Ga naar inhoud

Kwartfinale 2  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Kirby's Adventure (1993)
    • Super Mario Bros. 3 (1988)


Aanbevolen berichten

Kirby's Adventure (1993)

Kirby gaat op zoek naar de delen van de Star Rod, die gestolen was door King Dedede.

 

vs.

 

Super Mario Bros. 3 (1988)

Bowser en de Koopalings hebben de koninkrijken van The Mushroom World veroverd en de koningen betoverd.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een pittige strijd.

 

Zorgde Mario 3 er in de vorige ronde nog voor dat Zelda het veld moest ruimen, staat het nu weer tegenover een echte toptitel.

Tja, wat kan ik nog over beide spellen zeggen? Het zijn beide super leuke spellen, beide spellen hebben voor mij nostalgische waarde en beide spellen speel ik met veel plezier.

 

Er kan maar 1 spel naar de halve finale en dan ga ik toch ook hier voor Super Mario 3

Ten opzichte van Kirby is dat spel krachtiger en ruimer opgezet, maar daarnaast ben ik ook eerder op Kirby uitgekeken dan op Mario (Kirby leg ik sneller aan de kant).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is zonder enige twijfel mijn persoonlijke NES top 2, mijn droomfinale. Maar helaas staan ze nu al tegenover elkaar.

 

Mario en Kirby, twee franchises waar ik echt dol op ben. Telkens als er een nieuwe titel van een van beide uitkomt, ben ik er als de kippen bij.

Kirby's Adventure is echt een heerlijk spel en ook het eerste spel waarin Kirby de mogelijkheid had om de vaardigheden van vijanden te kopiëren. Toch zijn er nog vele vervolgspellen die ik persoonlijk nog veel beter vind. Super Mario Bros. 3 heb ik inmiddels al alles over gezegd denk ik. De enige 2D Mario platformer die ik persoonlijk nog leuker vind dan deze is Super Mario World. Voor NES begrippen echter kwam dit spel voor mij dicht bij perfectie. Als ik een van beide games weer zou gaan spelen en ik moest per se kiezen welke, dan is dat degene waarvoor ik zou stemmen. En dat is...

 

Super Mario Bros. 3!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua sfeer en uitwerking behoren deze NES titels tot de absolute top. Alles is er inmiddels ook wel over gezegd en het had inderdaad de finale kunnen/ moeten zijn. Toch staat voor mij na Zelda in de vorige ronde ook hier Super Mario Bros. 3 op eenzame hoogte ;)

 

Leuke zijpad-discussie wel @Frey ; ben het helemáál niet met je eens wat betreft Super Mario World :P . Vond die qua graphics écht een stap terug, irritante gameplay mbt levels met dubbele/geheime uitgangen waarbij je in een loop op de wereldkaart kwam en het was gewoon véél korter / minder uitgebreid. Komt wat mij betreft niet in de buurt van het fantastische en sfeervolle Mario Bros 3 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe kun je SMW grafisch nou een stap terug vinden? Zelfds vergeleken met SMB3 uit Mario All Stars is SMW nog steeds grafisch superieur. Verder vind ik SMB3 ook een beter spel hoor, daar niet van. Maar grafisch is dat spel niet beter. ;)  Super Mario Bros 3 mag van mij sowieso deze knock out winnen. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond Super Mario World écht niet mooi in de afwerking. De wereldkaarten zijn vooral blokkerige vlakken, de Koopalings en Bowser zien er gewoon niet uit. Mario 3 vind ik veel verzorgder en al helemaal bij All-Stars. Maar beoordelingen kunnen per persoon verschillen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...