Ga naar inhoud

[MULTI] ID Contest: Frey's Favorites


Aanbevolen berichten

Door de Jubileum Contest moest ik weer denken aan de oude Personal Favorites Contests waarbij ook diverse categorieën aan bod kwamen en ik speelde met de gedachte om een nieuw deel te maken. Uiteindelijk besloot ik het echter anders te doen door alle door mij georganiseerde contests nog eens door te spitten en alle categorieën die daarin aan bod kwamen samen te bundelen tot een nieuwe contest: Frey's Favorites.

 

Plaatjes, muziekjes, audiofragmenten, alles zit door elkaar. Hier is een schema waarin je kunt zien wat je bij iedere opgave precies in moet vullen en hoeveel punten ermee te verdienen zijn. Ook zie je welke categorie bij welke opgave hoort. Je kunt het schema ook gebruiken om de contest in te vullen, maar dit kan uiteraard ook gewoon per nummer in een pb.

 

Frey's Favorites - Overzicht.xls

 

Voor mensen die het misschien niet kunnen openen, is het schema hier ook nog een keer als afbeelding.

 

5913757cf1de7_FreysFavorites-Overzicht.thumb.png.1d16c9604c493de8b3a35d2c5836f824.png

 

Om het geheugen nog eens op te frissen, maar ook voor mensen die nieuw zijn, volgt hier nog een korte uitleg per categorie:

 

Random Music (01, 08, 20, 27)

Je hoort een gedeelte van een liedje. Ik zoek hier naar de naam van de artiest en de titel van het nummer.

 

Zangers (05, 19)

Je ziet een foto van een zanger of zangeres. Ik wil zijn of haar naam weten.

 

Overleden Acteurs / Actrices (09, 26)

Je ziet een foto van een acteur of actrice die helaas niet meer in leven is. Ik wil zijn of haar naam weten.

 

Nintendo (07, 28)

Je ziet een foto van een karakter uit een Nintendo spel. Ik zoek de naam van het karakter en de naam van het bijbehorende spel.

 

Nintendo Games (04, 21, 30)

Je hoort een muziekje uit een Nintendo spel. Ik zoek de naam van het spel en de naam van de bijbehorende Nintendo console.

 

SNES Music (18)

Je hoort een muziekje uit een spel voor de Super Nintendo. Ik zoek naar de naam van het spel.

 

Mario Music (12, 25)

Je hoort een muziekje uit een Mario spel. Ik zoek naar de naam van het spel en de naam van de bijbehorende console.

 

TV Themes (03, 11, 17, 24)

Je hoort een gedeelte van de intro van een televisieprogramma. Ik zoek naar de titel van het programma en in een enkel geval ook naar de naam van de artiest en de titel van het nummer.

 

Cartoons (02, 14, 23)

Je ziet een foto van een karakter uit een tekenfilm(serie) of animatiefilm. Ik wil de naam weten van het karakter en de naam van de tekenfilm/animatiefilm.

 

Voices of Cartoons (06, 15, 29)

Je hoort een audiofragment uit een tekenfilm(serie). Ik wil de naam van de tekenfilm weten, de naam van het karakter dat je hoort en de naam van de stemartiest die het ingesproken heeft.

 

Personal Favorites (10, 13, 16, 22)

Hier zijn diverse mogelijkheden:

- Je hoort een gedeelte van een liedje uit een film. Ik zoek naar de naam van de film, de naam van de artiest en de titel van het nummer.

- Je ziet een foto van een televisieprogramma. Ik wil de naam weten van het programma.

- Je ziet een foto van een sporter. Ik wil zijn of haar naam weten.

 

Dan is hier de contest:

Frey's Favorites Contest.zip

 

Het zijn 30 opgaven en in totaal zijn er 56 punten te verdienen!

 

De regels:

- Antwoorden inzenden via pb

- Iedereen mag zo vaak inzenden als hij/zij wil

- Geen antwoorden plaatsen in het topic

- De winnaar en de runner-up verdienen allebei een award

- De contest loopt t/m woensdag 31 mei , in totaal dus 3 weken

- Iedere deelnemer die vóór aanvang van de tweede week minimaal één inzending gedaan heeft, mag om 5 hints vragen en zal deze dan ontvangen via pb.

- Iedere deelnemer die vóór aanvang van de derde week minimaal één inzending gedaan heeft, mag om 4 hints vragen en zal deze dan ontvangen via pb.

- Iedere deelnemer die ná aanvang van de derde week minimaal één inzending gedaan heeft, mag om 3 hints vragen en zal deze dan ontvangen via pb.

 

De award is de vosjes avatar die ik jarenlang gebruikt heb op het forum.

vosawa.png.15f73da700f6056a649ef67cea943535.png (Winnaar)

vosawa2.png.2160f7ed7117e9f84bcc32f8a52d237d.png (Runner-up)

 

Mochten er nog vragen zijn, is er nog iets onduidelijk of klopt er iets niet? Laat het me dan gerust even weten!

Verder wens ik jullie veel succes en veel plezier!

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals je bij de regels kunt lezen, is er hier weer een nieuw hint systeem. Hints worden niet meer openbaar gemaakt, maar worden alleen gestuurd naar hen die ze aanvragen. Ook hier geldt weer dat mensen die tijdig inzenden meer van de hints kunnen profiteren. Een hint aanvragen kan op ieder gewenst moment via het topic, maar als je aan de andere deelnemers niet wil verraden welke opgaven je nog zoekt, kan dat ook via pb. Meerdere mensen kunnen dus ook een hint vragen voor dezelfde opgave. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MarsM zei:

Voor de 3e keer op rij alle (25?) Punten moet toch te doen zijn... team M zou gewoon de enige echte legendarische Frey-award horen te winnen {|

 

Dit keer kun je 56 punten halen, als jullie nou samen voor de 25 gaan heb ik misschien een kans ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

 

Dit keer kun je 56 punten halen, als jullie nou samen voor de 25 gaan heb ik misschien een kans ;) 

 

Ik denk dat iedereen nu wel een kans heeft ;).

Ook al werken we samen, dan nog gaat het lastig worden.

Ik heb gisteren een snelle eerste blik geworpen en ik vind het vrij pittig op het eerste gezicht :P.

Maar ja, dat heet uitdaging, dus uiteraard gaan we voor de volle mep! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Nog maar twee deelnemers. Denk eraan dat iedereen die vóór aanstaande donderdag inzendt, gebruik kan maken van het maximale aantal hints.

 

Denk er ook aan dat het om veel van mijn favoriete dingen gaat. Sommige dingen kun je misschien niet helemaal weten, maar andere dingen heb ik mogelijk al eens aangehaald. Soms meerdere malen zelfs. Het forum zelf kan dan ook een goede bron zijn. We posten immers pas een jaar of 13 hier. :P 

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tussenstand:

 

1. MarsM & RM

2. samba-boy

3. TMP

 

@MarsM / @RM, @samba-boy en @TMP, dat betekent dat jullie bij deze allemaal recht hebben op 5 hints. Wanneer en voor welke opgaven jullie deze in willen zetten, mogen jullie helemaal zelf bepalen. Je kunt ze inzetten op categorieën die je wat minder liggen of op categorieën waar de meeste punten mee te verdienen zijn. Bepaal zelf je tactiek.

Hints kun je aanvragen via het topic, maar ook via pb als je niet openbaar wil maken met welke opgaven je moeite hebt.

 

De contest loopt nog twee weken! Succes!

Deelnemers die de komende week instappen, hebben recht op 4 hints in plaats van 5.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18 mei 2017 at 06:04, Hinse zei:

Nog geen tijd gehad, dus ik mis de eerste hintronde :P 

 

Pech voor jou, succes je bent toch evengoed kansloos tegenover Team M... 'HinTse' >:)

(Sorry té flauw voor woorden, maar als niemand 'm maakt, dan doe ik het wel :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

In de spelregels staat volgens mij niet dat je 1 punt moet halen in je inzending om mee te doen, dus ik doe straks even een lege inzending. -0-

 

Luister anders naar opgave 17 ;)

Punt gegarandeerd :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste week is ingegaan. Hier nog een lijstje met het maximale aantal hints dat alle deelnemers tot hun beschikking hebben:

 

MarsM & RM: 5

samba-boy: 5

TMP: 5

djkoelkast: 4

Hinse: 4

 

Iedereen die nu nog instapt, beschikt over maximaal 3 hints.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

De laatste dag van de contest! Laatste mogelijkheid om nog kans te maken op een award. Mocht iemand nog hints in willen zetten, houd er dan rekening mee dat ik deze pas in de avond kan geven.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

De eindstand:

1. MarsM & RM (56 punten!!)

2. Hinse (48 punten!)

3. TMP (35 punten)

4. samba-boy (28 punten)

5. djkoelkast (14 punten)

 

De antwoorden:

01. Enya - Amarantine

02. Oxnard - Hamtaro

03. De Boomhut

04. Donkey Kong 64 - Nintendo 64

05. Lily Allen

06. Pokémon - Meowth - Jan Nonhof (voorbeeld)

07. Linebeck - The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

08. Tori Amos - Winter

09. Rense Westra

10. The Land Before Time - Diana Ross - If We Hold on Together (Platvoet en zijn Vriendjes)

11. Walter Melon

12. Super Mario All-Stars - Super Nintendo

13. Westenwind

14. Sophie - De GVR

15. The Lion King - Zazu - Paul van Gorcum (De Leeuwenkoning)

16. Danko Lazović

17. Darkwing Duck

18. Illusion of Gaia (Illusion of Time)

19. Edward Reekers

20. Blondie - Denis

21. Splatoon - Wii U

22. Pokémon: The Movie 2000 - Donna Summer - The Power of One

23. Nick Wilde - Zootopia (Zootropolis)

24. Les Revenants - Mogwai - Hungry Face

25. Mario & Luigi: Bower's Inside Story - Nintendo DS

26. Bea Meulman

27. Samson & Gert - 10 Miljoen

28. Hades - Kid Icarus: Uprising

29. Dommel - Balthazar - Jan Anne Drenth

30. Kirby's Adventure - NES

 

 

Gebruikte hints:

 

Hint 03

Een huis in een boom.

 

Hint 04

De Rareware Coin uit Donkey Kong 64.

 

Hint 05

Haar tweede naam is Rose.

 

Hint 06

Octo Tentakel uit SpongeBob SquarePants, een andere rol van stemacteur Jan Nonhof.

 

Hint 08

Een winterlandschap.


Hint 10

Een Apatosaurus, net als Littlefoot (Platvoet).

 

Hint 11

Een Meloen > Walter Melon.

 

Hint 14

Voetballer Marco Reus, verwijzend naar de GVR.

 

Hint 17 (die heel erg nodig was :+)

Johnny Kraaijkamp jr. sprak de stem in van Darkwing Duck.

 

Hint 22

De legendarische Pokémon Lugia die een belangrijke rol speelt in de film.

 

Hint 24

De Franse vlag, want het gaat om een Franse serie.

 

Hint 25

Bowser speelt een belangrijke rol in dit spel.

 

Hint 27

Acteur Walter van de Velde die de rol van Octaaf de Bolle speelde in Samson & Gert.

 

Hint 30

De genezende Maxim Tomato uit de Kirby spellen.

 

 

De awards:

vosawa.png.53f8d38b5065f1e4ed3aade3898d7d7a.png MarsM & RM

vosawa2.png.361e96c6b7c3cca6443af8a0ad9fa4f3.png Hinse

 

Gefeliciteerd winnaars! En bedankt voor de deelname allemaal! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was een leuke toegankelijke contest, met wel een paar hele lastige opgaven ertussen! Gefeliciteerd MarsM & RM, van jullie kon ik bij voorbaat al niet winnen ;) 

 

@Frey Bedankt voor de organisatie!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Hinse zei:

Was een leuke toegankelijke contest, met wel een paar hele lastige opgaven ertussen! Gefeliciteerd MarsM & RM, van jullie kon ik bij voorbaat al niet winnen ;) 

 

@Frey Bedankt voor de organisatie!

 

:Y

 

Whehe, ja we hadden alles weer gevonden, sorry :P. Zelfs niet eens alle 5 hints hoeven in te zetten, al was het soms best even pittig. ;)

 

'Samenwerking' biedt ook niet per definitie meer voordeel hoor. Iedereen kan hulp vragen van 'derden', maar voor de deelnemers is het wellicht zo juist eerlijker (anders zou op één van onze namen antwoorden kunnen worden gegeven terwijl we op 2 namen 2x 5hints zouden kunnen vragen :+). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie contest Frey! En een knappe eindspurt van Hinse! Zoveel punten had ik niet kunnen halen. Ik heb alle hints gebruikt, dus veel hoger was ik niet meer uitgekomen.

 

De awards zullen binnenkort worden uitgereikt ;)!

 

@MarsM Nu ben ik wel nieuwsgierig welke hints jullie wél hebben gevraagd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben er 4 gevraagd;

 

nr 3. Boomhut (nooit gezien...)

 

nr 5. Lily Allen (totaal niet bekend met huidige/jongere generatie zangers/zangeressen)

 

nr 8. Tori Amos - Winter (dit was met afstand de moeilijkste... had alleen een stukje piano-spel, dus ook totaal geen enkel aanknopingspunt. Pas na de hint gevonden. Bleek ook in de radio2 top2000 te staan, maar had er nooit van gehoord :P )

 

nr 11. Walter Melon (het was duidelijk een tekenfilmpje gezien de Tom en Jerry-achtige geluiden, maar nooit naar gekeken dus ook bij deze ging pas na de hint een lampje branden).

 

nr 17 was een grapje toen Frey vroeg of we nog een hint wilden op 56 punten :7

 

 

Met name nr 18/25, 22 en 24 waren lastig. Voor 18 en 25 was het een kwestie van Frey's lievelingstitels de soundtracks luisteren. Nr. 22 kwam boven omdat er wel weer iets van Pokémon in moest zitten :P. Nr 24 was een ingeving omdat Frey ooit een topic had geopend over deze Franse tv-serie.

 

En nr.27 is ook vermeldenswaardig... dat herkende RM. Had ik zelf nevernooitniet Samson achter gezocht :P

Mja, RM had dan weer niet die Linebeck uit Zelda geweten, dus dat vulde elkaar wel lekker aan steeds ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat deuntje van nr. 27... Ik zat de hele tijd aan Klein Orkest te denken, maar kon het maar niet vinden.

En toen ik MarsM de hele line-up liet zien en horen (ik heb de eerste inzending gedaan met enkele opgaven) viel ineens het kwartje :P).

Nummer 20 hoorde ik ook ineens na een aantal keer herhalen.

 

Hetzelfde was min of meer met nummer 19.

Die zanger kon ik maar niet vinden, totdat ik mij bedacht dat er in een contest iets met smurfen was en dat Frey vertelde dat opa smurf door hem werd ingesproken en dat hij ook de titelsong deed van de Rescue Rangers. Dat intypen en voila :P.

 

Nummer 15 was ook leuk.

Dat was overduidelijk Paul van Gorcum, maar geen idee welke tekenfilm en welk karakter... tot ik het intypte wat er werd gezegd ;).

 

Nummer 1 was dan weer iets minder; Dat het Enya moest zijn dat was wel te horen, maar ik heb zo'n beetje het hele repetoir van haar door moeten spitten.

Ik kwamin youtube een map tegen met de best of songs en alles deed het, BEHALVE dat ene nummer _O-.

 

En nummer 9 herkende ik uit de Kameleon films. 

 

En last but not least; Bij nummer 23 had ik werkelijk geen idee, totdat ik in google "final bosses + purple" intypte.

Een beetje naar onderen scrollen na het zoeken op afbeeldingen en daar was Hades :P 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nr 16 was ook best ellendig ja.

Op de achtergrond waren vaag allerlei sponsor logo's te zien. Vervolgens weten te achterhalen dat één van die sponsors een biermerk was dat enkel adverteerde binnen de Servische Liga (i.e. de Servische 'eredivisie'). Een cross-check tussen een oud-voetballer van Servische afkomst in combinatie met Frey's favoriete club PSV leidde uiteindelijk tot Lazovic. Maar dat zat wel héél diep weggestopt...

 

Dus zoals je leest... het kwam niet allemaal eventjes aanwaaien :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat wat voor de een heel lastig is voor de ander erg makkelijk is. Ik had (uiteraard) geen probleem met het herkennen van Danko Lazovic ;). Ook Lily Allen herkende ik zonder problemen en  De Boomhut heb ik vroeger wel regelmatig gezien. Het personage waarvan Paul van Gorcum de stem vertolkte had ik vrij toevallig de eerste keer goed geraden. Voor die tv-serie van nummer 24 heb ik een hint gehad en vervolgens viel het kwartje wel snel, maar ik ken die serie verder ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb al wel een hele lijst met favoriete nummers van mezelf, dus die kan ik sowieso een keer organiseren.

 

En wat betreft een derde (of vierde) deel m.b.t. Personal Favorites van ons; Uiteraard kunnen we er eens over denken ;)

Van de Personal Favorites Contests zijn nu 3 delen;

pfc.png.cf4b429c996b3d1657b8c060b3d8772c.png

 

En deze contest is feitelijk een Deel 3, part 2 :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • TMP locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...