Ga naar inhoud

Ronde 3-7  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Super Mario Bros. (1985)
    • Mega Man (1987)
      0


Aanbevolen berichten

Super Mario Bros. (1985)

Mario moet voor de eerste keer de ontvoerde Princess Toadstool zien te redden uit de klauwen van Bowser.

 

vs.

 

Mega Man (1987)

De robots raken totaal de weg kwijt door toedoen van Dr. Wily.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het begin van twee reeksen tegenover elkaar. De Mega Man spellen zijn zeker goed en datzelfde geldt voor de muziek, maar ze liggen mij helaas niet zo. Daarbij ben ik echt met Mario opgegroeid en de Mega Man spellen komen voor mij gewoon daarbij niet in de buurt. Super Mario Bros. heeft uiteindelijk ook echt iets neergezet als je ziet hoeveel elementen uit dit spel vandaag de dag nog steeds ingezet worden in andere Mario games. Tja, ik ben gewoon een enorme Mario fan. :P

 

Super Mario Bros.!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff... Mario of Mega Man...

De keuzes worden lastiger en lastiger...

Toch kan ik deze keus makkelijker maken.

 

De Mega Man reeks vind ik briljant, zit goed in elkaar en heeft een geweldige soundtrack.

Het concept dat je zelf mag bepalen welke robotleider je eerst uit wilt schakelen is leuk bedacht en dat maakt het ook mogelijk om verschillende levels te proberen als blijkt dat je met een bepaald stuk problemen hebt of het te lastig vindt.

Ik ben alleen wel van mening dat Mega Man 1 op bepaalde punten té lastig is, met name de levels van Guts Man en Ice Man.

Daarnaast is Elec Man niet eens uit te schakelen zonder zwaktewapen te gebruiken.

 

Normaal is dat al gauw goed genoeg voor Mega Man om van mij door te mogen naar de kwartfinale, maar nu staat het spel tegenover de klassieker Super Mario Bros.

Super Mario Bros. is letterlijk met Duckhunt en Mario 2 onderdeel van de eerste 3 NES spellen die we speelden (dat is ook logisch, want die zaten in het pakket bij aankoop).

Maar daardoor heb ik Mario heel veel gespeeld en dat blijft ook een zeer vermakelijk spelletje, wat uiteindelijk een goede basis vormde voor vele andere spellen en andere Mario delen. 

Op enkele punten is ook dit spel erg lastig (vooral als de springplankjes niet mee willen werken en als de levels komen met de enorme gaten), maar uiteindelijk is het wel te doen.

 

Dus ja... Ondanks dat ik Mega Man fan ben kies ik hier toch voor Super Mario Bros.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ga wederom voor Mario. Van alle platformspellen die erna kwamen (Metroid / Mega Man / Contra / Master Blaster / Kid Icarus / etc.) was SMB het spel dat het platformgenre definieerde. Niet het beste platformspel ooit, maar wel het meest iconische. Daar kan Mega Man inderdaad niet van winnen! ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook dit is voor mij een makkelijke keuze: Mario.

 

De eerste Mega Man heb ik qua gameplay en afwerking altijd beperkt / wat minder aantrekkelijk gevonden: Je kon alleen de reguliere mcBuster gebruiken, er waren nog geen extra's zoals items of Rush, het is vrijwel constant veel en veel te moeilijk (met name de Wily stages en die afschuwelijke Yellow Devil), sommige Bosses kan je alleen met specifieke wapens verslaan en er was nog weinig 'aankleding' (menu's e.d.). Toch stond hier wel gelijk een sterk concept met keuze uit de levels die je wilde proberen, aangevuld met een hele aardige soundtrack. Dat bewijzen de vele vervolgen (m.n. deel 2).

 

Alles opgeteld dus geen enkele partij tegenover het fantastische Super Mario Bros (waarover al veel is gezegd). Dit spel heeft ook wel wat kleine puntjes van aanmerking (de bekende niet-werkende springplankjes of de soms wat houterige Mario die aan de andere kant weer wél graag door-glijdt), maar dat hoorde er gewoon bij. En als het niet lukte begon je zonder frustratie opnieuw :) . Dat laatste kan ik bij Mega Man niet zeggen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...