Ga naar inhoud

Ronde 2-6  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Tiny Toon Adventures (1991)
    • The Legend of Zelda (1986)


Aanbevolen berichten

Tiny Toon Adventures (1991)

Buster Bunny moet Babs Bunny redden uit de handen van Montana Max.

 

vs.

 

The Legend of Zelda (1986)

Link's eerste avontuur in Hyrule: hij moet Zelda redden uit de klauwen van Ganon.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Geen enkele twijfel hier: The Legend of Zelda. _O_ 

Niet mijn favoriet uit de reeks, maar wel het begin van een van de meest epische video games reeksen ooit. _O_ 

Met meteen ook veel elementen die niet meer weg te denken zijn.

 

Hier nogmaals mijn verhaal @MarsM:

 
Ik ben pas sinds een paar jaar echt Zelda fan geworden. Ik heb het in de NES en SNES tijd helemaal gemist en hoorde er pas voor het eerst over in de N64 tijd. Heb het toen wel eens een klein stukje gespeeld bij iemand. Zelf was ik erg laat met het kopen van een N64, omdat ik bang was voor het 3D gebeuren. Was meer van de ouderwetse 2D platformers. In mijn Pokémon tijd ben ik dan eindelijk ook voor de N64 gegaan en de Zelda spellen volgden al snel. Ik bakte er echter geen hout van. In Majora's Mask verdwaalde ik hopeloos zo gauw ik Clock Town uit was en in Ocarina of Time kwam ik niet eens voorbij het begin. Daarna op de GameCube Wind Waker nog geprobeerd, maar ook dat liep uit op een fiasco in de eerste dungeon. Daarna heb ik het opgegeven.
 
Ik pakte de draad weer op met Spirit Tracks op de DS en dat beviel me, verrassend, erg goed. Daarna volgden Phantom Hourglass en A Link Between Worlds. Ik besloot het toen bij dat type Zelda spellen te houden, totdat ik Hyrule Warriors speelde. Ik wilde toch wel graag de verhalen achter die personages weten, vooral Midna vond ik erg interessant. Ik besloot toen Twilight Princess te bestellen voor de Wii en die werd gewoon in no time mijn grote favoriet. Ineens zat ik er helemaal in en kort daarna kocht ik Skyward Sword, waar ik vervolgens ook met volle teugen van genoot. Toen begon de ware inhaalslag, mede dankzij de Virtual Console: The Legend of Zelda, Zelda 2, A Link to the Past, Link's Awakening DX, Oracle of Seasons, Oracle of Ages, Ocarina of Time 3D, Majora's Mask 3D, The Wind Waker en The Minish Cap moesten er allen aan geloven. Later ook nog Tri Force Heroes en uiteraard nog een keer genieten van Twilight Princess in HD. En nu zijn we aangekomen bij Breath of the Wild, wat ook weer zo ontzettend genieten is. Alleen Four Swords Adventures moet ik nog een keer zien te vinden. :P 
 
Duidelijk dus: stem voor The Legend of Zelda!

 

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tiny Toon is een best leuk spel, maar hoort natuurlijk niet bij de beste 16 NES games. Ik ga voor Zelda, goede RPG met uitgebalanceerde gameplay en epische muziek. Als je de jaartallen naast elkaar zit is het knap om te zien dat Zelda 5 jaar eerder uit kwam dan Tiny Toon en toch zoveel diepgang te brengen had.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 hours ago, djkoelkast said:

Ik heb niks met Zelda, dus ga ik voor Tiny Toon.

 

Iedereen mag een mening hebben, maar je bent met deze keus bijna een cultuur barbaar :P.

Ik kan niet begrijpen dat je tegen Zelda kunt stemmen (in ronde 1 was het ook slechts 1 stem tegen :P).

 

Jammer voor Tiny Toons, maar ze zijn geen partij voor Zelda.

Mijn keus gaat dus naar Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 20 maart 2017 at 3:37 AM, Frey said:

Geen enkele twijfel hier: The Legend of Zelda. _O_ 

Niet mijn favoriet uit de reeks, maar wel het begin van een van de meest epische video games reeksen ooit. _O_ 

Met meteen ook veel elementen die niet meer weg te denken zijn.

 

Hier nogmaals mijn verhaal @MarsM:

 
Ik ben pas sinds een paar jaar echt Zelda fan geworden. Ik heb het in de NES en SNES tijd helemaal gemist en hoorde er pas voor het eerst over in de N64 tijd. Heb het toen wel eens een klein stukje gespeeld bij iemand. Zelf was ik erg laat met het kopen van een N64, omdat ik bang was voor het 3D gebeuren. Was meer van de ouderwetse 2D platformers. In mijn Pokémon tijd ben ik dan eindelijk ook voor de N64 gegaan en de Zelda spellen volgden al snel. Ik bakte er echter geen hout van. In Majora's Mask verdwaalde ik hopeloos zo gauw ik Clock Town uit was en in Ocarina of Time kwam ik niet eens voorbij het begin. Daarna op de GameCube Wind Waker nog geprobeerd, maar ook dat liep uit op een fiasco in de eerste dungeon. Daarna heb ik het opgegeven.
 
Ik pakte de draad weer op met Spirit Tracks op de DS en dat beviel me, verrassend, erg goed. Daarna volgden Phantom Hourglass en A Link Between Worlds. Ik besloot het toen bij dat type Zelda spellen te houden, totdat ik Hyrule Warriors speelde. Ik wilde toch wel graag de verhalen achter die personages weten, vooral Midna vond ik erg interessant. Ik besloot toen Twilight Princess te bestellen voor de Wii en die werd gewoon in no time mijn grote favoriet. Ineens zat ik er helemaal in en kort daarna kocht ik Skyward Sword, waar ik vervolgens ook met volle teugen van genoot. Toen begon de ware inhaalslag, mede dankzij de Virtual Console: The Legend of Zelda, Zelda 2, A Link to the Past, Link's Awakening DX, Oracle of Seasons, Oracle of Ages, Ocarina of Time 3D, Majora's Mask 3D, The Wind Waker en The Minish Cap moesten er allen aan geloven. Later ook nog Tri Force Heroes en uiteraard nog een keer genieten van Twilight Princess in HD. En nu zijn we aangekomen bij Breath of the Wild, wat ook weer zo ontzettend genieten is. Alleen Four Swords Adventures moet ik nog een keer zien te vinden. :P 
 
Duidelijk dus: stem voor The Legend of Zelda!

 

 

Heerlijk 1/2 off-topic, maar Prachtig dat er zo'n verhaal achter zit haha _O_

 

Het is ook mooi bij Zelda dat je duidelijk de platform stijl en de 3D stijl hebt en je kunt eigenlijk geen voorkeur kiezen. We hebben wel duidelijk dezelfde favorieten en toevallig een platform en 3D versie; Link's Awakening en Twilight Princess. En nieuwkomer Breath of the Wild is echt weergaloos... wat een uitgebreid spel en wat een werk is hier ingestoken! Toch twijfel ik nog of deze m'n favoriet gaat worden en dat is toch een combinatie van behoorlijk afwijken van het Zelda-concept en misschien wel dat het allemaal té veel / té groot is... zo eeg dat het bijna overweldigend wordt :P . En ja... LA en TP hebben wel een speciaal plekje in m'n Zelda hart.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...