Ga naar inhoud

Ronde 3-3  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Super Mario Bros. 2 (1988)
    • Castlevania (1986)


Aanbevolen berichten

Super Mario Bros. 2 (1988)

Mario en zijn vrienden moeten in een droomwereld de kwaadaardige Wart verslaan, die alle bewoners heeft betoverd.

 

vs.

 

Castlevania (1986)

Simon Belmont zoekt naar Dracula in zijn kasteel om hem uit te schakelen.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, lastige! SMB2 is de mindere Mario game vergeleken met deel 3. Castlevania is ook een gave klassieker. Ik ga toch voor die laatste, omdat SMB2 toch een vreemde eend in de bijt is in de Mario franchise. Een opgepoetst ander spel (Doki Doki Panic) met andere graphics. Castlevania was juist volledig nieuw en stond meteen als een huis. Dus die mag door van mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania moet ik nog steeds spelen, maar Breath of the Wild duurt zoooo lang.

Al 155+ uur op de teller. :P 

 

Maar goed, voor mij zelf sowieso kansloos tegenover Super Mario Bros. 2. Vroeger was het stiekem zelfs mijn favoriet van de Mario reeks op de NES. :P 

 

Super Mario Bros. 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja... dit is een battle die uit kan lopen tot een bloedbad...

 

Mario 2 is inderdaad veel minder sterk dan Mario 3, terwijl Castlevania ook minder sterk is dan Castlevania III.

Castlevania is té leuk om "even" weg te stemmen ten opzichte van Mario 2 en Castlevania heeft een geweldige soundtrack...

Ik deel daarnaast ook de mening met Hinse...

 

Ik onthoud mij nog even van mijn stem en kom er later in de week op terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania gespeeld en ik blijf bij mijn keuze. Leuk spel met toffe gameplay en de muziek is zeker het grootste pluspunt van het spel. Maar de tweede helft werd het me ineens een partij pittig zeg, werd ineens Zelda 2 niveau voor mij. Kwam er niet meer doorheen op de reguliere wijze. Geen idee of ik iets verkeerd deed of dat het spel me gewoon niet helemaal lag. In ieder geval komt het voor mij niet in de buurt van de Super Mario Bros. spellen. De vervolgen ga ik zeker ook nog proberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De keuze voor 1 van deze 2 spellen is en blijft niet te doen en de keuzes zullen steeds lastiger worden op de weg naar de finale...

Toch maar de knoop doorhakken...

 

Mijn keus gaat met pijn in mijn hart naar Super Mario 2.

De doorslag is eigenlijk dat ik vroeger veel Mario 2 heb gespeeld en daar veel plezier aan heb beleefd.

Castlevania heb ik eigenlijk best hoog zitten, maar ik heb feitelijk alleen het derde deel gespeeld.

 

Best pijnlijk dat Mario al voor de tweede keer een Castlevania spel killed en uit de strijd kan gaan gooien...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan nog steeds niet kiezen, maar vandaag is de laatste stemdag.

 

Je bent geneigd om Mario te kiezen, omdat 'het Mario is'. Bij deze titel is dat eigenlijk dus niet zo... en dat heb ik ook altijd wel gevoeld bij het spelen van dit spel. Ondanks dat het spel lekker wegspeelt mis je de echte Mario muziek (blijf vinden dat Mario 2 een teleurstellende soundtrack heeft), mis je de echte Mario-elementen (bloemen, flagpoles, wereldkaarten) en mist je de échte vijanden (Bowser, Koopa, Goomba, Lakktu, Hammer Bros, Bullit Bill, enz).

 

Castlevania stond zoals Hinse aangeeft meteen als een huis: goed concept, goed leveldesign, fantastische soundtrack. Enige punt is dat het niet zo toegankelijk is als een Mario spel, zowel in bekendheid als moeilijkheidsgraad (zelf houd ik juist van dit soort pittige platformers ;) ). Ook is Castlevania zo goed omdat het ongeveer 70% van Castlevania 3 bedraagt en dat is imo de absolute vrijwel volmaakte Castlevania topper voor de NES.

 

Toch moet je ieder spel wel op zichzelf beoordelen en ik vind stiekem Castlevania qua originaliteit, opzet en muziek een betere prestatie (gezien de daaropvolgende succesjes) dan een Mario game die eigenlijk een 'omgepatch'te' titel is van een voor de meeste Europeanen onbekend Japans spel. Daar wil ik niet helemaal aan voorbij gaan. Ik geef mijn stem dus aan Castlevania. Daarmee komt de stand op een gelijke 3-3 in het voordeel van Mario 2. Als iemand op het forum die nog niet gestemd heeft op het laatste moment denkt 'Mmm... toch wel waar mbt. Castlevania', dan kan hij/zij deze titel nog naar de Kwartfinales brengen ;) . Blijft het toch nog héél even spannend ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...