Ga naar inhoud

Ronde 2-2  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Rod Land (1990)
    • Duck Hunt (1984)


Aanbevolen berichten

Duck Hunt is natuurlijk meer de klassieker, maar het verveelt wel wat sneller dan Rod Land, daarom stem ik op die laatste.

 

Ik vind overigens wel dat je soms in ogenschouw moet nemen dat de eerste generatie NES-spellen nog veel meer technische beperkingen hadden t.o.v. de laatste generatie NES-spellen na 1990. Een beetje hetzelfde als wanneer je een pc game uit 1984 (b.v. Alley Cat) vergelijkt met een uit 1990 (b.v. Monkey Island). Soms is het een beetje appels met peren vergelijken.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Rod Land lijkt me werkelijk een leuk spel, maar dit is een geval waar nostalgie het gewoon echt ruim wint bij mij. Ik heb zo ontzettend veel lol gehad met de NES Zapper destijds. :D 

En ik ben blij dat het weer een beetje tot leven is gekomen via Super Smash Bros. Wie weet zit er nog wel een nieuwe game in, de mogelijkheden zijn er zeker met de Switch.

 

Stem voor Duck Hunt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rod Land heeft een betere gameplay, dat kan ik niet ontkennen, maar Duck Hunt blijft voor mij toch echt nostalgisch.

Ondanks dat het een simpel spelletje is kies ik in deze stemronde toch echt voor de nostalgie en dat betekent dat Rod Land voor mij afvalt.

 

Ik kies ook voor Duck Hunt.

 

@ Frey; Ik betwijfel eerlijk gezegd of er mogelijkheden zijn voor een nieuwe game op de Switch :P. Het probleem zit hem in het plasma scherm die de TV's tegenwoordig hebben ;)

Het pistool werkt niet op plasma schermen, dus de ervaring/evenaring van de NES terug halen zal lastig worden.  

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minutes ago, RM said:

@ Frey; Ik betwijfel eerlijk gezegd of er mogelijkheden zijn voor een nieuwe game op de Switch :P. Het probleem zit hem in het plasma scherm die de TV's tegenwoordig hebben ;)

Het pistool werkt niet op plasma schermen, dus de ervaring/evenaring van de NES terug halen zal lastig worden.  

 

Als ze een controller maken die genoeg weg heeft van een geweer en je kunt er een Joy-Con aan bevestigen, dan zijn de mogelijkheden er zeker. Ik ben het ermee eens dat het erg lastig wordt om het gevoel van toen weer na te bootsen, maar je kan er zeker iets mee. Ik zie het wel voor me, een nieuwe Duck Hunt game met een volledige story mode en multiplayer. :P 

Of er ook animo voor is, dat is een tweede. Maar de mogelijkheden zijn er zeker wel. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedenk me net dat ze voor de Wii ook een apart soort geweer hebben gemaakt voor James Bond (volgens mij was het Quantum of Solace) :P.

Aan dat spel moet ik ook nog een keer beginnen, maar eerst Breath of the Wild :P  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks de eenvoud en dat je het na max een half uur spelen wel gezien hebt; Duckhunt.

Komt in dat geval heel eerlijk ook vooral omdat ik Rod Land nooit gespeeld heb, dus mijn nostalgie gaat uit naar dat originele spel waarbij ik als klein jochie op de tv kon schieten. Uniek spel ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...