Ga naar inhoud

Nickelodeon wellicht niet meer in de toekomst op Nickelodeon


Aanbevolen berichten

Dit las ik op RADIO.NL

De Mol wil tv-zender op kanaal Nickelodeon

Media-ondernemer John de Mol wil een eigen televisiezender gaan beginnen op het kanaal van kinderzender Nickelodeon. Nu zendt dat station in de avonduren tekenfilms en afleveringen van BASSIE & ADRIAAN uit, maar die uren wil De Mol gaan invullen met een eigen zender.

Daarover voert het bedrijf van De Mol, Talpa, gesprekken met MTV Networks; de eigenaar van Nickelodeon. Dat meldde een Talpa-woordvoerder maandag. Volgens hem betreft het ,,inleidende gesprekken'' en kijkt Talpa ook naar andere partijen. Een naam voor de eventueel nieuwe zender is er nog niet. Ook een streefdatum waarop het station zou moeten beginnen is volgens de zegsman nog niet bepaald.

In Hilversum gonst het al enige tijd van de geruchten wat De Mol na zijn vertrek bij tv-productiebedrijf Endemol gaat doen. De Mol beleefde daar op 1 mei zijn officieel laatste werkdag, begon daarna aan een lange vakantie, maar staat nu in de startblokken om weer iets op televisie te gaan doen. Presentator Mart Smeets vermoedt dat de ondernemer een sportzender wil beginnen, zo zei hij tijdens de Olympische Spelen in Athene.

Ook verschillende Hilversumse beleidsmaker weten zeker dat De Mol op televisie zal terugkeren, zo gaven ze rond zijn vertrek bij Endemol aan. De nieuwe eigenaar van Endemol, het Spaanse Telefónica, sprak met De Mol af dat hij tot 2005 geen concurrerende activiteiten mag ontplooien. ,,Maar dat geldt op het gebied van het produceren van programma's'', aldus de Talpa-zegsman maandag uit. ,,De Mol heeft nog nooit zelf een zender geleid, dus hij zou morgen een televisiezender kunnen beginnen.'' Talpa, wat Latijn is voor 'mol', staat nu vooral bekend als radiobedrijf. Zo bezit Talpa in Nederland de zenders Noordzee FM en Radio 10 Gold. Talpa heeft verder belangen in onder meer kabel- en telecombedrijf Versatel en autofabrikant Spyker. [ANP]

Dat ziet er niet mooi uit !

Want de ``Mol`` heeft veel geld en daar kun je veel mee............... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou dit betekenen dat Nickelodeon in de toekomst, net als toen het nog kindernet was, misschien alleen 's ochtends te zien is?

Als dat het geval is, dan is het een achteruitgang. Maar het kan natuurlijk ook positief uitvallen. Dat De Mol bijvoorbeeld de best bekeken programma's, waaronder Bassie en Adriaan, op een gunstig tijdstip zet en zo een vrij groot marktaandeel trekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een sportzender? Wie begint er nou een sportzender?

Nou ja ik vind het maar niks. Ik weet dat het in de tv wereld vooral om geld gaat, maar ze zouden ook wel eens wat meer aandacht aan cultuur mogen besteden, en dan niet van die geforceerde 'culturele' programma's op de publieke zender, maar gewoon goede shows zoals B&A en Ren & Stimpy.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mwa, Bassie of Adriaan zei 1 juli dat ze met Nick nog een contract hadden tot 2006 ofzo? (zie dvd, dan hoor je het exact ;) heb je de dvd nog niet betaald? FOEI! zie het topic daarvoor in General Chat) Daar kan Nick toch niet zomaar onderuit? tja ze zouden zich er kunnen uitkopen, die john de mol heeft geld zat. Alleen het lijkt me niet verstandig om een programma als B&A dat midden in de nacht zoveel kijkers trekt van de buis te halen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nickelodeon was een kijkcijfer schemiel, Kindernet ook.Toen Kindernet werd opgekocht door MTV Networks NL veranderde het dus al snel in Nickelodeon.Nickelodeon ging pas echt goed lopen toen de zender onder meer 24h per dag ging uitzenden.Maar, ja als iemand veel geld bied...... We moeten blij zijn dat B&A nog wordt uitgezonden op Nickelodeon, want verder is er haast geen Kindernet serie meer te zien.

Mocht B&A nou in de toekomst niet meer te zien zijn op Nick lijken mij dat de publieke omroepen de beste keuze.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mwa, Bassie of Adriaan zei 1 juli dat ze met Nick nog een contract hadden tot 2006 ofzo? (zie dvd, dan hoor je het exact ;) heb je de dvd nog niet betaald? FOEI! zie het topic daarvoor in General Chat) Daar kan Nick toch niet zomaar onderuit? tja ze zouden zich er kunnen uitkopen, die john de mol heeft geld zat. Alleen het lijkt me niet verstandig om een programma als B&A dat midden in de nacht zoveel kijkers trekt van de buis te halen...

dat ging over het videocontract met Bridge ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad, de kogel is door de Nickelodeon en de Mol kerk ! :Y

Lees maar:

Talpa en MTV Networks sluiten overeenkomst over zendtijd [update]

Het investeringsbedrijf van John de Mol - Talpa - en MTV Networks zijn een overeenkomst aangegaan over de exploitatie van de avondzendtijd op het Nederlandstalige TV-station Nickelodeon.

Op z'n vroegst per augustus 2005 wil Talpa de Nickelodeon-zendtijd vanaf 18 uur dagelijks invullen met een programmering gericht op een brede doelgroep, waarmee een natuurlijke aansluiting op het familiaire karakter van de Nickelodeon programmering bereikt wordt.

Uitzendrechten Nederlandse Eredivisie

Details kunnen in dit stadium nog niet worden gegeven, maar de nieuwe zender wil naast op families gericht entertainment ook sport uitzenden. In dat verband is Talpa geïnteresseerd in de uitzendrechten van de Nederlandse Eredivisie. Deze rechten komen met ingang van het seizoen 2005-2006 vrij. MTV en Talpa zullen samen zo snel mogelijk gesprekken met kabelbedrijven en programmaraden aangaan om de benodigde toestemming voor doorgifte van de aangepaste programmaformule te verkrijgen.

Digitale televisie

De naderende overgang van analoge naar digitale televisie zal, in de overtuiging van Talpa, ook in Nederland binnen afzienbare tijd leiden tot een herschikking van het TV-landschap. Talpa wil daar een rol in spelen, waarmee het starten van een eigen televisiekanaal moet worden gezien als een eerste stap in die richting. Volgens de Talpa-visie vormt free-to-air broadcasting, met de bijpassende brede programmering, een interessant vertrekpunt op weg naar digitalisering en het daarmee samenhangende einde van de schaarste in de ether dan wel de krapte op de kabel.

Talpa vindt het nog te vroeg om details over de programmering van het nieuwe station bekend te maken, maar de zender wil duidelijk streven naar een substantieel marktaandeel en een breed samengesteld publiek.

John de Mol: "Ik realiseer me heel goed dat het druk is op de Nederlandse televisiemarkt en dat zo'n substantieel marktaandeel makkelijker gezegd is dan bereikt. Toch denk ik dat met goed product, een dosis geduld en een beetje lef een positie bij de best bekeken zenders binnen een aantal jaren bereikbaar is."

Over de keuze voor Nickelodeon zegt hij: "Ik ben erg enthousiast over MTV Networks als partner. Het is niet alleen internationaal maar ook in Nederland een sterke organisatie die met de zenders MTV, TMF, Nickelodeon en The Box een mooie positie inneemt. En het voordeel van Nickelodeon is, dat het station al bij vrijwel alle Nederlandse kabelhuishoudens op de afstandsbediening staat geprogrammeerd."

Toekomst

MTV Networks en Talpa zullen de komende maanden ook gebruiken om andere vormen van samenwerking te onderzoeken. Zo zal worden gekeken naar gezamenlijke activiteiten op het gebied van jongerenformats, reclameverkoopactiviteiten en andere media.

Dan Ligtvoet, directeur van MTV Networks in de Benelux: "De samenwerking met Talpa en John de Mol spreekt MTV Networks om meerdere redenen erg aan. Heel belangrijk is het gegeven dat John de Mol zelf aan de wieg van vele formats heeft gestaan die juist door jonge mensen massaal werden omarmd. Met onze vier jongerenzenders Nickelodeon, MTV, The Box en TMF zal die creatieve factor in de samenwerking met Talpa een positieve stimulans gaan betekenen."

Nickelodeon

De zender Nickelodeon is eigendom van MTV Networks, dat deel uitmaakt van het Amerikaanse Viacom. Sinds dit jaar is Viacom tevens grootaandeelhouder van het Duitse Viva Media, dat in Nederland de muziekzender The Box exploiteert. Nickelodeon begon 25 jaar geleden als kinderzender in de Verenigde Staten en is inmiddels in 149 landen te zien. Het Nederlandstalige station bestaat sinds september 2002. In de zomer van 2003 werd een 24-uurs programmering ingesteld. De afgelopen zomer was Nickelodeon de bestbekeken jeugdzender van Nederland. [Radio.NL]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om misverstanden te voorkomen: de Mol neemt Nickelodeon niet over, hij deelt alleen een kanaal met hun.Nickelodeon blijft gewoon een onderdeel van MTV Networks NL.De zender van de Mol hoort bij Talpa.De Mol heeft dus niks te zeggen over Nickelodeon uberhaupt over de programmering van Nickelodeon.Ik zelf hoop dat Nickelodeon in de toekomst meer Kindernet series gaat uitzenden, maar het tegenovergestelde zal wel zo zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog meer de Mol nieuws:

John de Mol koopt rechten interlands

Media-ondernemer John de Mol van Talpa Radio Nederland heeft de rechten voor de Oranje-interlands van volgend seizoen gekocht. Dat werd bekend gemaakt in het tv-programma Barend & van Dorp. Het gaat om de uitwedstrijden voor de WK-kwalificatiereeks van het Nederlands elftal. John De Mol was niet bereikbaar voor commentaar.

Directeur Fons van Westerloo van RTL Nederland zei in de uitzending dat De Mol een bod had gedaan voor 900.000 euro per gespeelde wedstrijd. Dit bod zou ver boven dat van RTL Nederland uitsteken. RTL had volgens Van Westerloo een half miljoen euro per wedstrijd geboden.

Vorige week woensdag maakte De Mol bekend dat hij op het kanaal van kinderzender Nickelodeon (MTV Networks) wil gaan uitzenden. De ondernemer was in de jaren negentig ook al betrokken bij Sport 7, de sportzender die de eredivisierechten bezat, maar slechts enkele maanden in de lucht bleef. [Novum/Radio.NL]

Was wel graapig bij Barend en van Dorp gisteren:

Frits: Wie gaat het dan presenteren? (schrikscherend) *bas* & *adriaan* ofzo ?

Fons van Westerloo(directeur RTL Nederland): Nou zij hebben dan wel een goed programma voorzich.Dat kunnen hoge kijkcijfers gaan worden !

Cabaretier (was te gast): Ze moeten toch tegen Andorra spelen, op dat niveau kunnen *bas* & *adriaan* ook mee doen ! Bassie heeft natuurlijk hele grote schoenen aan, dus...........

Was wel even lachen, maar hoe dan ook de mediawereld moeten we even goed in de gaten blijven houden, is wel interessant !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet Maikothuh hier niet iets meer van? Hij heeft goede contacten in de mediawereld ;)

Ik dacht...ik zal maar niks zeggen, maar nu is Wonderer me voor geweest ;). Waar is trouwens onze kleine TV-vriend? Ik heb hem al een hele tijd niet meer op dit forum gesignaleerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht...ik zal maar niks zeggen, maar nu is Wonderer me voor geweest ;). Waar is trouwens onze kleine TV-vriend? Ik heb hem al een hele tijd niet meer op dit forum gesignaleerd.

DJ, dus :s

Hij zal wel wat beters te doen hebben (school of zo).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit las ik trouwens laatst in Voetbal International:

Strijd om eredivisierechten brandt los:

John de Mol wil ook live-voetbal

(...) Vorige week sloot Talpa een overeenkomst met MTV Networks over het gebruik van de avonduren van kinderzender Nickelodeon. Op die MTV-zender worden op dat tijdstip vooral veel oude afleveringen getoond van Bassie & Adriaan. Daardoor kwam John De Mol ook op het idee MTV te benaderen. 'Volgens mij liggen kinderen om die tijd allang in bed,' aldus de mediatycoon, die een brede familiezender voor ogen heeft met veel Nederlandse programma's. (...)

Grrrr, alsof Bassie & Adriaan alleen voor kinderen is! :(

Hij moet trouwens sowieso met z'n poten van Nickelodeon en Bassie & Adriaan afblijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit las ik trouwens laatst in Voetbal International:

Strijd om eredivisierechten brandt los:

John de Mol wil ook live-voetbal

(...) Vorige week sloot Talpa een overeenkomst met MTV Networks over het gebruik van de avonduren van kinderzender Nickelodeon. Op die MTV-zender worden op dat tijdstip vooral veel oude afleveringen getoond van Bassie & Adriaan. Daardoor kwam John De Mol ook op het idee MTV te benaderen. 'Volgens mij liggen kinderen om die tijd allang in bed,' aldus de mediatycoon, die een brede familiezender voor ogen heeft met veel Nederlandse programma's. (...)

Grrrr, alsof Bassie & Adriaan alleen voor kinderen is! :(

Hij moet trouwens sowieso met z'n poten van Nickelodeon en Bassie & Adriaan afblijven.

wat een sukkel. Je zou van zo'n figuur toch mogen verwachten dat ie wat research doet. Het is DUIDELIJK dat B&A veel meer kijkers trekt dan MTV en zo op dat tijdstip. Als je je niet eens kunt verdiepen in de kijkers van je nieuwe zender ben je gewoon dom.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja precies. En hij kijkt ook heus wel naar de kijkcijfers die Nick trekt. En als ie dan ziet hoeveel mensen er naar B&A kijken weet ie heus wel dat het een programma is dat kijkers trekt. De kinderen liggen dan vast al op bed, maar er wordt toch volop naar B&A gekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...