Ga naar inhoud

Ronde 1-21  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game (1990)
    • Zelda II: The Adventure of Link (1987)


Aanbevolen berichten

Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game (1990)

De Turtles maken jacht op Shredder nadat die hun vrienden ontvoerd heeft.

 

vs.

 

Zelda II: The Adventure of Link (1987)

Link moet de zes kristallen in de paleizen plaatsen om Zelda te laten ontwaken uit een betovering.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff, lastige keuze. Zelda is natuurlijk Zelda, maar deel 2 staat nou niet bekend als de beste in de reeks. Veel fans vinden het zelfs een slechte game vergeleken met de voorganger en opvolger.

 

TMNT II heb ik altijd veel plezier aan gehad samen met een vriendje. Wel vrij lastig, maar goed uitgewerkte port met ook heel toffe muziek. Daarom ga ik voor TMNT II.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind deze weer erg lastig...

Zelda 2 is inderdaad niet de meest populaire Zelda. Als het die titel niet had, was het waarschijnlijk gewoon een doorsnee platformer.

Daarbij vond ik het ook nog eens behoorlijk pittig. Hoogtepunt is waarschijnlijk de geniale dungeon theme die nog eens extra bekendheid heeft gekregen door de fantastische remix in de Super Smash Bros. serie.

 

Pittig geloot ook, want dit Turtles spel ziet er erg leuk uit. Bevalt me eigenlijk beter dan het andere spel. Voorlopig nog even geen stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is de keus vrij makkelijk;

 

Zelda II heb ik zelf nooit gespeeld, maar ik heb heel vaak gehoord dat het spel zeer moeilijk is.

Daarnaast ben ik van mening dat het zicht van een Zelda game van bovenaf (zoals deel 1 en de gameboy en SNES) of min of meer vanuit Link's POV moet worden gespeeld voor de ultieme ervaring.

Zelda vind ik niet een spel die je vanaf de zijkant (platform) moet spelen, dan mist het kracht.

 

Turtles II - The Arcade Game is echt een fantastisch spel, waarin ook alle bekende schurken voorbij komen die ook in de jaren '80 tekenfilmserie zitten (Rocksteady, Bebop, Baxter in eigen vorm, Baxter in vliegvorm, Granitor, Stone Warrior, Krang én Shredder :P)

Daarnaast heeft het spel een geweldige soundtrack en speelt het lekker door, ondanks dat het spel hier en daar pittig kan zijn.

Vooral als je speelt met "slechts" 3 levens en je maximaal 3 keer game over mag gaan voordat je helemaal opnieuw moet beginnen (de meeste keren valt de 1e game over in het level van Granitor (de steengroeve, als Splinter wordt ontvoerd), en mocht je dat redden dan ben je zéker aan de beurt in huis van Shogun).

En Shredder verslaan is ook een vrij lastige opgave als je hem de ruimte geeft om zijn zwaard te gebruiken (wordt je geraakt dan is het gebeurd en ben je vrij snel door je levens heen :P)  

Gelukkig kun je ook levens winnen bij het iedere keer verslaan van 200 vijanden.

En daarnaast hadden wij al vrij snel een code, waarbij je kunt beginnen met 20 levens per turtle; Tja, dat maakt het een stuk makkelijker natuurlijk :P.

 

Dus ik kies ook voor Turtles II - The Arcade Game 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wist niet dat ik Zelda II vroeger gespeeld had. Had er tot nu op een of andere manier niet naar gekeken. Misschien omdat iedereen zegt dat het geen goeie versie is. Maar ik start hem zojuist op en herinner me dat ik deze ook veel heb gespeeld! Kippenvel momentje! Nostalgie! 

 

Dus ik ga voor Zelda!

 

(Heb TMNT ook nog even gestart maar die kan het helaas bij mij niet winnen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beslist Turtles II

 

Niet zo'n klassieker als het eerste spel en qua opzet wat eentoniger, maar je kon dit wel co-op spelen en het zag er zeer verzorgd uit. Bijna alle bekende personages uit de jaren 80 tekenfilmserie waren ook van de partij (mis toch wel Leatherhead, Rat King, Slash) en het was behoorlijk uitdagend om het spel regulier te doorlopen met de beperkte levens die je kreeg. Sowieso de Boss battle tegen Krang was geen strategie voor te bedenken... gewoon rammen en rijen levensmeters verliezen -0-. Maakte het wel fijn dat die alom bekende code bestond waarmee je level-select optie had en wat meer levens kreeg om te oefenen ;) 

 

Ik ben echt een liefhebber van Zelda en ik heb de meesten wel gespeeld/geprobeerd, maar Zelda II vind ik echt helemaal niks. Heb hier wel een vrij uitgesproken mening over. Nooit in huis gehaald ook. Alleen al een nee omdat dit gewoon geen platform-spel hoort te zijn. Ook grafisch / qua uiterlijk is het mislukt (de overall-map ziet er bijvoorbeeld echt niet uit... allemaal vlakken met blokjes wat iets zou moeten voorstellen). En ook vermeldenswaardig... Link is hier gewoon helemaal niet 'stoer'. Het is in dit spel net of hij rondloopt met een broek vol stront. Zonde want de voorganger was juist zo'n pareltje ;) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...