Ga naar inhoud

Ronde 1-16  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Gauntlet II (1986)
    • Chip 'n Dale: Rescue Rangers (1990)


Aanbevolen berichten

Gauntlet II (1986)

Bepaal of je magiër, krijger, elf of valkyrie wil worden en ga de strijd aan met diverse soorten monsters.

 

vs.

 

Chip 'n Dale: Rescue Rangers (1990)

De Rescue Rangers gaan op zoek naar het verdwenen poesje van Mandy.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rescue Rangers vroeger veel gespeeld, vooral samen met mijn nichtje. Niet het beste spel, maar wel veel plezier mee gehad.

Gauntlet 2, hmm... Opzet klinkt op zich wel interessant, maar de beelden van de gameplay overtuigen me niet echt. En de muziek is er ook niet om me over te kunnen halen...

 

Een stem uit nostalgisch oogpunt voor Chip 'n Dale: Rescue Rangers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sowieso kies ik hier voor Gauntlet II, dit spel is echt geweldig!

 

Dit spel hebben wij vroeger ook uren gespeeld, met soms ruzies tot gevolg.

Wat het namelijk leuk maakt is dat je elkaar kunt treiteren.

Als je bijvoorbeeld met Warrior speelt kun je een medespeler die veel minder sterk is (bijvoorbeeld Elf) overal tegenaan drukken.

Op die manier kun je zelf schadevrij blijven en je medespeler tegen draken en de dood (die zwarte mannetjes) aan drukken (en je medespeler kan niets ertegen doen :P).

En wat ook leuk is zijn die grote knipperende stralen, die zo'n heerlijk hard boergeluid maken als je er doorheen wandelt.

Een klein nadeeltje van het spel is dat er geen einde aan lijkt te komen.

MarsM en ik zijn ooit eens een keer van 's morgens vroeg tot ver eind in de middag door het spel gegaan en we waren op het gegeven moment in level 118 of zo.

Toen hadden we al zo'n beetje alle levels een keer of 3 gezien, al dan net een beetje gespiegeld.

Uiteindelijk zaten we "vast" omdat we een foutje maakten, dus toen hebben we het spel maar gestaakt (en konden we weer bij level 1 beginnen :P)

 

Rescue Rangers vind ik echt een stuk minder leuk.

Dit spel is echt veeel te moeilijk en we hebben het geloof ik 1 keer voor elkaar gekregen om het spel uit te spelen.

Ook met dit spel kun je elkaar in de weg zitten, doordat je kan worden geraakt als je medespeler in het wilde weg blokken gaat gooien (sorry MarsM :P).

Dit natuurlijk met de bedoeling om vijanden te raken, maar ja.. als je je medespeler raakt staat die gewoon een tijdje stil met sterretjes rond zijn hoofd.

Niet echt mijn spel.

 

Gauntlet II dus :P

  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee lastig vergelijkbare games. Enerzijds neig ik naar Rescue Rangers gezien de graphics en soundtrack, hoewel dat spel op sommige vlakken qua controls en hit detectie soms niet geweldig aan voelt. Gauntlet II was 1 van de spellen die je met 4 spelers i.c.m. de Four Score kon doen en daar heb ik ook goede herinneringen aan. Ik kies voor Gauntlet II omdat het als geheel een wat beter spel is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chip 'n Dale wel eens gespeeld, wel grappig. Nooit meer moeite gedaan dan level 1. Zojuist tijdje Gauntlet II zitten spelen, wat een grappig spel. Geluidseffecten zijn wel creepy af en toe. Volgens mij niet echt moeilijk want voor ik het wist was ik bij level 5. Het kon me wel langer boeien dan Chip 'n Dale. Eens kijken of ik het een keer met 4 vrienden kan spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gauntlet II hier :) 

Lekker verstand op nul en doolhoven en puzzels oplossen en vooral veel lol hebben in multiplayer. Grafisch en qua muziek echter totaal niet bijzonder en ook het feit dat het wel een kop heeft maar geen staart maakt het verre van een meesterwerk.

 

Rescue Rangers is grafisch en qua muziek een stuk beter, maar de gameplay en controls zijn verre van plezierig. Het voelt allemaal wat eentonig aan en de multiplayer werkt niet heel lekker vooral omdat je 'collega' je grootste vijand wordt. En dan blijf ik zelf toch vooral met een gevoel zitten van een vrij kort spel dat vooral leunt op de herkenning (wat imo dan bij titels als Ducktales en Darkwing Duck veel beter is gelukt...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...