Ga naar inhoud

Photoplay Spirit 2.1 updaten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds een maand of 4 een trotse eigenaar van een Photoplay Spirit 2.1 welke draait op IGO 7. Ik heb geen idee welk update pakket er verder inzit of hoe ik dit kan zien? Ik zou graag ook de intregated camera willen gebruiken, welke het nu niet doet, of ondersteund wordt in het software pakket wat erop staat. Kan iemand mij misschien op weg helpen? Door eventueel een te kijken welk pakket er draait en hoe te updaten zodat ik de camera kan gebruiken.

 

Tevens heb ik geen idee of er een dongle aangesloten zit in de kast omdat ik hem nog niet uit elkaar gehaald heb. 

 

Ik hoor 't graag =)

 

Grtz,

Eitjuh

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum!

 

IGO7 is de DOS-versie, daarop kun je geen webcam gebruiken, dat kan alleen onder Windows. Daarvoor moet je andere software hebben en een USB-dongle. Maar eigenlijk is de processor véél te sloom voor Windows XP Embedded en zit er veel te weinig geheugen in.

Ik heb in die van mij een celeron 1GHz gezet en 512mb geheugen en draai de Windowsversie vanaf een SSD, dan gaat het wel goed. Opstarten binnen een minuut en alle spellen en filmpjes vloeiend in plaats van nèt niet (en lange wachttijden voor alles).

Ik heb nog nooit de camera gebruikt, geen idee waar die gebruikt zou moeten worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks voor je bericht!

Eigenlijk zou ik dus het mainboard en geheugen moeten vervangen? Want neem aan dat de processor niet zomaar geplaatst kan worden.

 

De camera wordt gebruikt zodat je een foto van jezelf neer kan zetten zodra je in de highscore lijst staat.  Dit is helaas niet mogelijk binnen igo7.

 

Een vriend van me heeft een originele dvd met dongle van Q1.. maar denk dat deze niet gaat werken op de spirit 2.1

IMG-20170414-WA0009.jpg

IMG-20170414-WA0010.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Q1 is denk voor de tafel modellen en de nieuwere photolay kasten zoals de racer, smart etc... 

 

Top dan ga ik opzoek naar een procje en extra geheugen. De camera werkt volgens mij alleen met de software waarbij je de spellen als een soort van carousel ziet. En niet bij de varianten waar je de spellen als vierkante knoppen ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

ff deze bumpen

 

het moederbord kan je niet vervangen omdat de software de hardware nakijkt bij het installeren en bij het opstarten

'k heb het zelf meerdere keren ondervonden. ( dikke vette error )

ik heb een spirit extreme 2.1 op windows met zo'n gele usb dongle ( en gecrashte harde schijf )

de xpo versies die op de update site staan werken niet omdat die dingen mijn machine omzetten naar een tulchan machine

'k heb er dan maar een arcade bak van gemaakt

extra ram steken is een optie maar de cpu blijft een brak ding

 

'k heb ook spirit systemen die met pts dos werken ( 2007 ) en 1 die windows doet ( 2008 )

de camera heb ik nooit op gang gekregen op een windows xp ( losse installatie )

de andere hardware op gang krijgen in windows is mogelijk mits de goede drivers.

de originele software die erop stond kon de camera wel laten werken

'k heb de drivers ( nog ) niet uit de originele installatie bestanden gekregen

 

de xpo bestanden handmatig uitpakken via een winxp pe werkt ook niet

been there, done that

systeem gaat in een bootloop en veilige modus geeft een bsod

 

een dos photoplay is makkelijk op ms-dos te installeren ( ipv pts-dos )

helaas... als je een windows machine hebt met een usb touchscreen lijkt dos me geen optie.

 

het zou eventueel kunnen met een dvd service box of door middel van een dvd drive aan je ide kabel te hangen en zo te installeren

( software up de photoplay update site )

de 2007 deed het hier alvast niet.

de aio's deden het wel maar wegens gebrek aan een dongle konnen ze niet opstarten na een gelukte installatie

 

geen idee hoe accuraat ik nog op het topic zit na deze post maar 'k heb maar gewoon alle ervaringen met die [ censored ] gepost

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Of je kunt er een ander moederbord inzetten, de moederbord naam aanpassen, dongle erin, image installeren, drivers installeren en spelen maar!
*Spelend op een all-in-one pc (met webcam functie uiteraard :))

aangepast door insomnia83
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Op 22-4-2020 om 21:47, insomnia83 zei:

Of je kunt er een ander moederbord inzetten, de moederbord naam aanpassen, dongle erin, image installeren, drivers installeren en spelen maar!
*Spelend op een all-in-one pc (met webcam functie uiteraard :))

kun je eens vertellen hoe je dat gedaan hebt

het klinkt simpel maar dat is het vast niet toch??

gr Chris

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Op 14-4-2017 om 21:28, Eitjuh zei:

Thanks voor je bericht!

Eigenlijk zou ik dus het mainboard en geheugen moeten vervangen? Want neem aan dat de processor niet zomaar geplaatst kan worden.

 

De camera wordt gebruikt zodat je een foto van jezelf neer kan zetten zodra je in de highscore lijst staat.  Dit is helaas niet mogelijk binnen igo7.

 

Een vriend van me heeft een originele dvd met dongle van Q1.. maar denk dat deze niet gaat werken op de spirit 2.1

IMG-20170414-WA0009.jpg

IMG-20170414-WA0010.jpg

Weet iemand of deze software nog ergens te krijgen is?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...