Ga naar inhoud

Wat is de beste reeks?


Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?  

107 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriete Bassie en Adriaan serie?

    • De Plaaggeest
      10
    • Het Geheim van de Sleutel
      4
    • De Diamant
      5
    • De Huilende Professor
      6
    • Het Geheim van de Schatkaart
      17
    • De Verwenen Kroon
      39
    • De Verzonken Stad
      20
    • De Geheimzinnige Opdrachtgever
      7
    • De Reis vol Verrassingen
      5


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Als je twee actuers moet spelen dan kan ik me voorstellen dat je in de war raakt.

Ja, idd... Je kan het Bas niet kwalijk nemen dat hij zo nu en dan een beetje op VJ begint te lijken qua stem. HEt is sowiezo al een prestatie dat ie een dubbelrol KAN spelen! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, idd... Je kan het Bas niet kwalijk nemen dat hij zo nu en dan een beetje op VJ begint te lijken qua stem. HEt is sowiezo al een prestatie dat ie een dubbelrol KAN spelen! _O_

Ik vind het idd geweldig dat hij die 2 stemmetjes zo goed beheerst

Vooral bij de kroon is dat mooi: {quote niet lettelijk!}

*bas* : Ik zie het al voor me

De Baron: Japie, rijd naar binnen

B2: Wa seggie?

De Baron: Japie, rijd naar binnen!

*japie* Hooowkee baas

Daaraan hoor je al dat Bassie japie speelt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Daaraan hoor je al dat Bassie japie speelt ;)

Ja, maar toch kwam ik er pas op mijn 12e of 13e achter dat Bassie Vlugge Japie speelde O}

En nog later dat Adriaan de baron in De Schatkaart speelde O}

Maar ja, maakt niet uit, ALS ik het NU maar weet. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wist eerst ook niet dat Aad de Baron speelde.

Dat weet ik pas van dit forum.Ik dacht eerst dat Evert van

den Bos de Baron in de schatkaart speelde.Omdat die naam op de aftiteling stond.

Dat Bas Vlugge Japie Speelt wist ik al wel.

Dat kun je inderdaad goed aan z'n stem horen.Aad heeft de Baron

prima gespeelt vind ik.Hij heeft ook heel goed z'n stem verdraaid.

Helemaal onherkenbaar gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Twee weken geleden kwam ik er achter dat de baron in de schatkaart adriaan speelde.

IK wis het tot die tijd niet best wel grapig

Ik wist het ook heel lang niet, en ik heb heel lang getwijfeld, maar goed nu weten we het allemaal,

ik wist trouwens wel al veel langer dat Bas(sie) ook japie speelde

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hilarisch allemaal, ik wist het eigenlijk vrij snel, namelijk toen ik eens keek naar de aftiteling van een aflevering van de Kroon, waar Paul van Gorcum bijstond en de rest van de acteurs.

Bij de schatkaart stond deze er niet bij, en dus ben ik toen beginnen denken wat er niet klopte, en zo zag ik dat de Baron iemand anders was, en door eens goed te kijken had ik het door.

Ik was toen 7 of 8 jaar.

Idem van Japie trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hilarisch allemaal, ik wist het eigenlijk vrij snel, namelijk toen ik eens keek naar de aftiteling van een aflevering van de Kroon, waar Paul van Gorcum bijstond en de rest van de acteurs.

Bij de schatkaart stond deze er niet bij, en dus ben ik toen beginnen denken wat er niet klopte, en zo zag ik dat de Baron iemand anders was, en door eens goed te kijken had ik het door.

Ik was toen 7 of 8 jaar.

Idem van Japie trouwens.

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik nog geen jaar fan ben. Ja en dan zie je zulke dingen natuurlijk vrij snel + ik hoorde het van vrienden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mij is het eigenlijk altijd al opgevallen dat Aad een keer de baron speelt en dat Bassie ook Vlugge Japie is.

En dat Paul van Gorcum naast de baron ook de Huilende Professor is.

Het is mij echt nooit opgevallen dat Paul de Huilende Professor speelt :?

Ook nu ik het weet vind ik het niet overduidelijk hoor, in tegendeel tot de rest hier hoor ik altijd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is mij echt nooit opgevallen dat Paul de Huilende Professor speelt :?

Ook nu ik het weet vind ik het niet overduidelijk hoor, in tegendeel tot de rest hier hoor ik altijd :)

Ik vind het vooral duidelijk te horen als hij kwaad wordt, dan vind ik zijn stem wel lijken op die van de baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is mij echt nooit opgevallen dat Paul de Huilende Professor speelt :?

Nee mij ook niet, totdat het mij gezegd werd ging ik er op letten.

Maja dat was 1982, en hij kwam pas weer voor het eerste erin in 1988 bij De Verdwenen Kroon, in 6 jaar kun je echt een stukkie ouder uit gaan zien. Maar ja door de verschillende kleur haar en ook de kleding merk je dat niet echt op...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toen ik een jaar of 7 was hoorde ik overduidelijk dat de Professor ook de baron was. En helemaal dat de Baron ook de diamantair in de Diamant was; ook een monocle en gekruld haar, alleen dan wat zwarter.

Ja dat vond ik ook opvallend ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Aad als *aadbaron* echt geweldig, vooral dat geschreeuw en die gemene toontjes. Bijvoorbeeld als hij zegt tegen B2 en Japie 'Ga naar binnen' als ze in het pakhuis gaan om onderteduiken voor de politie. Samen met de Kroon vind ik de Schatkaart de beste reeks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dit bijvoorbeeld:

*aadbaron* : ... en de schat... Wordt voor ons... Whahaha... (gemene lach)

OF:

Dag meneer de clown. Dag meneer de acrobaat. Wij hebben de schatkaart, en jullie wagen, en wensen jullie een fijne wandeling... hahahahahhaahah

{ik heb hem vandaag op mijn pc gezet... heerlijk om te luisteren :) }

Link naar bericht
Delen op andere sites

De beste uitspraak van de *aadbaron* vindt ik toch wel:

*aadbaron* : Dan kunnen wij ongestoord zijn huis bezoeken!!

*b2* : Dat hoeft niet want hij is niet thuis, hij is een wereldreis aan het maken met zijn boot!

*aadbaron* : Stommeling! Dat is ook de bedoeling! Dat weet ik, en dat betekent nu dat we ongestoord in zijn huis kunnen, en daar alles kunnen pikken! HAHAHAHAHAHAHHA!

Dat gezicht dat de baron daar bij trekt, en de vingers als ie pikken zegt, dat vind ik zo goed gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja joh, Aad als Baron was ook mooi gespeeld. 8-)

*aadbaron* Zij hebben nu de schatkaart... maar niet lang meer!

Hoe die vinger dan op en neer gaat tijdens die woorden. >:)

Een keer tijdens het geheim van de schatkaart moet hij ook bulderen van de lach, zo hard, dat B2's goed van zijn hoofd af valt. :7

Hoe hij ook het woord "schatkaart" uitspreekt...

Geniaal gewoon! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
De beste uitspraak van de *aadbaron* vindt ik toch wel:

*aadbaron* : Dan kunnen wij ongestoord zijn huis bezoeken!!

*b2* : Dat hoeft niet want hij is niet thuis, hij is een wereldreis aan het maken met zijn boot!

*aadbaron* : Stommeling! Dat is ook de bedoeling! Dat weet ik, en dat betekent nu dat we ongestoord in zijn huis kunnen, en daar alles kunnen pikken! HAHAHAHAHAHAHHA!

Dat gezicht dat de baron daar bij trekt, en de vingers als ie pikken zegt, dat vind ik zo goed gedaan.

Dat is een leuke scéne met de *aadbaron* Maar ik vind de scène met het vuurwerk mooi: Keihard drommels:

*aadbaron* Zij zijn ons ontsnapt DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is een leuke scéne met de *aadbaron* Maar ik vind de scène met het vuurwerk mooi: Keihard drommels:

*aadbaron* Zij zijn ons ontsnapt DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS! :(

Als *aadbaron* opgepakt wordt bij de caravn van B&A dan gaat hij ook heel hard "Drommels!" roepen... Zo hard dat het beeld gaat bewegen! *) Leuk gedaan... Maar ik heb de CNR banden daarvan nog nooit gezien, gebeurt het enkel in de nabewerkte versies dat het beeld gaat bewegen, of is dat altijd al geweest?

*japie* : Hé figuur... KAn jij ook op de grote stille heide zingen?

*b2* : Ja natuurlijk!

*japie* : Nou, doe dat dan, dan heb ik tenminste geen last van je!

*b2* : (gaat zingen) Op de grote... stille... heide....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als *aadbaron* opgepakt wordt bij de caravn van B&A dan gaat hij ook heel hard "Drommels!" roepen... Zo hard dat het beeld gaat bewegen! *) Leuk gedaan... Maar ik heb de CNR banden daarvan nog nooit gezien, gebeurt het enkel in de nabewerkte versies dat het beeld gaat bewegen, of is dat altijd al geweest?

*japie* : Hé figuur... KAn jij ook op de grote stille heide zingen?

*b2* : Ja natuurlijk!

*japie* : Nou, doe dat dan, dan heb ik tenminste geen last van je!

*b2* : (gaat zingen) Op de grote... stille... heide....

Volgens mij is dat ook al op de CNR banden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat ook al op de CNR banden.

Inderdaad, het is altijd al zo geweest. Zelfs nog vóór de CNR-banden ;)

Ik zou ook weleens willen weten of dat trillende beeld zo van tevoren bedacht is, of dat het een spontaan ideetje was van de cameraman.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heerlijk gewoon die uitspraken en die toon in de stem van *aadbaron*

Tip voor muzieksite van bassienadriaan.nl: add bij portfolio eens een quote met daarin een gemene *aadbaron*

Dat zijn geen stokken, dat zijn fakkels.... hahahahhahaa

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat ouderwetse en geen stress sfeertje zijn paar elementen die de *plaag* gewoon tot de beste serie maken !

Je bedoelt die muziekjes van dat Adriaan trappen aan het klimmen is van 20 verdiepingen en als Adriaan aan de haak van de huiskraag vast zit. Als ik die muziekjes hoor denk ik meteen aan de serie van "De Plaaggeest" *plaag* *plaaggeest*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bedoelt die muziekjes van dat Adriaan trappen aan het klimmen is van 20 verdiepingen en als Adriaan aan de haak van de huiskraag vast zit. Als ik die muziekjes hoor denk ik meteen aan de serie van "De Plaaggeest" *plaag* *plaaggeest*

Ja, idd... Dat zijn van die meesterlijke muziekjes!!! Net Als Adriaan aan het "gommelestieken" is, in die trapeze enz.... Dan hoor je ook zo'n muziekje! *) En Bassie & Adriaan zijn daar nooit bang of iets dergelijks en blijven alles van de positieve kant bekijken. Vindt ik eerlijk gezegt leuker dan een Acrobaat die in een caravan zit te huilen (Huilende Prof.)...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De beste reeksen vind ik de oude series zoals De Plaaggeest, het geheim van de Sleutel en de Diamant. Vooral omdat ik daar Bassie veel grappiger vind dan in de nieuwere series. Ook vind ik de achtergrondmuziek in bijv. de Diamant, als *adriaan* het kasteel gaat beklimmen, geweldig. De sfeer vind ik gewoon veel beter!

Uiteraard vind ik de Kroon ook gewoon geweldig ook al spelen de oude *b2oud* en *b1* er niet in

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verzonken stad er zitten leuke liedjes in alleen een beetje raar bijna voorspelbaar einde(geen echte schat) maar voor de rest de beste zeker weten

Ik vond het vroeger (toen ik um voor het eerst zag) juist heel spannend wat de 'schat' kon zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger was *bas* en *adriaan* nog op kindernet uitgezonden op zondagmiddag van 13:30 tot 14:30 Elke zondag 2 afleveringen. Toen zondt kindernet de Klaris versie nog uit volgens mij. Met die muziek vondt ik het veel spannender.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De beste reeksen vind ik de oude series zoals De Plaaggeest, het geheim van de Sleutel en de Diamant. Vooral omdat ik daar Bassie veel grappiger vind dan in de nieuwere series. Ook vind ik de achtergrondmuziek in bijv. de Diamant, als *adriaan* het kasteel gaat beklimmen, geweldig. De sfeer vind ik gewoon veel beter!

Uiteraard vind ik de Kroon ook gewoon geweldig ook al spelen de oude *b2oud* en *b1* er niet in

Ook ik vind de eerste drie series het leukst, maar de andere boeven waren toch ook lachen hoor !

En idd die meesterlijke muziekjes................ Oh, oh wat ben ik er toch gek op ! Die muziekjes kom je eigenlijk na de Diamant nog maar zelden tegen.Om over de laatste twee series maar niet te praten....... Gelukkig zijn deze na ``de Smorenburg-revolutie`` niet verdwenen in de oude series.

Maar goed de Plaaggeest het blijft echt een topper.Dat komt ook door de meesterlijke grappen in de Sleutel heb je ook veel van die goede grappen.Grappen die eigenlijk veel afwijken van het verhaallijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook ik vind de eerste drie series het leukst, maar de andere boeven waren toch ook lachen hoor !

En idd die meesterlijke muziekjes................ Oh, oh wat ben ik er toch gek op ! Die muziekjes kom je eigenlijk na de Diamant nog maar zelden tegen.Om over de laatste twee series maar niet te praten....... Gelukkig zijn deze na ``de Smorenburg-revolutie`` niet verdwenen in de oude series.

Maar goed de Plaaggeest het blijft echt een topper.Dat komt ook door de meesterlijke grappen in de Sleutel heb je ook veel van die goede grappen.Grappen die eigenlijk veel afwijken van het verhaallijn.

De Plaaggeest is vooral goed omdat Bassie daar zn beste acteerprestaties neerzet en hij echt het grappigst is(mening)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...