Ga naar inhoud

Ronde 1-25  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Balloon Fight (1984)
    • Dr. Mario (1990)


Aanbevolen berichten

Twee klassiekers tegenover elkaar die ik beide flink wat gespeeld heb vroeger. Maar Dr. Mario is het spel wat ik het meest gespeeld heb en zo af en toe nog wel eens opzet.

Ik probeer dan vooral ook van die grote combinaties te maken, zodat veel virussen tegelijk weggaan. Echt een verslavend puzzel spel en het muziekje is natuurlijk ook zo vreselijk bekend. :D

 

Een stem voor Dr. Mario.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb beide spellen niet gespeeld, maar ik ken ze wel.

 

Balloon Fight is ook verwerkt in Nintendoland (Wii U) en dat vond ik, naast dat het zeer pittig is qua besturing, best een vermakelijk spel.

De tune spreekt mij ook wel aan (echt vrolijke muziek).

 

Dr. Mario vind ik echt een Tetris 2.0 versie; Enige verschillen zijn dat je geen rijtje hoeft te maken die het gehele beeld vult maar dat een rijtje van 4 genoeg is en daarnaast begin je in dit spel met een hoop troep (virusjes) die je moet wegspelen...

 

Balloon Fight pakt mij meer en daar gaat dus mijn stem heen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide erg goeie spelletjes. Maar ik heb Dr Mario veel meer gespeeld. Vooral met zijn tweeen. Dus ik kies Dr. Mario!

 

De muziek is ook erg aanstekelijk. Kan niet stil blijven zitten bij Chill en bij Fever moet ik altijd de bas "tuuut" meezingen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij beide geen nostalgische gevoelens of speelervaring, maar ik kies voor Dr.Mario.

Leuke verslavende variant op Tetris en zou het qua concept zelfs in 2017 nog goed doen op een Smartphone, aangezien je dit soort spellen daar nog regelmatig op gespeeld ziet worden. Daarnaast herkenbare muziek, dat in latere Mario Games weer terugkeerde.

 

Balloon Fight is wel aardig, maar t is zo frustrerend met die kippen. De truuk is eigenlijk gewoon permanent bovenin je scherm blijven plakken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...