Ga naar inhoud

Kwartfinale 1  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Metroid (1986)
    • Ice Climber (1985)


Aanbevolen berichten

Metroid (1986)

Samus Aran moet de Metroids uit de klauwen van de Space Pirates bevrijden, voordat zij deze als biowapens in kunnen zetten.

 

vs.

 

Ice Climber (1985)

Popo en Nana beklimmen hoge bergen om hun gestolen groenten terug te veroveren.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze kwartfinale is vrij simpel;

 

Ice Climber heeft het geluk een goede loting te hebben gehad en is iedere keer vrij gemakkelijk door gegaan.

Maar zoals al eerder werd aangegeven is Ice Climber niet een spel dat in de kwartfinales thuis hoort, zeker niet als gekeken wordt naar de spellen die er al uit liggen.

 

Ik heb niets met Metroid en heb mede daarom in eerdere ronden voornamelijk gestemd op het spel wat tegenover Metroid stond.

Maar Metroid is wel een klassieker en staat (eerlijk is eerlijk) wel terecht in de kwartfinale.

 

Dus mijn stem gaat naar Metroid.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is de makkelijkste keuze van deze week. Ik ben blij dat Ice Climber zo ver heeft kunnen komen, maar Metroid is natuurlijk een veel beter spel.

Net als The Legend of Zelda niet de beste van de reeks, maar het heeft een geweldige basis neergezet voor enkele fantastische vervolgspellen. Jammer dat ze er de laatste tijd zo weinig mee doen.

 

Een stem voor Metroid!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beiden echte NES klassiekers, maar Metroid is hier dan toch het spel met qua gameplay nét even dat beetje meer inhoud. Komt ongetwijfeld ook omdat het hier een vergelijking is tussen een adventure/strategy game t.o.v. een wat meer repetitieve game.

 

Of Ice Climber wel/niet in de kwartfinale hoort hangt hier voor een groot deel af van de opzet van de verkiezing. Ik vind zelf van wel ;) leuk dus dat het nog ver is gekomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat mij betreft hebben beide games geluk dat ze via gunstige loting hier staan, want 1 van beide titels haalt straks (onterecht) de top 4. Ik ben van beide games niet specifiek fan, maar Ice Climber heb ik toch meer leuke herinneringen aan, 1 van de betere multiplayer spellen op de NES. Dus die krijgt mijn stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben het er niet mee eens dat Metroid mogelijk onterecht bij de top 4 zou zitten. Ik zou het zelf ook niet in de top 4 plaatsen, maar onterecht zou je het zeker niet kunnen noemen. Dan onderschat je Metroid een beetje. Maar ik begrijp het wel, het kan er raar uitzien als je er niets mee hebt. Ik heb dat zelf met Mega Man en Castlevania. Allebei niet mijn ding en ik zou ze waarschijnlijk niet eens in mijn eigen top 8 hebben, maar ik zou het zeker niet onterecht vinden als een van die twee de top 4 zou halen (wat ook gaat gebeuren :P).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...