Ga naar inhoud

Ronde 1-20  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Bad Dudes Vs. DragonNinja (1988)
    • Mario Bros. (1983)


Aanbevolen berichten

Bad Dudes Vs. DragonNinja (1988)

In deze beat 'em up game moet je President Ronnie zien te redden van de ninja's.

 

vs.

 

Mario Bros. (1983)

De loodgieters Mario en Luigi onderzoeken het riool van New York wanneer daar vreemde wezens opduiken.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja,,, dit is ook geen moeilijke keus voor mij;

 

Het spel Mario Bros. zelf heb ik nooit echt gespeeld, maar het zat wel ingebouwd als onderdeel in Super Mario Bros. 3 en ik vond en vind het nog steeds een ontzettend irritant spelletje :P.

Voornamelijk omdat je elkaar (in het geval van de Super Mario Bros. 3 versie) gi-gan-tisch kunt dwarsbomen.

Ik heb ook nooit echt het doel van het spelletje begrepen (pak zoveel mogelijk vijanden en... ja..., dan is het klaar... leuk :P.

 

Nee, ik kies daarom voor Bad Dudes vs. Dragonninja;

Een spel met 7 leuke (en soms ook lastige) levels en een geweldige soundtrack.

Vooral de muziek tijdens die je tijdens een eindbaas is geweldig (in de video bijvoorbeeld bij 05:11 - De eerste eindbaas (Karlov) heeft een afwijkende muziek (02:03 in de video)).

Het lastige aan dit spel is ook dat je het spel met twee players kunt spelen en je speelt dan achter elkaar (dus als player 1 af is, dan mag player 2 proberen).

wanneer je de beurt weer terug krijgt mag je beginnen waar je bent geëindigd en als je dan bij een eindbaas bent dan mag je deze proberen te verslaan zonder wapens.

Ga daar maar aan staan :P.

Vooral de 5e eindbaas op de trein (een grote vent met een nunchuck (15:44 in de video)) en de 6e eindbaas (een supersnel en klein mannetje met een speer (19:45 in de video) in de grotten zijn dan lastig.

En dan komen ze in level 7 ook nog eens allemaal achter elkaar :P!

Dit spel was vroeger echt 1 van mijn favoriete NES spellen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario Bros. Ja, het is maar een simpel spelletje maar iconisch voor de NES. Heb het vroeger veel 'even tussendoor' gespeeld met vriendjes. Prima vermaak.

 

Bad Dudes vs. Dragonninja ken ik ook vrij goed en de NES port is samen met de C64-port de beste versie, alleen als je net als ik eerst de Arcade-versie hebt gespeeld kom je bedrogen uit: wat een dramatische controls en hit detectie als je het op de NES speelt (even los van de grafische kwesties). Dit soort spellen werden in het 16-bit era veel beter uitgewerkt dan in het 8-bittijdperk. 

 

Daarom wint Super Mario Bros.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minutes ago, Hinse said:

Super Mario Bros. Ja, het is maar een simpel spelletje maar iconisch voor de NES. Heb het vroeger veel 'even tussendoor' gespeeld met vriendjes. Prima vermaak.

 

Bad Dudes vs. Dragonninja ken ik ook vrij goed en de NES port is samen met de C64-port de beste versie, alleen als je net als ik eerst de Arcade-versie hebt gespeeld kom je bedrogen uit: wat een dramatische controls en hit detectie als je het op de NES speelt (even los van de grafische kwesties). Dit soort spellen werden in het 16-bit era veel beter uitgewerkt dan in het 8-bittijdperk. 

 

Daarom wint Super Mario Bros.

 

Je moet nog je stem uitbrengen :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziek in Bad Dudes Vs. DragonNinja bevalt me wel, maar de gameplay weet ik zo niet... Lijkt me een spel dat je echt vroeger gespeeld moet hebben. :P 

 

Mario Bros. heb ik ontzettend veel gespeeld. Ook laatst op de NES Mini heb ik het weer opgezet en voor ik het wist, was het alweer een heel stuk later. Blijft gewoon een erg leuk spelletje.

Overigens moet je Mario Bros. en Super Mario Bros. niet met elkaar verwarren. ;)

 

Gestemd op Mario Bros.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In dit geval ga ik voor de Bad Dudes. Geen geweldig spel, maar heb ik me vroeger wel lekker mee vermaakt en het was ook best uitdagend. De NES port heeft alleen zoals Hinse ook al aangaf best veel minpuntjes, waaronder de controls die niet altijd lekker meewerken maar ook trage / flikkerende beelden. Daarnaast oogt het grafisch ook een stuk minder dan de Amiga versie. Persoonlijk vind ik ook de soundtrack juist niet erg bijzonder... slechts 2 riedeltjes die worden afgewisseld.

 

Mario Bros is wel iconisch maar het is heel repetitief en vrij doelloos. Er komt geen eind aan en het draait alleen om punten (waar ik bij geen enkel spel ooit het nut van heb gezien). Gaat mij persoonlijk heel snel vervelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...