Ga naar inhoud

Hitparade verzamelaar


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

 

Sinds kort ben ik aan kijken op deze site en inmiddels ook maar een account aangemaakt.

Zelf verzamel ik gedrukte hitparade lijstjes zoals de Top 40 en Nationale hitparade/Mega top 50
Dit strekt zich vanaf 1955 tot heden.
Ook radio en tv uitzendingen van deze hitparades zitten in mijn collectie.

Mogelijk zitten hier nog liefhebbers van deze hobby!

Ik ga me hier wel vermaken!


Laurens


 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi verzamelobject! Ik herinner me nog wel de losse blaadjes bij de Music Store en Media Markt(?), al was dat wel echt de laatste paar jaar dat die überhaupt gedrukt werden.

 

Leuk! Ik weet hier gewoon weinig tot niks van, dus geef vooral een paar leuke voorbeelden waar je wat over kan vertellen; wil hier serieus meer over weten :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er komen eigenlijk vrijwel geen nieuwe verzamelaars bij.

Dit soort dingen gaat tegenwoordig veel online en niet meer via papieren blaadjes.
Daarnaast zijn er natuurlijk veel nieuwe lijstjes zoals Itunes en Spotify die realtime overzichten maken.
Zelf gebruik ik tegenwoordig Apple music.

Mediamarkt is tegenwoordig de sponsor van het papieren lijstje wat toch ook apart blijft omdat er totaal geen fysieke singles meer verkocht worden.
Deze moderne versie verzamel ik dan ook enkel nog voor de compleetheid...
Zelf heb ik gedrukte lijsten vanaf 1955 tot en met heden. Dat is dan van Muziekexpress top 30, Nationale hitparade,Noordeee top 50 en de Top 40.

Er is ook jaarlijks een verzamelaarsdag in Utrecht.
Zelf hou ik ook een site bij waar ook veel history te vinden is over dit soort dingen.


Momenteel probeer ik met wat andere verzamelaars tv uitzendingen hierover boven te krijgen. Dat lukt aardig tot nu toe.
Bij beeld en geluid krijg je niets omdat het meeste van Veronica was en de rechten nu ergens anders liggen.

Laurens






 


 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb misschien wel iets leuks, unieke ruwe beelden van Erik de Zwart die "de enige echte de top 40" aan het presenteren is op de radio. Een kijkje in de keuken en ook achter de schermen, waar iemand op een oude Macintosh de boel bijhoudt. Ook hebben ze daar papieren exemplaren van de Top 40 liggen.

Dit is uniek materiaal, want er zijn stukjes van gebruikt in een documentaire van de TROS, maar ik heb de mastertapes uit de camera, dus langere cuts (en volledige kwaliteit). Het zal ergens in de jaren '90 zijn, precieze gegevens zou ik moeten opzoeken. Wellicht leuk materiaal om te ruilen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit topic herinnerde mij er aan dat ik ook nog 2 volle mappen heb liggen met heel veel hitlijsten bladen.

Ik heb ze in de tijd van 1997 tot zo'n beetje 2001;

Dat was de tijd van de Mega Top 100 en de Rabo Top 40.

In die tijd heb ik ook elke vrijdag en zaterdag aan de radio gekluisterd gezeten en heb ik fanatiek alles bij gehouden.

 

Hieronder enkele voorbeelden;

 

20170311_145916.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat fanatiek bijhouden deed ik ook vanaf 1986 tot en met 2005 ergens. Daarna wat minder.
In de periode die Froger hier noemt zijn er veel veranderingen geweest in de naamgeving,sponsor en layout.
Er is daarna ook nog even een periode geweest dat er helemaal geen officieel gedrukte lijst meer was.

Veronica op vrijdag stond altijd aan destijds!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...