Ga naar inhoud

z@ppelin = ''ff Moeve''


Aanbevolen berichten

8-)EEN NIEUWE SPORTIEVE DRAMASERIE OVER NORMEN & WAARDEN 8-)

*Wat is sportief? Aan welke regels moet je je dan houden? Vind jij die regels terecht of heb je een andere mening? Bijna iedereen heeft wel een mening over sport, maar hoe zit het met de rol van sport in de opvoeding van jongeren? Sportieve activiteiten dragen bij aan de ontwikkeling van persoonlijkheid, tolerantie en gevoel voor rechtvaardigheid. Sport stimuleert behalve lichamelijke fitheid en levensmoed ook sociale vaardigheden als samenwerken, respect hebben voor anderen en de bereidheid verantwoordelijkheid te dragen. Het jaar 2004 is uitgeroepen tot het Europees jaar van opvoeding door sport. Onder het motto 'Move your body, stretch your mind' moet de vormende waarde van sport onder de aandacht gebracht en vergroot worden. In de vierdelige serie ff Moeve maken de leerlingen kennis met een groep jongens en meiden die elkaar regelmatig treffen rondom het sportveld. Ze delen sportbelevenissen met elkaar, maken zich zorgen over de wedstrijd van

de volgende dag en peppen elkaar op. Ze hebben allemaal hun eigen idee en standpunten over winnen en verliezen, over clubliefde, over eerlijk spel, over stoere sporten en sporten voor softies. Tijdens het sporten gebeuren er ook zaken die niet

zo leuk zijn. De jongeren vragen ze zich af of ze alles maar goed moeten vinden.

In ff Moeve worden leerlingen meegenomen naar de wereld van sport en spel. Ze worden uitgedaagd zelf in beweging te komen door anders te gaan denken en doen. Belangrijke waarden die in dit Schooltv-project aan de orde komen zijn: res-

pect, doorzettingsvermogen, samenwerken en teamgeest, positief zelfbeeld, omgaan met teleurstellingen en zelfdiscipline.

Het leren kennen en onderkennen van deze waarden en de normen die daarmee samenhangen, is van groot belang voor

het leveren van een bijdrage aan de samenleving van morgen. Dit project biedt volop mogelijkheid om op school activiteiten

op te zetten die de vormende waarde van sport tot zijn recht laten komen. ff Moeve komt het best tot zijn recht in een meer daags project. Bijvoorbeeld aan het begin van het schooljaar of in tussenweken. De serie en bijbehorende docentenhand-leiding bieden diverse vakoverschrijdende werkvormen om waarden en normen op school vanuit de sport te benaderen. ff Moeve wordt als dramaserie ook opgenomen in het Schooltv-weekjournaal.

0A0885E0.jpg En jullie eigen UNCLE AR speelt in deze soap de komische bijrol: Thijs van Poppel. :+

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit project kwam tot stand voor klas 1 en 2 van het vmbo in samenwerking met het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport, de Stichting Kids Club en Johan Cruyff Foundation.

Uitzendtijden:

dinsdag 07 september 2004 - 11:00 t/m 11:20 uur - Nederland 3 - Aflevering 1

dinsdag 14 september 2004 - 11:00 t/m 11:20 uur - Nederland 3 - Aflevering 2

dinsdag 21 september 2004 - 11:00 t/m 11:20 uur - Nederland 3 - Aflevering 3

dinsdag 28 september 2004 - 11:00 t/m 11:20 uur - Nederland 3 - Aflevering 4

Herhalingen:

woensdag 2 maart 2005 - 10:50 t/m 11:10 uur - Nederland 3 - Aflevering 1

woensdag 2 maart 2005 - 11:10 t/m 11:30 uur - Nederland 3 - Aflevering 2

woensdag 9 maart 2005 - 10:50 t/m 11:10 uur - Nederland 3 - Aflevering 3

woensdag 9 maart 2005 - 11:10 t/m 11:30 uur - Nederland 3 - Aflevering 4

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Als je precies wilt weten wat de afleveringen inhouden, neem dan eens een kijkje HIER.

*Speel HIER het ''ff Moeve Spel'' (beetje flauw, maar best leuk)

Je speelt namelijk ook met mij als personage! :P

*Onderzoek HIER extra spelsuggesties om slimmer te kunnen spelen.

*Leer wat extra's HIER over pesten en pestgedrag.

*Als dit topic niet lekker leest ;) ga dan naar de HOMEPAGE.

Link naar bericht
Delen op andere sites

--> Nog even ter herinnering: Wie tijd heeft en natuurlijk het allerbelangrijkste: wie zin heeft, KIJKEN (of anders opnemen) morgenochtend 11 uur op Nederland 3, is goed voor de productie en mijn carrière/reputatie :P als we veel kijkers trekken.

P.S. Het is best vermakelijk, hoor. 20 minuutjes plezier! ;) Alvast bedankt iedereen! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

11 uur word ik geacht aanwezig te zijn in de les :P misschien kan je een stukje online zetten?

k heb het spel gespeeld en probeerde zo onsportief mogelijk over te komen :P (dus ik val wel op in de stats ;) tenminste ik hoop niet dat er mensen serieus zo scoren als ik). Btw uncle ar, wie ben jij daarvan? heb wel ns n foto van je gezien, maar kon je zo snel niet herkennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur word ik geacht aanwezig te zijn in de les :P misschien kan je een stukje online zetten?

k heb het spel gespeeld en probeerde zo onsportief mogelijk over te komen :P (dus ik val wel op in de stats ;) tenminste ik hoop niet dat er mensen serieus zo scoren als ik). Btw uncle ar, wie ben jij daarvan? heb wel ns n foto van je gezien, maar kon je zo snel niet herkennen.

Ik ben Van Poppel, die met die bril. ;)

En kun je het ook niet opnemen? Ik zal proberen via mijn buurman iets online te krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
ik zit in groep 7 en daar kijken we op vrijdag naar schooltv week journaal met FF MOEVE erin, is best geinig, ook da spel: rot op goorling! je hoort nog van mijn advocaat _O- echt ZO droog dat IK niet meer droog kan houden! _O-

Bijna, het is: ''Opgedonderd goorling, je hoort nog wel van de politie'' ;)

Maar je mag het aanbod ook wel toestaan, hoor. Dan gaat hij mij wassen. mmmmmm :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wordt jaloers als ik zie wat je bereikt heb :9~ Dat wil ik ook! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En dan heb ik het niet eens over De Schippers van de Kameleon 2...

Euhm, veel inschrijven bij verschillende castingbureau's, op de hoogte blijven, elke kans grijpen die je tegenkomt,

contact houden met bekende mensen, gewoon ''brutaal'' vragen of er nog een rol/auditie beschikbaar is en mazzel

hebben. ;) Een regisseur zit altijd met een bepaald beeld van iemand in zijn hoofd en zodra jij binnenkomt, ben je

gelijk afgewezen of aangenomen. Dan maakt het op zich niet meer uit hoe je speelt. In het begin letten ze vooral

op uiterlijk en uitstraling, daarna (als je doorgaat) op de manier van spelen en dergelijke.

Zo ben ik aan de rol van Kees Dijkstra gekomen, ik kwam binnen en het

was gelijk raak. Toen acteerde ik ook nog eens komisch en zodoende. ;)

Doordat ik in de film Kees speelde, belandde ik automatisch in die musical, omdat ze graag zoveel mogelijk originele

acteurs in dezelfde rollen terug wilden hebben. Dit is dus echt een voorbeeld: ''van het één komt het ander'' 8-)

Toen kwam die hele Sinterklaas-show op televisie en in theaters en aangezien daar een gastoptreden in was verwerkt

van de Kameleon Cast, had ik ook dàt weer erbij in de pocket. :+

Voor het personage in ^deze serie^ zochten ze iemand met de uitstraling van een ''lulletje'' die hem ook op zo'n manier

gestalte kon geven. Nou, ik was het beste ''lulletje'' (niet dat ik dat nou een compliment vind :P) maar goed.

Mijn figurantenrol in Kruimeltje kreeg ik vanwege mijn kop. Echt iemand met het gezicht voor een weesjongen.

Tevens mijn lichaam was geschikt: lang, mager, bleek. :P

Kortom, je moet blijven doorzetten. :Y Zo kom je vanzelf in contact met mensen die je verder kunnen helpen. Ik kon

een paar maanden geleden alleen nog maar dromen van een samenwerking (!) met Ron Boszhard, Babette van Veen,

Jan Decleir, Maarten Spanjer, Jack Wouterse & Hidde Maas. -0-

Daarnaast zit ik hier nu misschien wel een hele biografie te tikken, maar dat stelt ook nog

niks voor, hoor. Ik ben één van de duizenden beginnende groentjes der groentjes in filmland. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

't Is wel een Carry Slee boek op video he, wat een problemen hebben die kiddo's. En zo lekker PC... ik zit nog te wachten op de homo, komt die ook nog? ;)

Je speelt leuk, Ar. Jammer dat je niet zo vaak voorbij komt. Kun je eigenlijk voetballen? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je speelt leuk, Ar. Jammer dat je niet zo vaak voorbij komt. Kun je eigenlijk voetballen? ;)

Dank je. :) En nee, voetballen kan ik helemaal niet. :P

Maar ze zijn zo knap tegenwoordig met film. Je weet niet wat je ziet. :P

En er zijn in die fragmenten op internet denk ik ruim 2 minuten van mij weggeknipt, weet ook niet waarom,

maar er zijn een heleboel stukjes waar ik wel in voorkom, maar die hier pleite zijn. Dus kijk nog maar eens op tv. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dank je. :) En nee, voetballen kan ik helemaal niet. :P

Maar ze zijn zo knap tegenwoordig met film. Je weet niet wat je ziet. :P

En er zijn in die fragmenten op internet denk ik ruim 2 minuten van mij weggeknipt, weet ook niet waarom,

maar er zijn een heleboel stukjes waar ik wel in voorkom, maar die hier pleite zijn. Dus kijk nog maar eens op tv. ;)

11 uur 's morgens, yeah right ;)

Die atletiektrainer is trouwens echt _O_ En ik weet nu dus ook hoe ik mijn zin moet krijgen, ik dreig gewoon je in elkaar te slaan, werkte bij dat schoolfeest ook >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur 's morgens, yeah right ;)

Die atletiektrainer is trouwens echt _O_ En ik weet nu dus ook hoe ik mijn zin moet krijgen, ik dreig gewoon je in elkaar te slaan, werkte bij dat schoolfeest ook >:)

Hmpf! Met zijn pindarots. :P Goeie oude vriend van Rabarber, heerlijk om nu eens elkaars tegenpolen te zijn. :D

Maar als hij op dit moment voor mij zou staan, dan zou ik hem, ik zou hem ... deur gaat open ... oh hallo, jij hier? *slik* :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

"....kroketje"

"Wat? Bedoel je mij? Ik heet Ed. En als je mijn naam niet meer weet, dan zeg je maar Ed"

"Ik zou maar niet zo lollig doen....kroketje, want als ik coach was, dan speelde ik niet met een ruit, maar dan ging jij deruit"

"Maar gelukkig ben jij geen coach, SUKKEL"

"HOHOHOHOHOHO, jongens, ik hoor volgens mij die nieuwe aankomen, effe........rustig"

_O__O-

Fantastisch ! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...