Ga naar inhoud

Ronde 1-29  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Ice Climber (1985)
    • Wizards & Warriors III: Kuros: Visions of Power (1992)
      0


Aanbevolen berichten

Ice Climber (1985)

Popo en Nana beklimmen hoge bergen om hun gestolen groenten terug te veroveren.

 

vs.

 

Wizards & Warriors III: Kuros: Visions of Power (1992)

De slechte Malkil neemt de plaats in van de koning en Kuros bereidt zich voor om hem te stoppen.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wizards & Warriors 3 is echt een spel met herinneringen voor mij. Velen vinden het de mindere van de reeks, maar het is mijn persoonlijke favoriet. Lekkere gameplay en de muziek van David Wise vind ik werkelijk geweldig. Op het eind vraagt de eindbaas of je met hem wilt samenwerken en dan moet je "nee" antwoorden, anders is het een instant game over. Maar ik kon toen nog geen Engels lezen en ik drukte meestal snel op de knopjes... Dus drie uur spelen voor niks. Evil! Later nog vaak gespeeld met een vriend, maar voor we bij het einde kwamen, moest ik altijd naar zwemles toe. Als ik terugkwam, was hij uiteraard alweer game over gegaan. Enige tijd later wist ik het spel toch eindelijk uit te spelen, mede doordat iemand mee las. :P 

 

En toch, ondanks dat het een van mijn favoriete NES spellen is en dat er veel herinneringen mee gepaard gaan, heb ik er niet op gestemd. Dat komt omdat het tegenover een spel is komen te staan waar ik enorm veel sympathie voor heb gekregen: Ice Climber. Ik ben echt dol geworden op de Ice Climbers! Vroeger speelde ik het al erg vaak en hoewel veel mensen de besturing erg lastig vinden, kon ik er echt prima mee overweg. Daarbij heb je ook nog de aanstekelijke muziekjes, ook mede door de latere remixes is de Super Smash Bros. series. Ik hoop echt dat we de Ice Climbers weer terugzien in een toekomstige Super Smash Bros. game, want het was toch wel een unieke fighter. Echt balen dat ze eruit zijn gehaald, omdat ze het niet goed werkend kregen op de 3DS. Ik wil ze echt weer terug in Smash EN ik wil een Ice Climbers amiibo! En misschien kunnen ze het ook weer eens nieuw leven inblazen door ze een gloednieuwe eigen game te geven, zoals ze ook bij Kid Icarus hebben gedaan. :P 

 

Mijn stem gaat naar Ice Climber.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ice Climber is ook zo'n toffe classic die ik veel heb gespeeld in multiplayer modus! W&W heb ik alleen op de gameboy gespeeld (Fortress of Fear) en dat spel was irritant moeilijk met enkel trial & error als uitdaging. Dus die franchise trekt me niet zo, dus mijn stem is makkelijk vergeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ice Climber, een puzzel platformer met fijne besturing. Simpel idee wat langzaam uitgebreid wordt. Daar houdt ik van!

 

Ik vind de besturing van W&W niet prettig. En ook dat je op raamkozijnen en deuren kan springen is een beetje vreemd...

 

Dus ik kies voor Ice Climber!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb beide spellen nooit gespeeld, dus voor mij is de keus iets lastiger.

Natuurlijk heb ik Ice Climber vaak genoeg gespeeld zien worden, dus het concept is mij bekend en het spel is ook echt een klassieker.

Als ik dan af ga op het filmpje van Wizards en Warriors dan valt het mij niet tegen (al moet ik wel zeggen dat ik het bijzonder knap vind dat je in een ridderpak zo hoog kunt springen :P).

 

Ik denk dat als dit spel niet tegenover Ice Climber zou hebben gestaan, dat ik het misschien wel door zou hebben gespeeld.

Maar Ice Climber is te klassiek en mag daarom van mij naar ronde 2.

 

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...