Ga naar inhoud

Ronde 3-4  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Kid Icarus (1986)
    • Castlevania III: Dracula's Curse (1989)


Aanbevolen berichten

Kid Icarus (1986)

De engel Pit gaat op zoek naar de drie heilige schatten om Palutena van de slechte Medusa te redden.

 

vs.

 

Castlevania III: Dracula's Curse (1989)

Trevor Belmont wordt ingeschakeld om het op te nemen tegen Dracula.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een interessante loting, want een uitstekende Castlevania tegen een ander goed spel. Wel zijn beide games minder dan de playoff tussen bijv. SMB2 en Castlevania 1. Castlevania III mag van mij door omdat ik die zelf nog gespeeld heb en hierdoor enthousiast over de Castlevania-reeks ben geworden. Kid Icarus ziet er ook leuk uit, maar zonder echte speelervaring gaat ie het niet winnen van Castlevania III bij mij. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer zo'n geval van een spel dat me geweldig lijkt, maar dat ik nog moet spelen tegenover een spel dat ik wél al gespeeld heb en geweldig vind...

 

Kies ik toch voor het voor mij verrassend leuke Kid Icarus, dankzij Super Smash Bros. Brawl toch nog ontdekt.

De unieke opbouw van de levels is me ook erg bijgebleven.

 

Stem voor Kid Icarus!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze keus is makkelijker.

Ondanks dat Kid Icarus een klassieker is, vind ik het persoonlijk geen partij voor Castlevania III.

Dat spel heb ik zoo vaak gespeeld en het spel is voor mij echt té goed, zeker ten opzichte van een spel wat ik niet eerder heb gespeeld.

 

Dus voor mij wint hier overduidelijk Castlevania III.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind het verschrikkelijk, want deze zijn allebei parels.

 

Ik ga toch kiezen voor Castlevania III.

Dit is van de NES Castlevania's de ultieme titel. Het is een combinatie van alle goede elementen uit de voorgangers met letterlijk een angstaanjagend sfeertje, met name door de soundtrack. De muziek in de klokkentoren, het spookschip, Alucard's cave en natuurlijk het boss Theme... rillingen. En daarnaast het herkenbare 'Vampire Killer' dat terugkeerde. Qua gameplay is deze game ook echt perfect. Zeer uitdagend, soms 'houterig' maar als je daar eenmaal aan gewend was kon je echt je strategie aanpassen. Er waren ook meer dan voldoende levels van aanzienlijke lengte en je kon ook je eigen route naar Dracula bepalen, wat het spel afwisselend maakte. Tenslotte kon je na afloop nog gaan voor het spel opnieuw uitspelen tegen een hogere moeilijkheidsgraad. Er is echt zoveel aandacht aan dit spel besteed, dat je er wel van moét gaan houden als je het speelt. Het blijft zeer jammer dat de franchise min of meer ten onder is gegaan door slechte keuzes die zijn gemaakt in verscheidene vervolg-delen :( 

 

Kid Icarus... ja... ook gewoon weinig op aan te merken, gewoon een goede game. Maar we moeten een keuze maken. Dus ik kies voor een jeugd-liefde met goede herinneringen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, Hinse said:

 

Deel 4 vond ik anders nog van een zeer hoog niveau. :) 

 

Die zeker wel ja.

Maar er kwamen op een gegeven moment ook een mislukte 3D versie uit en ook een soort beat 'm up (judgement geloof ik?) en ook een hele reeks slechte titels op de Nintendo handhelds. Er is nu al jaren niks meer uitgebracht... zou toch wel geweldig zijn als er op de Switch een platform Castlevania revival (zoals ook bij New Super Mario Bros. gebeurde) zou uitkomen die Castlevania 3 en 4 weet te evenaren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, MarsM said:

M'n absolute favoriet: de Clockwork theme vanaf 6.26 _O_!

En de Dracula battle theme vanaf 26.50 is ook prachtig :) .

 

Maar zoals vaker gezegd... deze hele soundtrack creëert precies de juiste sfeer.

 

Mijn favoriet blijft eigenlijk wel "gewoon" de vampire killer (level 1, vanaf 2.44) :P 

 

EDIT:

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...