Ga naar inhoud

Ronde 1-22  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland (1992)
    • Super Turrican (1992)


Aanbevolen berichten

Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland (1992)

De Tiny Toon karakters beleven van alles in de attracties van een nieuw pretpark.

 

vs.

 

Super Turrican (1992)

Ga op pad om de laatste overlevenden van Landorin te bevrijden.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tiny Toons 2 ziet er een beetje hetzelfde uit als deel 1. Niet onaardige gameplay volgens mij, maar ik heb niet echt wat met die kiddy karakters.  Turrican is een best tof spel, wederom NIET de beste port die op de NES verscheen maar alsnog vrij goed uitgewerkt. Beide games spreken met niet in het bijzonder aan, maar Super Turrican wint hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm.. Hier ben ik het niet helemaal eens met Hinse als het om Tiny Toons Adventures 2 gaat;

De graphics zien er inderdaad hetzelfde uit, maar in het eerste deel moet je 3 levels doorlopen per wereld en zijn er in totaal 8 werelden.

In dit tweede deel bevindt je je in een pretpark en zijn er "slechts" 5 levels - 4 attracties die kaartjes kosten (het aantal is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad) en waarbij je bij het behalen van het eind van het level een golden ticket wint en een 5e level die wordt geopend als je de 4 golden tickets hebt.

De opzet is dus echt anders ten opzichte van het eerste deel.

Dit spel hebben we vroeger heel vaak gespeeld en hoe vaker je het spel speelt, hoe makkelijker het lijkt te worden.

De meest irritante attractie zijn de botsautootjes (de eerste attractie in het filmpje), gezien dat zéééér lang duurt - Ik ben vaak game over gegaan vanwege tijdgebrek.

En het laatste level (het spookhuis) is het een doolhof als je de juiste weg niet weet.

Het filmpje is overigens ook niet het beste filmpje om het spel aan te prijzen - De speler gaat werkelijk overal game over :P - Eigenlijk moet je het filmpje pas beginnen te bekijken bij 5 minuten ;)

 

Super Turrican ken ik niet en na het zien van het filmpje kan ik ook niet zeggen dat het mij aanspreekt, zowel niet qua gameplay als qua soundtrack.

Ik kies hier duidelijk voor Tiny Toon Adventures 2.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ken beide spellen niet, dus ga weer op de video's af. Opzet van Super Turrican is prima, maar het oogt me wat chaotisch. :P

Tiny Toons doet me meer denken aan het soort NES games wat ik graag speelde vroeger. En de theme is al helemaal genoeg om me over de streep te trekken. _O_

 

Stem voor Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Turrican van de C64 en de Amiga. Deze NES port komt er niet bij in de buurt! Ik kan je aanraden een keer het origineel te spelen op de C64 en voor mooiere graphics de versie op de Amiga. Als je de emulatie niet aan de praat krijgt, probeer dan de SNES versie.

 

Net Tiny Toon Adventures 2 een half uurtje gespeeld, originele gameplay! Die krijgt mijn vote en komt op mijn lijstje om nog eens nader te onderzoeken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ga hier toch maar voor Tiny Toons 2. Niet dat dit zo'n geweldig spel is (met uitzondering van de soundtrack), omdat het slechts 5 korte levels waren, waarbij de besturing ook nog eens vaak te houterig of te beperkt is. De achtbaan en de wildwaterbaan bijvoorbeeld heb je weinig vrijheid/persoonlijke inbreng, maar is gewoon een kwestie van uit je hoofd leren welke knoppen je wanneer moet indrukken.

 

De NES editie van Super Turrican lijkt echter meer op een epilepsie-aanval met passende muzikale begeleiding dan op een prettig spel. ;( Zonde in dit geval, want een vergelijkbaar spel als Metroid bewijst dat dit type spel veel leuker en beter kan worden uitgewerkt. De Amiga versie ken ik niet, maar ik twijfel er niet aan dat die versie beter was...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...