Ga naar inhoud

Ronde 1-26  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • The Legend of Zelda (1986)
    • Pac-Man (1984)


Aanbevolen berichten

The Legend of Zelda (1986)

Link's eerste avontuur in Hyrule: hij moet Zelda redden uit de klauwen van Ganon.

 

vs.

 

Pac-Man (1984)

De bekende classic: ontwijk de spoken en probeer alle bolletjes op te eten.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pac-Man kan zo'n vreselijk verslavend spel zijn. Steeds maar weer opnieuw proberen om een zo hoog mogelijke score te halen. Zou het zeker verdienen om verder te komen, maar het staat hier helaas tegenover The Legend of Zelda, het begin van een legendarische spellenreeks. Zet deze even op en de overworld muziek blijft weer lange tijd in je hoofd hangen. Een tijd geleden gespeeld en vond het nog best pittig. :P

Niet mijn favoriet uit de Zelda reeks, maar behoort zonder twijfel tot de absolute toppers van de NES.

 

Stem voor The Legend of Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pac-Man kan dan wel een klassieker zijn, maar het spel gaat het echt niet winnen van The Legend Of Zelda.

Dat spel is gewoon in alles beter (gave muziek, een grote kaart die je geheel moet uitpluizen, leukere gameplay en een veel aangenamer geluid (als ik Pac-Man opzet dan doet dat serieus binnen een minuut pijn in mijn uren met al die hoge geluiden :P)

 

Zelda was ook het allereerste NES spel wat wij speelden en daar hebben we uuuuren lang plezier van gehad.

Ik kan mij goed herinneren dat bij de verpakking en de instructie ook een kaart zat die niet geheel af was (zowel linksboven als rechtsboven waren de vlakken van de kaart wit).

De kunst was natuurlijk om die kaart zo snel als mogelijk vol te kunnen tekenen en om alle geheimen te vinden.

En wat mij voornamelijk bij staat is dat we in die tijd dagen, zelfs weken, lang hebben gezocht naar de ingang van dungeon 8, die onder een struik verborgen moest zitten.

Ik geloof dat we met die blauwe lamp die je kon kopen van je zuur verdiende ruppees zo'n beetje het gehele bos in lichterlaaie hebben geprobeerd te zetten.

Opzoeken op internet was er toen nog niet bij, want dat bestond nog amper en hadden wij ook nog niet.

En dan natuurlijk ook dat gigantische doolhof van Ganon, waar bijna niet door te kopen was, maar waar o zo blij mee waren toen we eindelijk Ganon bereikten en konden verslaan.

En als kers op de taart werden we ook nog eens getrakteerd op een tweede kaart (onderwereld en bovenwereld), waardoor je het spel nóg een keer kon spelen en wéér kon zoeken naar alle geheimen en alle dungeons :P)

 

Dus... The Legend of Zelda gaat wat mij betreft naar ronde 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet moeilijk in dit geval; sowieso Zelda. De basis en de start van een zeer succesvolle reeks.

 

Persoonlijk vind ik dit ook één van de moeilijkste / uitdagendste Zelda titels. Kamers met 15 ridders die je alleen in hun rug kon raken, terwijl er ook nog 6 vuurspuwende beelden waren geplaatst waren in de latere dungeons heel normaal. In een tijd waarin je nog geen gebruik kon maken van walkthroughs op internet was het daarnaast ook met regelmaat uuuuuuren zoeken naar de juiste route. In sommige dungeons kon je bijv. alleen verder als je 3x op de juiste plek een bom bij muren plaatste. Of een dungeon zat zoals aangegeven verstopt onder één van de 36.495 boompjes op de voor de in die tijd begrippen vrij grote worldmap, of je moest meerdere keren een specifieke route lopen. Toch werd het hierdoor juist écht een quest en had je een enorm voldaan gevoel vij het voltooien en ontrafelen van alle puzzels. Tenslotte... vanaf de eerste minuut is de inmiddels nostalgische Zelda-Theme aanwezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...