technisch niet lekker te lopen. Voortdurend laadtijden en vertraging in het beeld als er even iets te veel vijanden of bewegende elementen verschijnen. Dacht altijd dat dit aan de kracht van de NES of de cartridge lag, maar bij de virtual console editie op de Wii was dit nog steeds. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favoriete versie van Tetris die op de Game Boy. De versie op de NES vind ik ook erg fijn omdat de score en besturing hetzelfde is. De versie van de Wii bijvoorbeeld vind ik dan weer niks. Daar heb ik geen manier kunnen vinden om te spelen zoals op de Game Boy.

 

Ik vind de Mega Man serie ook briljant maar voor mij zijn 1 en 2 daarvan de favoriet.

aangepast door Bananensap
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...