Ga naar inhoud

Ronde 1-30  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Popeye (1983)
    • Castlevania II: Simon's Quest (1987)


Aanbevolen berichten

Popeye (1983)

Popeye probeert alle items van Olive te verzamelen, maar Brutus staat hem in de weg.

 

vs.

 

Castlevania II: Simon's Quest (1987)

Simon Belmont moet de vloek zien op te heffen die Dracula over hem heeft uitgesproken.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is weer een gevalletje nostalgie vs. kwaliteit voor mij. Popeye heb ik ontzettend veel gespeeld en het is echt een hele leuke game, ook al zijn er maar drie verschillende levels. Ik kon het makkelijk minimaal een uur spelen. Castlevania 2 ziet er echter uit als de betere game. De gameplay bevalt me weer, evenals de erg goeie muziek. In dit geval is nostalgische waarde voor mij net niet hoog genoeg.

 

Een stem voor Castlevania II: Simon's Quest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania II vind ik juist een matig vervolg op het eerste deel, deel 3 en 4 zijn eveneens een stuk beter. Popeye voor de NES is voor mij toch wel een iconisch spel met leuke gameplay. Daarom mag Popeye van mij door. ;) 

 

edit: verduidelijkt

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik ze allebei niet echt ken. Ik wil Castlevania II nog wel eens proberen. Wat ik wel ken is de muziek van Castlevania II en die is heel goed. Check ook de Famicom Disk System muziek: 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

As ik naar het filmpje van Popeye kijk dan doet mij dat heel erg denken aan Donkey Kong.

Dit spel spreekt mij niet direct aan.

 

De Castlevania serie vind wel fantastisch en de spellen hebben echt een fantastische soundtrack.

Zelf heb ik veeele keren het derde deel gespeeld en die is afgeleid van deel 1.

Deel 2 is een beetje een buitenstaander en is in mijn ogen het minste deel van de NES reeks.

 

Ik heb ook wel eens gezien/vernomen dat het tweede deel heel irritant kan zijn met betrekking tot dag en nacht en dat je 's nachts beperkingen hebt...?

Ik kan het in het filmpje niet zo snel terug vinden.

 

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat Castlevania II door gaat naar ronde 2.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allebei nooit gespeeld...

Toch een stem voor Castlevania II, omdat ik dat een sterke reeks vind met een goed concept. Dit deel voor de NES was niet de beste, maar de gameplay oogt vertrouwd en het ziet er verzorgd uit.

 

Popeye is ook wel geinig, maar het is wat eenvoudig en qua gameplay wat gekopieerd van echte klassiekers. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...