Ga naar inhoud

Ronde 1-23  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 4 (1991)
    • Bomberman (1983)


Aanbevolen berichten

Mega Man 4 (1991)

Mega Man moet het weer tegen een leger van robots opnemen wanneer er een nieuwe slechterik ten tonele verschijnt: Dr. Cossack.

 

vs.

 

Bomberman (1983)

Bomberman moet met behulp van zijn bommen een weg uit het doolhof vinden en de monsters zien te ontwijken.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

MM4 ziet er wat makkelijker uit dan deel 3, dus dat is een voordeel maar niet genoeg voor een stem vanwege de andere optie. Bomberman vind ik namelijk een een leuk en origineel concept, daarmee een iconisch spel met als hoogtepunt de latere versies op de SNES. De NES versie werkt echter ook al best leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:'(

Het staat nu al 2-0 voor Bomberman...

De Mega Man spellen hebben inderdaad een pittige loting, maar hier is voor mij de keuze toch echt wel vrij duidelijk; Mega Man 4 

 

Dit spel heb ik van alle delen zo'n beetje de meeste keren gespeeld en dit deel is naar verhouding inderdaad veel eenvoudiger ten opzichte van de andere delen.

Daarbij heeft dit deel een voor mij heel memorabele soundtrack (zoals eerder ook al gepost in het beste game muziek topic) en mede daarom is het mijn favoriete Mega Man uit deze reeks.

Hier heb ik heeeel wat uren tijd in gestoken.

 

Tja en Bomberman... Het kan dan inderdaad wel een klassieker zijn (op meerdere consoles), maar het heeft mij nooit echt aangegrepen.

Ik heb het eigenlijk altijd maar een irritant spel gevonden; Ik liep mezelf constant vast en de tegenstanders waren altijd sneller en slimmer.

Ik was altijd vrij snel klaar met het spel, maar ja... Ik vrees met grote vrezen dat Mega Man 4 het uiteindelijk af zal gaan leggen... Jammer en vooral zonde...

 

In ieder geval maak ik er op het moment 2-1 van!

Keep Mega Man alive :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 4 in dit geval. De originaliteit t.o.v. de voorgangers was ver te zoeken (gewoon weer hetzelfde concept), maar wel met een aantal leuke aanvullingen zoals verstopte adapters, voor het eerst een extra gestoord professortje die moest verhullen dat dr Wily de slechterik was en een uitbreiding op het arsenaal van Rush, waaronder een marine-duikbootje. Soundtrack was hier ook dik in orde. Lekker vertrouwd en veel gespeeld dus ;) 

 

Bomberman ben ik nooit een enorme fan van geweest, omdat het me op m'n zenuwen werkt. Kan dat ook gewoon nooit winnen, anderen lijken altijd betere wapens te krijgen en als je eindelijk tegenstanders weet te verslaan komen ze steeds weer terug (zeker cpu-spelers weten altijd precies waar ze wel/niet moeten gaan staan). Gewoon een irritant spel :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...