Ga naar inhoud

Baantjer


Aanbevolen berichten

Er komen wel net als in de film steeds dezelfde dingen terug (Lowietje etc.) maar dat vind ik wel leuk.

Ik vind dat ook een aardig aspect! Lowietje inderdaad, maar ook de standaard reactie "hij / ze is dood" van Den Koninghen na inspectie van de overledene is hilarisch. Je weet na een paar keer lezen dat het komt, maar op 1 of andere manier ga je er daardoor steeds op zitten wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ik zag gister de ouwe Baantjer liggen, met Joop Doderer en Ron Brandsteder. Toch maar niet gekocht, maar het was wel grappig. Die is gebaseerd op een boek, daarom herkende ik de titel, want dat boek heb ik gelezen (net zoals de meeste anderen).

Moord in Extase... die film is van 1982 dacht ik

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind dat ook een aardig aspect! Lowietje inderdaad, maar ook de standaard reactie "hij / ze is dood" van Den Koninghen na inspectie van de overledene is hilarisch. Je weet na een paar keer lezen dat het komt, maar op 1 of andere manier ga je er daardoor steeds op zitten wachten.

Zijn moeie voeten, duiveltjes die in z'n kuiten prikken enz. ;)

In de TV-serie vind ik mevrouw de Cock over het algemeen irritant, vooral als ze op zo'n zeurtoon zegt: "Hoe wist je dat nou ?" of "Wat erg voor dat kind/die man/die vrouw".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Volgende week de laatste Baantjer op RTL4 en dan komt er weer een nieuw seizoen Grijpstra en de Gier. Wel een beetje jammer dat (alweer) de XTC-Moord wordt uitgezonden :N . Die is me toch al vaak herhaald... }:| Wel leuk voor de Belgische fans dat in maart het 10e seizoen op één wordt uitgezonden ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wel leuk voor de Belgische fans dat in maart het 10e seizoen op één wordt uitgezonden ^O^

Ontvang jij de Belgische zenders niet dan ?

Ik ga in ieder geval kijken, gisteren heb ik niet gekeken, die aflevering is ook al zo vaak geweest (en ik vind 'm niet leuk) :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ontvang de Belgische zenders wel, maar de Belgen geen RTL4 8)7

en de Moordende Wreker vond ik juist wel een leuke aflevering ;) (en die werd pas voor de 2e keer uitgezonden gister. eerste keer in 2002)

De XTC-moord is opzich ook wel leuk, alleen die is echt al ongelooflijk vaak herhaald (en heb hem nu ook op DVD trouwens :P ). Telkens als er een Baantjer aflevering opgevuld moet worden komt deze langs. Ik meende ook al een keer vanwege Domino Day dat deze werd uitgezonden. Maar de Vleesgeworden Moord is ook al ongelooflijk vaak uitgezonden. (4 of 5 keer dacht ik) :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet het, het is alweer een tijd geleden besproken, maar ik weet nu eindelijk hoe het komt:

is het bij jou DVD ook zo dat bij de cock en de moord op de rode roos na de intro geen titel staat weergegeven?

Na een tijd stoppen namelijk de credits en verdwijnen de rode balkjes met de scriptschrijver, producent, titel enz..

Dat de credits stoppen in deze aflevering is, bij het bekijken van de intro heel logisch. Ik zag namelijk ineens dat deze aflevering een intro uit seizoen 1 heeft. Daarom zijn natuurlijk de credits na de spelers weggehaald, aangezien ze anders niet meer kloppen met de echte credits van De Moord op de Rode Roos.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Baantjer Seizoenbox 5 wordt eind april verwacht *)

Ze zijn goed bezig bij Disky... in een korte tijd worden er echt veel Baantjer-afleveringen op DVD uitgegeven en echt in mooie uitgaves _O_

Die voeg ik straks direct toe aan mn collectie O+

Schiet al mooi op, maar nog niet mooi genoeg.... *wil seizoen 8* :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, ja ik wil seizoen 6, daar ken ik er een hele hoop niet van... heb ik destijds gemist ofzo O}

Maar seizoen 8 is afgelopen weken nog helemaal uitgezonden, dus die heb ik dan maar even opgenomen op video tot ie op DVD verschijnt ;)

net als seizoen 10 ^O^

Mijn video is waardeloos en ik heb nog geen DVD recorder aangeschaft *(* maar ik heb m'n favoriete afevering wel gekeken. *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar welke intro uit Seizoen 1 bedoel je dan precies?

Bij de eerste drie seizoenen zie je namelijk beelden uit de IJtunnel van de motorclubmoord (seizoen 1). Volgens mij zijn alle leaders uit seizoen 2 namelijk gelijk aan elkaar... O}

Nee hoor, er zit wel degelijk verschil in. Het klopt wel dat het eerste beeld in alle leaders van seizoen 2 dat van de motorclubmoord is, maar de beelden erna zijn echt anders. Na het stuk van de motorclubmoord volgt namelijk in 12 afleveringen van seizoen 2 het beeld dat De Cock en zijn team bij Heleen Sterneberg op het toneel staan (de moord met 300 getuigen), terwijl in de opener van de Rode Roos het volgende beeld De Cock is die zijn jas aantrekt en ergens naar wijst. Daarnaast zitten er in de Rode Roos opener nergens beelden van seizoen 2, maar uitsluitend van seizoen 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee hoor, er zit wel degelijk verschil in. Het klopt wel dat het eerste beeld in alle leaders van seizoen 2 dat van de motorclubmoord is, maar de beelden erna zijn echt anders. Na het stuk van de motorclubmoord volgt namelijk in 12 afleveringen van seizoen 2 het beeld dat De Cock en zijn team bij Heleen Sterneberg op het toneel staan (de moord met 300 getuigen), terwijl in de opener van de Rode Roos het volgende beeld De Cock is die zijn jas aantrekt en ergens naar wijst. Daarnaast zitten er in de Rode Roos opener nergens beelden van seizoen 2, maar uitsluitend van seizoen 1.

Ik keek zojuist de DVD en je hebt inderdaad gelijk. Ze hebben gewoon de leader uit seizoen 1 gebruikt, met de beelden van de moord zonder lijk en de moord op de moordenaar. :? Maar dat is wel erg vreemd... zou het kunnen zijn dat de moord op de rode roos eigenlijk bij seizoen 1 hoorde, maar dat hij later toch is overgehemeld naar seizoen 2? Dat is bij seizoen 9 en seizoen 10 ook het geval. Bij seizoen 10 is gewoon de leader van seizoen 9 gebruikt, maar waarschijnlijk ook omdat 4 van de 8 afleveringen officieel voor seizoen 9 waren gemaakt... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens, misschien wel leuk om wat (verborgen) feitjes uit de afleveringen in dit topic te zetten, want er zitten her en der wel eens wat aardige dingetjes in.

Een voorbeeld uit De Cock en de Bittere Moord (seizoen 3)

Na de dood van Oscar plaatst Jet een (korte) rouwadvertentie in de krant. De Cock zit die advertentie te lezen in het café van Lowietje. Op de pagina staat de advertentie aan de rechterkant, in een serie van 4 advertenties onder elkaar. Als je die advertenties goed bekijkt, kun je zien dat er namen in staan van personen uit verschillende Baantjer afleveringen. Zo staan er naast de advertentie voor Oscar advertenties in voor Heleen Sterneberg (Moord met 300 getuigen), Regilio Graanoogst (Moord op de Onderkoning) en... Henk Popping!. Die laatste komt uit De Cock en de Wilde Moord, alleen was hij geen slachtoffer, maar dader!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens, misschien wel leuk om wat (verborgen) feitjes uit de afleveringen in dit topic te zetten, want er zitten her en der wel eens wat aardige dingetjes in.

Een voorbeeld uit De Cock en de Bittere Moord (seizoen 3)

Na de dood van Oscar plaatst Jet een (korte) rouwadvertentie in de krant. De Cock zit die advertentie te lezen in het café van Lowietje. Op de pagina staat de advertentie aan de rechterkant, in een serie van 4 advertenties onder elkaar. Als je die advertenties goed bekijkt, kun je zien dat er namen in staan van personen uit verschillende Baantjer afleveringen. Zo staan er naast de advertentie voor Oscar advertenties in voor Heleen Sterneberg (Moord met 300 getuigen), Regilio Graanoogst (Moord op de Onderkoning) en... Henk Popping!. Die laatste komt uit De Cock en de Wilde Moord, alleen was hij geen slachtoffer, maar dader!

haha... oh nou ik zal er eens op letten ;):P . Maar heb je nu ook de andere seizoenboxen gekocht?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens, misschien wel leuk om wat (verborgen) feitjes uit de afleveringen in dit topic te zetten, want er zitten her en der wel eens wat aardige dingetjes in.

Een voorbeeld uit De Cock en de Bittere Moord (seizoen 3)

Na de dood van Oscar plaatst Jet een (korte) rouwadvertentie in de krant. De Cock zit die advertentie te lezen in het café van Lowietje. Op de pagina staat de advertentie aan de rechterkant, in een serie van 4 advertenties onder elkaar. Als je die advertenties goed bekijkt, kun je zien dat er namen in staan van personen uit verschillende Baantjer afleveringen. Zo staan er naast de advertentie voor Oscar advertenties in voor Heleen Sterneberg (Moord met 300 getuigen), Regilio Graanoogst (Moord op de Onderkoning) en... Henk Popping!. Die laatste komt uit De Cock en de Wilde Moord, alleen was hij geen slachtoffer, maar dader!

Och, daders gaan ook wel eens dood, hè? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nee inderdaad... omgerekend betaal je nog maar net iets meer dan 1 euro per aflevering... Op die manier raken ze die losse dvd's helemaal nooit meer kwijt O}

Het gaat hier slechts om een actie van 5 tot en met 13 maart, daarna kosten ze weer 29 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

de meeste personen die ze graag willen hebben zullen ze ook al wel hebben... tenminste... ik was er niet vanuit gegaan dat ze nu 15 euro zouden zijn. Voor anderen die het leuk vinden is het mooi meegenomen. Dus als je al van plan was ze te kopen kan je dat dus het beste nu doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Voor de Baantjer fans:

De release van de DVD-Seizoenbox 5 staat gepland op 25-04-2005

Overigens heb ik ook vernomen dat na seizoen 11 en de bioscoopfilm ''Baantjer'' de serie definitief zal stoppen :'(

jammer.

maja dan begint RTL4 weer gewoon met het uitzenden van seizoen 1

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Afgelopen week hebben een aantal mensen al afscheid genomen van de Baantjer-set. De opname van seizoen 11 zijn dan ook echt de laatste wat tv-afleveringen betreft. De cast en crew duimen voor de Baantjer-film die wellicht volgend jaar opgenomen gaat worden.

bron: baantjer.net

Dit is al langer bekend trouwens ;). Ik vind het erg jammer dat de TV-serie stopt, ze hadden best nog wel een paar jaartjes door kunnen gaan. In ieder geval nog 1 heel seizoen en een film, die ik ook zeker ga bekijken ^O^. Benieuwd wat ze gaan doen met de allerlaatste aflevering, ik hoop niet dat ze een van de vaste personages dood laten gaan, dat zou ik een slecht einde vinden :N.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 1 aflevering na zijn alle 8 afleveringen al bekend, dus het zal wel niet zo'n speciaal einde worden, aangezien die baantjer-film ook nog komt ;)

(tenzij ''de afrekening deel 1 en 2'' iets spectaculairs gaat worden :P , aangezien in de film prins weer mee zou gaan doen, dus misschien dat er nog iets gebeurt met de Graaff ;) ) We'll see, niet? :+ Tot die tijd kunnen de fans in ieder geval weer de dvd-collectie aanvullen met de nieuwe seizoenboxen die in september en oktober uitkomen *O*

Ik denk overigens niet dat de tv-serie nog lang had kunnen lopen... Piet Romer heeft ook niet het eeuwige leven en ik meende ook dat niet alle acteurs nog bijzonder veel zin hebben om nog lang door te gaan :N kunnen ze beter voordat dat allemaal zo ver is zelf voortijdig een goed einde er aan breien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
En de cover van seizoen 6:

http://www.baantjer.net/images/tvserie/dvd/seizoen6.jpg

Met o.a. de aflevering: De zaak Vledder, waarin Vledder van moord verdacht wordt.

De box schijnt in oktober uit te komen.

vanaf 27 september *) *popeldepopel*

Het schijnt trouwens dat seizoen 5 al te koop is maar alleen bij ''Diskoland''... nog nooit van die winkel gehoord :N

en inderdaad Antonio... die aflevering vind ik ook weer de beste uit dat seizoen! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

vanaf 27 september *) *popeldepopel*

Het schijnt trouwens dat seizoen 5 al te koop is maar alleen bij ''Diskoland''... nog nooit van die winkel gehoord :N

en inderdaad Antonio... die aflevering vind ik ook weer de beste uit dat seizoen! _O_

Diskoland? Zit er hier in Hillegom 1 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
* offtopic mode aan*

Antonio, lees je pb even :P ik kan namelijk die ene figurant uit de moord op de wallen niet vinden die jij bedoelde :+ Ik zie er namelijk heel veel die het zouden kunnen zijn...

*offtopic mode uit* ;)

*offtopic mode aan*

Gelezen en beantwoord!

*offtopic mode uit*

Overigens zijn de Baantjer boxen 1 t/m 5 volgende week weer in de aanbieding bij het grote circus van dat bekende warenhuis, dus voor wie nog een box zoekt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

*offtopic mode aan*

Gelezen en beantwoord!

*offtopic mode uit*

Overigens zijn de Baantjer boxen 1 t/m 5 volgende week weer in de aanbieding bij het grote circus van dat bekende warenhuis, dus voor wie nog een box zoekt :)

Beetje raar dat Box 6 er niet tussen zit... die heb ik alweer een paar dagen hier liggen _O_ en het is weer een plaatje :D

Maar goed... ik had ook niet anders verwacht {|

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje raar dat Box 6 er niet tussen zit... die heb ik alweer een paar dagen hier liggen _O_ en het is weer een plaatje :D

Maar goed... ik had ook niet anders verwacht {|

Zien de menu's er ook weer zo mooi vormgegeven uit? Dus als een dossier of als aantekenblaadjes? Dat was bij de eerste boxen wel mooi gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zien de menu's er ook weer zo mooi vormgegeven uit? Dus als een dossier of als aantekenblaadjes? Dat was bij de eerste boxen wel mooi gedaan.

De menu's zijn anders dan bij S1 t/m S4 ... je ziet nu een bureau met potloodjes en pennetjes met allerlei foto's (caps uit de afleveringen) en de afleveringen worden niet meer omcirkeld of onderstreept, maar het zijn van die rode balken... ziet er weer heel goed afgewerkt uit! _O_

En omdat S5 en S6 maar 10 afleveringen hebben ipv 13 zijn de afleveringen ook weer een tikkeltje scherper op dvd gezet ^O^

Heel mooi! Het lange wachten wordt beloond *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar seizoen 6 is wel met De Zaak Vledder, één van de mooiste Baantjers ooit. De afleveringen waarbij de rechercheurs persoonlijk bij de moorden betrokken worden zijn toch al vaak erg goed.

De mooiste Baantjers zijn bijna allemaal van de hand van Simon de Waal _O_ (wilde moord, enge moord, de zaak vledder, de seriemoordenaar enz.) Bij seizoen 6 zitten tenminste ook weer een aantal originele moorden, zoals met die kerel die neerstort met dat vliegtuigje ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij seizoen 6 zitten tenminste ook weer een aantal originele moorden, zoals met die kerel die neerstort met dat vliegtuigje ^O^

'De man die zijn gezicht verloor' heeft ook hilarische momenten. Vledder die staat te kwijlen bij die Ajax shirts en Keizer die opmerkt dat 'ie er nog niet dood in gevonden zou willen worden en Keizer die op het bureau heimelijk z'n koffie drinkt uit een Feyenoord-mok :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

'De man die zijn gezicht verloor' heeft ook hilarische momenten. Vledder die staat te kwijlen bij die Ajax shirts en Keizer die opmerkt dat 'ie er nog niet dood in gevonden zou willen worden en Keizer die op het bureau heimelijk z'n koffie drinkt uit een Feyenoord-mok :)

whehe... bij ''De moord op grote hoogte'' zat een leuk fragmentje. De Cock en Vledder staan in het weiland bij het neergestorte vliegtuigje... komt Keizer er aan lopen. Gaat hij VOL in een koeienvlaai staan _O- en dan dat gezicht van Vledder... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's nou juist zo leuk, die kleine foutjes. In seizoen 2 zit immers die fout in de Rode Roos, met de beginbeelden van seizoen 1.

Ik vind het zelf nogal slordig eerlijk gezegd :N

Overigens ook weer een beetje een tegenvaller dat seizoen 11 maar 4 afleveringen heeft en dat de rest wéér is uitgesteld *zucht* :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Overigens ook weer een beetje een tegenvaller dat seizoen 11 maar 4 afleveringen heeft en dat de rest wéér is uitgesteld *zucht* :{

Dat is inderdaad heel erg jammer *(*!

Wat info over deze 4 afleveringen (waarvan 1 een dubbel-aflevering is, dus het zijn maar 3 zaken |:().

1. De Cock en de moord op de middenstip – deel 1

Uitzenddatum: 11 november 2005

Omschrijving:

Op de middenstip van de Arena wordt het lijk van Edwin Kuijpers aangetroffen. Deze stervoetballer stond op het punt een transfer naar een club in Engeland te maken. Kon iemand uit het elftal zijn jaloezie niet bedwingen?

2. De Cock en de moord op de middenstip – deel 2

Uitzenddatum: 18 november 2005

Omschrijving:

De zaak van de vermoorde stervoetballer heeft een tweede dode geëist. Men vermoedt dat het om zelfmoord gaat, maar De Cock twijfelt. Een gebroken ruitje bij de voordeur van het slachtoffer, zit hem niet lekker.

3. De Cock en de moord op de stoep

Uitzenddatum: 25 november 2005

Omschrijving:

Op klaarlichte dag wordt voor de deur van een restaurant geschoten op een beruchte crimineel. Zijn lijfwacht overleeft de aanslag niet. De Cock begeeft zich in de onderwereld om de dader te vinden.

4. De Cock en de kroongetuige

Uitzenddatum: 2 december 2005

Omschrijving:

De Cock en Vledder onderzoeken al geruime tijd de liquidatie van Jan van der Ploeg, maar tot dusver zonder resultaat. Als laatste poging om aan meer informatie te komen, doen ze een oproep op televisie. Kort daarop wordt De Cock gebeld.

Hoop dat het leuke afleveringen zijn ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dubbelafleveringen zijn wel altijd erg goed _O_ die zijn tenminste wat minder afgeraffeld dan sommige ''enkele'' afleveringen.

Ook opvallend dat De Cock en de afrekening deel 1 en 2 wéér is verschoven. Er zou iets met de Graaff gebeuren, dus misschien dat dit toch een afsluitende aflevering wordt voor de serie. (Ook omdat Prins zou terugkomen bij de bioscoopfilm ;) ) En dan ligt De Cock en de moord op het spoor natuurlijk ook nog klaar... hopelijk een keer een echte treinmoord 8-) Dat hadden ze al eens eerder in gedachten alleen het was te duur om Amsterdam CS af te zetten voor een Baantjer-take :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wijziging start Baantjer

Sinds de verzending van het persbericht over de start van een nieuwe seizoen 'Baantjer' vorige week maandag ('Baantjer' trapt af met 'Moord Op De Middenstip', zie onderstaand persbericht), is de volgorde van de afleveringen veranderd. Het uitzendschema van 'Baantjer' is nu als volgt:

11/11 De Cock En De Moord Op De Stoep NIEUW

18/11 De Cock En De Moord Op Het Verleden (Deel 1 + 2) hh

25/11 De Cock En De Kroongetuige NIEUW

02/12 De Cock En De Moord Op De Middenstip (Deel 1) NIEUW

09/12 De Cock En De Moord Op De Middenstip (Deel 2) NIEUW

In de eerste nieuwe aflevering (11 november), 'De Cock En De Moord Op De Stoep', wordt op klaarlichte dag voor de deur van een restaurant geschoten op een beruchte crimineel. Zijn lijfwacht overleeft de aanslag niet. De Cock begeeft zich in de onderwereld om de dader te vinden. De gastrollen worden vertolkt door Porgy Franssen, Viggo Waas, Bracha van Doesburg en Marguerite de Brauw. De aflevering is geschreven Berend Boudewijn.

Bron: RTL Nederland

Raar dat ze de volgorde opeens veranderen en nu gooien ze er ook een herhaling tussen :?. Die moord op de middenstip leek mij wel leuk, nog maar wat langer wachten dan maar en de andere afleveringen zullen ook wel leuk zijn. Alleen jammer van die herhaling *(*...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...