Ga naar inhoud

Kwartfinale 3  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Super Mario Bros. (1985)
    • Super Mario Bros. 2 (1988)


Aanbevolen berichten

Super Mario Bros. (1985)

Mario moet voor de eerste keer de ontvoerde Princess Toadstool zien te redden uit de klauwen van Bowser.

 

vs.

 

Super Mario Bros. 2 (1988)

Mario en zijn vrienden moeten in een droomwereld de kwaadaardige Wart verslaan, die alle bewoners heeft betoverd.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mario tegen Mario... 

Hmmm... Ik denk dat ik voor Mario ga :P.

 

Nee even serieus... Ook over deze spellen is al een hoop gezegd en geschreven.

Super Mario Bros. is de grondlegger van vele games en daarmee begon ook een legendarische reeks spellen.

Super Mario Bros. 2 is een afwijkende Mario game en een patch-up van Doki-Doki en het scheelde niet veel of het spel lag er uit.

Voor welk spel ga je dan?

 

Als ik persoonlijk naar beide spellen kijk dan denk ik dat Super Mario Bros. uiteindelijk als winnaar uit deze battle komt.

En toch heb ik persoonlijk meer met Super Mario Bros. 2; Dat spel zal ik eerder pakken en spelen dan het eerste deel.

Het tweede deel is diverser, je kunt met meerdere karakters spelen, heeft diverse eindbazen (niet zoals in het eerste deel 8x Bowser) en speelt makkelijker en is eenvoudiger.

 

Dus misschien dat mensen mij voor gek verklaren en/of het totaal niet met mij eens zijn, maar ik kies hier voor Super Mario Bros 2.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor gek verklaren zal ik je niet. Zeker niet als je ziet wat ik gestemd heb. :P

 

Ik heb beide spellen vroeger ontzettend veel gespeeld. Deel 1 is inderdaad de basis van alles en dat zie je bij haast iedere Mario game nog steeds terug. Deel 2 is de vreemde eend in de bijt. Als het oorspronkelijke deel 2 niet zo pittig was geweest, dan hadden we deze Doki Doki Panic variant waarschijnlijk niet eens gekend hier. Maar het ging anders...

Deel 2 speelde inderdaad wat makkelijker/soepeler en daarom had ik vaak de neiging om die iets eerder op te zetten dan deel 1. Sommigen vinden deel 2 minder omdat het zo anders is dan de rest, maar ik heb er altijd een zwak voor gehad. Vroeger was het stiekem zelfs mijn favoriet van de 3. Tegen deel 3 kan het inmiddels ook voor mij niet meer op, maar van deel 1 laat ik het winnen.

 

Mijn stem gaat naar Super Mario Bros. 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua gameplay is SMB2 wel iets gevarieerder en eenvoudiger dan SMB. Het eerste deel heeft vooral vrij lastige physics/controls om mee om te gaan, maar het is natuurlijk wel de belangrijkste grondlegger aller platform games. Lastig om een winnaar aan te wijzen, maar ik stem op deel 1 omdat Frey en RM al deel 2 hebben gekozen en het anders zielig is voor deel 1. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga hier duidelijk voor Super Mario Bros.

 

Zoals Hinse aangeeft is dit de oer-Mario en de grondlegger van het platform-genre. Één groot nostalgisch avontuur... de allereerste ervaring op een game-console. De soundtrack wordt nog steeds vernieuwd hergebruikt in huidige Mario games. Uitdagend en soms écht moeilijk, maar wel het spel dat de basis legde voor de toekomst van de Mario franchise ^O^

 

Met uitzondering dus van Super Mario Bros. 2. Hoewel gevarieerder in gameplay en mooier uitgewerkt blijft dit een afwijkende titel. Van origine geen Mario en dat voel je ook: andere gameplay, andere vijanden, ander uiterlijk. Op zichzelf zeker een goed en leuk spel, maar persoonlijk mijn minst favoriete Mario voor de NES :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Hinse said:

Deze ontknoping kan dus nog spannend worden (vooral door mijn onverschillige stem) :P 

Maar je staat nog wel achter je stem toch? Of zou je het nu toch anders hebben gedaan? (Niet dat jezelf bedenken nog mogelijk is... >:))

 

Volgens mij was o.a. Bananensap ook geen fan van Super Mario Bros. 2, dus de voorsprong die er stond kan inderdaad zomaar eens ombuigen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
35 minutes ago, MarsM said:

Maar je staat nog wel achter je stem toch? Of zou je het nu toch anders hebben gedaan? (Niet dat jezelf bedenken nog mogelijk is... >:))

 

Volgens mij was o.a. Bananensap ook geen fan van Super Mario Bros. 2, dus de voorsprong die er stond kan inderdaad zomaar eens ombuigen :P

 

We hebben ook djkoelkast nog die een stem uit kan brengen ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...