Ga naar inhoud

Ronde 1-13  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • DuckTales 2 (1993)
    • DuckTales (1989)


Aanbevolen berichten

DuckTales 2 (1993)

Scrooge McDuck start een expeditie om een schat te zoeken, maar hij heeft concurrentie.

 

vs.

 

DuckTales (1989)

Scrooge McDuck reist de wereld rond op zoek naar schatten.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

DuckTales 2 tegen DuckTales... Dat affiche verzin je niet voor meteen in de eerste ronde. :P 

 

Ik heb beide spellen nooit gespeeld, alleen de remastered versie van deel 1. Als ik het zo bekijk, dan lijken de games qua gameplay vrijwel identiek te zijn en de muziek vind ik ook in beide games goed...

Uiteindelijk is het dan de geniale Moon Theme uit deel 1 die me over de streep trekt. :P 

 

Ik heb gestemd op DuckTales.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, inderdaad... Dit verzin je niet :P 

 

Als ik hierbij een beoordeling moet geven dna hoef ik ook niet naar de video's te kijken; De beide delen zijn namelijk identiek aan elkaar qua gameplay ;).

 

Wat ik mij van vroeger nog kan herinneren is dat het eerste deel vrij pittig was en ik veel moeite moest doen om het laatste level te bereiken.

Ik kan mij zelfs niet heugen dat het me ooit is gelukt :P.

 

Als ik naar het tweede deel kijk dan kan ik mij daar veel meer van herinneren.

Dat is ook niet zo gek, want dat spel hebben wij zelf in bezit en ook vaak gespeeld :P

Wij hebben op de één of andere manier de Franse versie van dat spel en dan kan ik zeggen dat het vrij lastig is om alle schatten te kunnen vinden.

Vooral de schat die verborgen ligt in de piramide is dan vrij lastig te vinden (je moet dan een code ontcijferen door met je wandelstok een combinatie te springen).

 

Als ik dan toch een deel door moet zetten dan ga ik eerder voor deel 2, dus Ducktales 2.

Puur omdat ik die vaker heb gespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze is echt heel erg lastig, want deel 1 is meer de klassieker en deel 2 de hidden gem (als in: goed spel maar relatief zeldzaam en staat minder te boek als klassieker).

 

Heb beide spellen toevallig vorig jaar nog eens uitgespeeld. Deel 2 is vanwege de kaart wat kleurrijker en zit wat beter in elkaar, maar aan deel 1 heb ik vroeger zoveel plezier beleefd. Ik ga toch voor deel 1.

 

Overigens, beide games zijn verbluffend 1-op-1 naar de Gameboy geport destijds, erg knap gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben voor deel 1 gegaan...

 

Qua gameplay zijn de spellen gelijk, maar het eerste deel is net iets meer een klassieker, uitdagender qua moeilijkheidsgraad en ik vind de muziek ook meer memorabel (sowieso het door Frey al genoemde Moon theme).

 

Daarnaast is Zwarte Magica voor mij altijd dé slechterik uit Ducktales geweest en Govert Goudglans net iets minder... de final boss-battle in deel 2 is daarbij ook gewoon belachelijk (Govert Goudglans die zichzelf ineens transformeert in een elastisch figuur en vervolgens enkel aan het plafond gaat hangen met rek-en-strek bewegingen... spoel vooral eens naar het einde van de longplay video... :'))

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...