Ga naar inhoud

Ronde 2-7  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Donkey Kong (1981)
    • Mega Man (1987)


Aanbevolen berichten

Donkey Kong (1981)

Donkey Kong heeft Pauline ontvoerd en Mario (Jumpman) moet haar zien te redden.

 

vs.

 

Mega Man (1987)

De robots raken totaal de weg kwijt door toedoen van Dr. Wily.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze vind ik lastig... Donkey Kong is pure nostalgie en als je ziet wat er allemaal uit voort gekomen is, dan krijg ik er nog een extra warm gevoel bij.

Inhoudelijk gezien is Mega Man echter het betere spel en de muziek is geweldig, al ben ik niet de grootste fan van de reeks zelf.

 

Ik kijk het nog even aan. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moeilijke keuze... Ga toch voor Mega Man.

 

Hoewel de eerste Mega Man naar mijn mening duidelijk maakt dat er nog veel moest worden ontwikkeld aan de reeks (moeilijkheidsgraad is té, beperkte moves, beperkte aankleding qua wapens en visueel bij Wily's Castle, en een punten systeem dat ze later gelukkig hebben weggedaan), is dit toch een game met wat meer inhoud en speelplezier dan Donkey Kong.

 

Donkey Kong is een echte top klassieker, maar heel eerlijk het is niet erg uitgebreid. In letterlijk 5 minuten kan je er doorheen lopen en je hebt er qua gameplay wat minder skills voor nodig/uitdaging aan dan Mega Man. Daarnaast heeft Mega Man ook nog een goede soundtrack. Bij Donkey Kong stelt dit weinig voor; naast de iconische menu-muziek hoor je eigenlijk alleen maar een eentonig deuntje en Mario die onophoudelijk scheet-geluiden maakt als hij loopt :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Uiteindelijk ook mijn stem gegeven aan Mega Man. Donkey Kong is een echte klassieker en de oorsprong van veel moois, maar de echte meesterwerken volgden natuurlijk erna. Donkey Kong zelf zou zijn hoogtepunt kennen op de Super Nintendo. :P

Overigens is het Donkey Kong spel voor de Game Boy uit 1994 echt een aanrader. Dat bouwt verder op dit concept op een uiterst vermakelijke manier. _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...