Ga naar inhoud

Pepernoten


Vinden jullie ook niet dat pepernoten steeds vroeger komen  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Vinden jullie ook niet dat pepernoten steeds vroeger komen

    • Ja
      16
    • Nee
      3
    • Maakt me niet uit
      7


Aanbevolen berichten

Dames en Heren, Ik heb net me eerste pepernoot van het jaar 2004 op! Het is half september en je kan bij ons in Zeeland al pepernoten kopen. Ik weet niet of het in heel Nederland het zelfde is. Maar vorig jaar schreef ik op 10 oktober een gedicht over pepernoten. Toen lagen de eerste pas in de winkel bij mijn op dorp. Moet je zien het is weer met zoveel weken naar voren geschoven. Vinden jullie ook niet dat het veel te vroeg is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn voor zover ik weet nog geen pepernoten te koop in Nederland. Wel kruidnoten, die hebben bepaalde winkels in Amsterdam zelfs het hele jaar door. Ik neem aan dat je die bedoelt.

Ze zijn inderdaad volgens mij nog vroeger dan vorig jaar, en ik vind het ergens wel jammer, omdat het wat van de echte Sinterklaas romantiek (nog steeds het leukste feest ter wereld) wegneemt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ze lagen een maand geleden al in de supermarkt, mij stoort het niet, ik eet ze toch niet (ondanks dat ze superlekker zijn).

Ik kan alleen zeggen: hou die Nederlandse en Belgische traditie in ere: Sinterklaas _O_

Kerst :r

typisch Amerikaans ook ...walg...

Van mij mogen er pas kerstspullen in de winkel op 7 december, dus NA Sint Nicolaas!

pepernoten/kruidnoten wordt als hetzelfde gezien, maar eigenlijk zijn kruidnoten die kleine donkere ronde harde speculaasachtige bolletjes :9~ en pepernoten meer taai taai achtige anijs smakende brokken :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil alleen Bolletje Kruidnoten ;)

Inderdaad is Kruidvat er weer lekker vroeg bij met Kerstkaarten en speelgoed en dergelijke. Tja, daar ga ik niet over ;)

Die dingen zijn echt veel te lekker dus ik vind het prima dat ze nu al verkocht worden. Lekker op een lepeltje in de thee laten zakken tot ze zacht worden, mmmm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil alleen Bolletje Kruidnoten ;)

Inderdaad is Kruidvat er weer lekker vroeg bij met Kerstkaarten en speelgoed en dergelijke. Tja, daar ga ik niet over ;)

Die dingen zijn echt veel te lekker dus ik vind het prima dat ze nu al verkocht worden. Lekker op een lepeltje in de thee laten zakken tot ze zacht worden, mmmm.

je hebt goede smaak!!!!!!!!!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

je hebt goede smaak!!!!!!!!!!!!

Dat zeggen er wel meer >:)

Pepernoten (die bleekgele blokken dus) zijn trouwens echt ranzig. Ik noem kruidnoten alleen meestal pepernoten, niet zo handig.

Bradley vindt ze ook erg lekker trouwens ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chocoladepepernoten zijn ook lkkr.

Maar daar wordt ik naar 2 handjes al misselijk van. ;)

Maar ze komen idd wel vroeg.

Dat maakt mij eigenlijk niet zoveel want ik eet ze toch pas rond Sinterklaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hey als je in de states woont dan sturen we je elke jaar gewonnen voor jou en Bradley pepernoten en die brokken. En inderdaad die brokken zijn echt lekker, daar eet ik me eigenlijk elk jaar ziek aan zo lekker vind ik ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

IK WIL BOLLETJE!!!

heerlijk als je langs die fabriek fietst... die geur....

Maar die Kruidvat verkoopt komen toch van Bolletje? Even naar kruidvat.nl ... hmmz zijn dus toch Kruidvat merk kruidnoten :? Naja dan zijn het alsnog Boletje Kruidnoten met een Kruidvat logo...

Btw gave banner voor die posters

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij maakt het niets uit. Pepernoten hoort misschien wel bij sinterklaas, maar het is ook gewoon een lekker koekje. Zodra het herfst begint te worden (zoals nu arrrg) krijg ik wel zin in pepernoten (en speculaas) maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze ook ga kopen, daar wacht ik wel mee tot de Sint ook gearriveerd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK WIL BOLLETJE!!!

heerlijk als je langs die fabriek fietst... die geur....

Maar die Kruidvat verkoopt komen toch van Bolletje? Even naar kruidvat.nl ... hmmz zijn dus toch Kruidvat merk kruidnoten :? Naja dan zijn het alsnog Boletje Kruidnoten met een Kruidvat logo...

Btw gave banner voor die posters

Dank je wel ;)

Ze verkopen er binnenkort vast wel Bolletje kruidnoten. Ik hou jullie op de hoogte (mag wel niet, maar och).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er stond vorige week ook een stukje hierover in het AD.

Daar stond in dat pepernoten ieder jaar sneller komen.

Maar dat consumenten hier ook zelf om vragen.

Ik zelf vind dat er wel erg snel pepernoten verkrijgbaar zijn.

De zomer is nog maar net voorbij!.Maar ik stoor mij hier verder

niet aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ze lagen een maand geleden al in de supermarkt, mij stoort het niet, ik eet ze toch niet (ondanks dat ze superlekker zijn).

Ik kan alleen zeggen: hou die Nederlandse en Belgische traditie in ere: Sinterklaas _O_

Kerst :r

typisch Amerikaans ook ...walg...

Van mij mogen er pas kerstspullen in de winkel op 7 december, dus NA Sint Nicolaas!

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
weet je wat ook lekker is dat strooigoed waar allemaal van die verschillende snoepies bij zitten

alleen 1 nadeel

die schuimpjes die zijn daarin altijd zo knoer en knoer hard

Die vind ik ook niet lekker, die kruidnoten gaan helemaal naar het snoep smaken. En de schuimpsen zijn inderdaad te hard.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zie het probleem ook niet.

als mensen geen pepernoten willen, kopen ze geen pepernoten. als niemand pepernoten koopt, verkoopt ook niemand ze, liggen ze ook niet ieder jaar eerder in de winkel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben op de markt in spijkenisse en vroeger ook in vlaardingen een bakker, Segaar. Die heeft de lekkerste pepernoten van de hele wereld en omstreken. Daar beginnen ze altijd de tweede week van augustes al mee. Ik ben verslaafd aan die dingen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij onze bakker bart liggen ze er ook al een maand of zo

vroeger kocht mijn moeder ze nooit voordat het sinterklaas was omdat ze het zonde vond om het van te voren al te kopen, dan wordt het een gewoonte... nu is daar geen ontkomen meer aan... op zich erg jammer!

Link naar bericht
Delen op andere sites

alles wat met de sint te maken heeft (snoep dan) is gewoon lekker....

maar ff over die peppernoten dat ze zo vroeg komen het is gewoon het zelfde dat mensen voor dat de sint nog niet eens in het land is al al hun kerst spullen gaan ophangen :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
alles wat met de sint te maken heeft (snoep dan) is gewoon lekker....

maar ff over die peppernoten dat ze zo vroeg komen het is gewoon het zelfde dat mensen voor dat de sint nog niet eens in het land is al al hun kerst spullen gaan ophangen :?

Nee... Want dat laatste verpest de Sinterklaas sfeer en is respectloos.

Link naar bericht
Delen op andere sites

misschien een leuk nieuw product voor B&A!

Bassie en Adriaan Taai Taai poptjes, met figuren zoals

- Robin *robin*

- Bassie *bas*

- Adriaan *adriaan*

- Vlugge japie *japie*

En bonus poptje B2 *b2*

Link naar bericht
Delen op andere sites

hehe vandaag het eerste hilarische pepernoten moment van deze winter meegemaakt :D

In een tussenuur waren wat jongens naar de Plus (supermarkt) gegaan en eentje had pepernoten gehaald. Zo'n grote familie zak (Bolletje) dus ;) En het leuke van pepernoten is dat je ze zo goed samen kan eten :D (lees: uitdelen). Nu had dus een andere jongen die zak en wilde doen alsof hij um ging teruggooien (note: zak was dus al open). Hij hield de zak omhoog en iets te ver naar achter, dus opeens lag de halve inhoud op de vloer =D

achja als je het vertelt is er geen moer aan, als je ernaast zit kom je niet meer bij :P

-ja t zijn kruidnoten, weet ik ook wel, alleen omdat iedereen vroeger altijd pepernoten zei, heb ik de slechte gewoonte dat woord nog steeds te gebruiken als ik over dat fenomeen praat-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ze komen te vroeg. Sinterklaas is nog een aantal maanden ver weg, en nu dan al pepernoten? Als ik pepernoten zeg, denk ik meteen aan Sinterklaas, maar aan Sinterklaas denk ik op dit moment nog steeds niet, dus dan komen die pepernoten te vroeg vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is officieel nog zomer. En daarna herfst.

ja ok, maar als ik zeg "dit jaar" klopt ut ook niet, want volgens mij heb k in januari ook nog wel kruidnoten gegeten ;)

overigens waren er vorig jaar rond deze tijd ook al kruidnoten hoor, ik heb nog een zooi van die dingen lopen eten in salavas (frankrijk) :D dat was ook humor :D

op de een of andere manier zorgen kruidnoten altijd voor dolle pret

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
Dames en Heren, Ik heb net me eerste pepernoot van het jaar 2004 op! Het is half september en je kan bij ons in Zeeland al pepernoten kopen. Ik weet niet of het in heel Nederland het zelfde is. Maar vorig jaar schreef ik op 10 oktober een gedicht over pepernoten. Toen lagen de eerste pas in de winkel bij mijn op dorp. Moet je zien het is weer met zoveel weken naar voren geschoven. Vinden jullie ook niet dat het veel te vroeg is.

Het is nu 28 september en ik zit aan de pepernoten :D Van mn mammie gekregen :D*;

het is dus wel een week later dan vorig jaar ;) Maar waarschijnlijk liggen ze ook alweer even in de winkels.

En ja IK weet dat het kruidnoten zijn. Onze communist wist dat blijkbaar niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wel grappig.

In zwolle zijn een sinterklaas en twee pieten een paar dagen geleden een aantal supermarkten ingelopen en hebben er alle pepernoten ed meegenomen omdat ze vonden dat dat nu nog niet in de schappen hoort en dat men de kinderen niet mag misbruiken om meer geld binnen te krijgen ofzo... Volgens mij betaalden ze die pepernoten dus eerst ook niet en hadden ze het gewoon gejat. 2 van de 3 zijn opgepakt... Ik zal zo ff linkje zoeken.

Linkje:

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=4d2a98

;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook Gerben heeft al zijn eerste pepernoot op (2 weken geleden, bij 25 graden :+ )

Maar nu nog iets grappigs:

Gisteren toen ik aan het werken was bij de C1000, kwamen de eerste KERSTkoekjes al binnen met de vracht _O-

Voordat het kerst is zijn die koeken onderhand al over de datum :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook Gerben heeft al zijn eerste pepernoot op (2 weken geleden, bij 25 graden :+ )

Maar nu nog iets grappigs:

Gisteren toen ik aan het werken was bij de C1000, kwamen de eerste KERSTkoekjes al binnen met de vracht _O-

Voordat het kerst is zijn die koeken onderhand al over de datum :)

Staat er over een paar maanden in de krant: "Complot supermarkten om comsumenten te vergiftigen met oude koekjes". :P8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie ook overal al sinterklaas eetwaar liggen en ook kerstspullen zijn her en der al volop te koop!

de eerste kerstboom-chocolaatjes zijn al op;)

Bij ons in de c1000 zijn de pepernoten er al een tijdje. En aangezien ik die erg lekker vind, heb ik er al heel wat gehaald ;)

Edit: Pepernoten hebben ze er ook, maar ik heb liever kruidnoten, dus die heb ik gekocht en gegeten... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom noemt idereen kruidnoten eigenlijk pepernoten? Da's eigenlijk heel vaag, iedereen heeft het over pepernoten op de wereld terwijl ze kruidnoten zitten te eten.

Omdat pepernoten vies zijn, maar wel meer "sinterklaas" klinken dan kruidnoten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...