Ga naar inhoud

Ronde 1-18  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Solomon's Key 2 (1993)
    • Duck Hunt (1984)


Aanbevolen berichten

Solomon's Key 2 (1993)

Je moet een slechte tovenaar zien te verslaan die de Winter Faries van Coolmint Island, een eiland van ijs, in gevaar brengt met zijn gevaarlijke vlammen.

 

vs.

 

Duck Hunt (1984)

Ga samen met je hond op eendenjacht en gebruik daarbij de NES Zapper!

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Solomon's Key heb ik nooit gespeeld, dus hier ook even naar de video gekeken.

En die video... spreekt mij niet aan.

 

Duckthunt heb ik uiteraard wel gespeeld, eindeloos zelfs!

Lekker met zo'n groot pistool in je handen ala James Bond op je tv richten eenden of kleiduiven schieten.

Mijn voorkeur ging altijd uit naar de eenden; die waren slomer en makkelijker te raken :P.

Ik vond het vroeger ook altijd echt geweldig als die hond je afgeschoten eenden uit de struiken haalde en omhoog stak.

En nog leuker was het als een ander een keer één of twee eenden miste en die hond je gewoon keihard stond uit te lachen.

 

Men had mij vroeger ook verteld: "Je moet zorgen dat je level 114 haalt, want dan komt er een hele grote dikke eend en dat is de eindbaas! Als je die verslaat heb je spel uitgespeeld!"

Ik kan mij ook nog heel goed herinneren dat wij op een verjaardag van mij of die van MarsM de hele dag boven hebben gezeten met de buurjongens en onze neven om de gehele dag die eenden af te knallen, totdat we level 114 zouden bereiken, dat moest toch lukken zou je zeggen.

Iedere keer wisselden wij elkaar af, zodat we ook af en toe konden "rusten".

Het ging heel lang goed, maar ja, na ene bepaald level moet je iedere keer alle 10 de eenden hebben en je raadt het al, op een gegeven moment ging het ergens in tussen level 80 en level 90 mis;

Er werd een eend gemist en het was Game Over.

Dus ik weet na al die jaren nog steeds niet of het verhaal van die dikke eend waar is of niet :P 

 

Ik kies dus hier overduidelijk voor Duckhunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oef Solomon's Key 2 tegenover Duckhunt. Dat is lastig! Voor degene die hem niet kennen, probeer hem eens te spelen :-D Het spel past heel goed in dit casual gaming tijdperk. In de US heette dit spel Fire 'n Ice. Als je zoekt naar Fire 'N Ice NES play online dan kan je hem in je browser spelen. Samen met nog vele andere games.

 

Ik kies Solomon's Key 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Solomon's Key 2 ken ik niet, maar mij spreekt het persoonlijk wel aan. Zowel de gameplay als de muziek. Dit is een spel wat ik makkelijk zou gaan spelen als het bijvoorbeeld op de NES Mini had gestaan.

 

Maar helaas staat het tegenover Duck Hunt, een klassieker uit mijn jeugd. Wat ik heb ik daar veel plezier mee gehad samen met de NES Zapper. Was echt een bijzondere ervaring toen. :D 

 

Ik stem op Duck Hunt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duck Hunt! Dat is gewoon pure nostalgie met die zapper op je tv scherm mikken. Er was in die tijd ook geen één vergelijkbaar spel.

De aankleding was verder wel karig, want je had maar 1 map en de enige upgrades waren dat de eendjes op een gegeven moment wat sneller gingen vliegen. Er was alleen nog een extra optie met kleiduiven, maar die was een stuk minder leuk. Geinig spel voor tussendoor.

Oh ja, en echt jammer dat je niet op die vervelende hond kon schieten -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...