Ga naar inhoud

Ronde 1-32  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Battle City (1985)
    • Mega Man 2 (1988)


Aanbevolen berichten

Battle City (1985)

Vernietig alle vijandige tanks en bescherm de basis.

 

vs.

 

Mega Man 2 (1988)

De slechte Dr. Wily heeft een nieuw leger van robots gebouwd en Mega Man wordt op pad gestuurd om hem te stoppen.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer nostalgie vs. kwaliteit. :P 

Battle City heb ik vroeger urenlang gespeeld samen met mijn vader. Een simpele, maar ontzettend verslavende game.

 

Maar deze keer ga ik voor het Mega Man spel. Dit zou volgens de meeste kenners de beste moeten zijn uit de reeks. Soundtrack van de spellen is altijd goed, zeker in deze, en de main theme is toch wel wat ik het meeste associeer met Mega Man. Al begreep ik van RM dat het in het filmpje boven niet allemaal klinkt zoals het zou moeten klinken. :P 

Een tijdje geleden trouwens nog de hele NES reeks gespeeld op de Wii U. Het is niet mijn favoriete reeks, maar Mega Man 2 vind ik zeker een beter spel dan Battle City.

 

Stem voor Mega Man 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Frey said:

Al begreep ik van RM dat het in het filmpje boven niet allemaal klinkt zoals het zou moeten klinken. :P 

 

 

Ik heb het filmpje gisteren even snel bekeken (er zitten een aantal fantastische nummers tussen) en toen leek het inderdaad alsof de muziek veel te snel ging.

Zojuist even gezocht op Youtube en ik moet toegeven dat het inderdaad LIJKT alsof de muziek is versneld :P 

 

Het gebeurt soms wel eens dat de muziek van een spel in Amerika anders in klinkt dan in Europa; Een mooi voorbeeld is een spel die ronde 2 gehaald heeft, namelijk Teenage Mutant Ninja Turtles ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Need I say more?!

 

Dit wordt met vlag en wimpel Mega Man 2 voor mij!

Deel 2 is denk ik wel het meest bekende en in het algemeen meest gespeelde deel.

Voor mij is het niet de meest nostalgische (dat is het vierde deel, maar die ligt al uit de race), maar het spel is wel "makkelijker" dan het eerste deel.

Er zijn in het spel wel een aantal irritante stages in het kasteel van Dr. Wily, maar goed, het spel blijft vermakelijk.

Sowieso is de soundtrack van het tweede deel ook geweldig (mijn favoriet is echt de Bubble Man stage (08:57).

En ik blijf toch wel het idee behouden dat de soundtrack is versneld en/of de PAL versie toch is langzamer is, nu ik het filmpje weer bekijk...

 

Battle City heb ik echt geen goed woord voor over.

Het spel ziet er niet uit en heeft zwaar irritant geluiden, niet mij spel :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 2!

Toch wel één van de beste delen uit de reeks. Zeer toegankelijke platformer met toch ook veel uitdagende stukken (ik denk dan altijd aan 3 specifieke momenten; De Heat Man stage met die verschrikkelijke verschijn-verdwijn blokjes over een heel groot gat, de Quick Man stage met die stralen die van links en rechts op je af komen, en de eerste Wily Stage waar je mbv items een hele hoge toren op moet zien te komen).

 

De soundtrack was ook smullen met naast het bekende Mega Man theme ook klassiekers zoals de Bubble Man theme (bij veel fans de all-time favorite ;) ). Ook zaten er grappige trivia in dit spel verborgen, waaronder Metal Man die in 1 keer dood ging als je hem raakte met zijn eigen wapen. Deze titel speel ik graag keer op keer opnieuw.

 

Tankjes schieten? Mėh... ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...