Ga naar inhoud

Kwartfinale 4  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 2 (1988)
    • Castlevania III: Dracula's Curse (1989)


Aanbevolen berichten

Mega Man 2 (1988)

De slechte Dr. Wily heeft een nieuw leger van robots gebouwd en Mega Man wordt op pad gestuurd om hem te stoppen.

 

vs.

 

Castlevania III: Dracula's Curse (1989)

Trevor Belmont wordt ingeschakeld om het op te nemen tegen Dracula.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze keus gaat mij ook pijn doen, want beide spellen staan hoog op mijn favorieten lijst.

 

Beide spellen hebben een geweldige soundtrack, beide spellen heb ik zeer vaak gespeeld en beide spellen zouden van mij naar de halve finale mogen.

Maar ja...Er moet toch weer gekozen worden.

 

En dan kies ik voor het spel die ik van de 2 toch het meest heb gespeeld en waar ik goede herinneringen aan heb; Castlevania III

Het spel waarbij wij dagen, zelfs weken lang alle levels hebben doorgelopen in zowel normal mode als hard mode om maar van elk level de codes/passwords te noteren.

En dan ook nog niet eens enkel de code voor het level spelen met enkel Trevor, maar ook de codes om met Grant, Syfa en Alucard als maatje te kunnen spelen.

Het resultaat was een dik boekje met elke mogelijke code/password die er maar was.

Ondanks dat ik de Mega Man reeks echt geweldig vind, verkies ik toch Castlevania III boven het tweede deel van de reeks.

 

Ik wil nog wel graag het onderstaande filmpje delen, dat ik enkele weken geleden op youtube tegen kwam;

Mega Man is dusdanig populair bij de gamers dat er jaren lang aan een project is gewerkt om een fan-made game te ontwikkelen.

Dit spel is niet zo lang geleden aangeboden als Download en het heet Mega Man 2.5D

In dat spel kun je ook met Roll en Dr. Light spelen, hebben ze een selectie robotleiders uit Mega Man 2, 3, 4, 5, 8 en 9 gepakt en de levels dezelfde karakteristieke eigenschappen gegeven en toch volledig anders opgebouwd, waarbij je ook 3D effecten ziet.

De Dr. Wily levels (en het kasteel) zijn ook de basis van Mega Man 2, terwijl de eindbaas muziek van Mega Man 3 is en de laatste Dr. Wily op dezelfde manier uitgeschakeld kan worden als in Mega Man 4.

 

  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen liggen niet echt in mijn straatje. Ik heb ze allebei vrij vluchtig doorgespeeld.

Vond ze allebei erg pittig, maar dat zegt niet zo veel over de kwaliteit van een spel. Beide spellen hebben goeie gameplay en vooral ontzettend goede muziek.

Op welk moet ik echter gaan stemmen? Daarvoor stel ik mezelf eerst de vraag voor welk spel ik het meeste geduld op zou kunnen brengen om het nog eens uitgebreid door te gaan spelen. Welk spel zou ik nog een keer spelen als ik moest kiezen?

 

Dan kies ik voor Castlevania III: Dracula's Curse!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja ik ga denk ik ook voor Castlevania III, omdat dat spel mij wat beter ligt dan MM2. MM2 had een soundtrack die zijn tijd ver vooruit was en ook een verbeterde (en daarmee unieke) gameplay t.o.v. MM1. Alleen als ik puur kijk naar het plezier dat ik met Castlevania III heb gehad wint dat het toch van het (misschien wel betere?) MM2 dankzij nostalgie. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moeilijkste keuze voor deze week. Beide spellen zijn voor mij persoonlijk toppers met een goede gameplay/uitwerking en een fantastische soundtrack. Inhoudelijk moeilijk met elkaar te vergelijken en ze doen niet écht voor elkaar onder.

 

Ik ga toch voor Castlevania 3, voornamelijk uit nostalgisch oogpunt maar ook omdat ik vind dat dit een fantastisch en uitdagende game is en op zichzelf uniek /herkenbaar is. Als je een willekeurig persoon een level uit Mega Man 3-4-5-6 laat spelen zou diegene misschien niet eens doorhebben dat het niet deel 2 was. De Mega Man reeks heeft zichzelf niet her-uitgevonden, waar dit bij Castlevania 3 wel echt zo was. De grimmige sfeer spat er daar gewoon echt vanaf in ervaring, beeld én geluid. Mega Man 2 is de beste uit de reeks, maar de perfecte Mega Man zou een samenstelling zijn van de specifieke voordeeltjes van iedere Mega Man uit de reeks... wat dus bij Castlevania 3 is gedaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...