Ga naar inhoud

Baantjer


Aanbevolen berichten

Er zijn al verschillende topics over verschillende TV-programma's dus bij deze: Baantjer.

Het is niet alleen bedoeld om over de Tv-serie te discussieren, maar ook over de boeken van Baantjer.

Wat vinden jullie eigenlijk beter de TV-serie of de boeken ?

Als ik zelf zou moeten kiezen ga ik toch voor de boeken, ik vind ze gewoon wat spannender en Baantjer op TV duurt maar ongeveer 45 minuten (bij RTL met reclame een uur :{), dat vind ik toch wat kort voor een detective-serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Baantjer met Dick Riensta is echt _O_

Ik heb een stuk of twintig boeken gelezen, daarna was ik ze zat. Te weinig uitdaging. Je hebt ze in een uur uit en daarna is je leeshonger nog niet gestild. Net witbrood ;)

De serie vind ik wel aardig. Ik heb in ieder geval bijna alle afleveringen gezien. Het is altijd zo voorspelbaar... de bekende nederlander is de dader, negen van de tien keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Nou, ik vond hem bagger. De logica was weer ver te zoeken. Vledder speelde wel goed, ik vraag me alleen af waarom hij Sandra niet naar huis wilde brengen. Iris de Graaf is stoer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zijn al verschillende topics over verschillende TV-programma's dus bij deze: Baantjer.

Het is niet alleen bedoeld om over de Tv-serie te discussieren, maar ook over de boeken van Baantjer.

Wat vinden jullie eigenlijk beter de TV-serie of de boeken ?

Als ik zelf zou moeten kiezen ga ik toch voor de boeken, ik vind ze gewoon wat spannender en Baantjer op TV duurt maar ongeveer 45 minuten (bij RTL met reclame een uur :{), dat vind ik toch wat kort voor een detective-serie.

Ik vind Baantjer te gek! Ik heb gisteren ook naar die uitzending gekeken. Ik vond het heel erg mooi. Vooral toen Prins met die "grote verrekijker" die andere voor het raam zag staan... Over de boeken gesproken: "Mijn vader heeft de hele serie van Baantjer compleet". Alleen hebben we de DVD's niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind Baantjer te gek! Ik heb gisteren ook naar die uitzending gekeken. Ik vond het heel erg mooi. Vooral toen Prins met die "grote verrekijker" die andere voor het raam zag staan... Over de boeken gesproken: "Mijn vader heeft de hele serie van Baantjer compleet". Alleen hebben we de DVD's niet.

Het is Iris de Graaf, Prins speelt sinds vorig seizoen niet meer mee ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is Iris de Graaf, Prins speelt sinds vorig seizoen niet meer mee ;).

Ja, dat weet ik wel! Maar ik kon even niet op haar naam komen... Het was echt een mooie aflevering. Volgende week "De Cock en de moord op de Schrijver'!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgende week "De Cock en de moord op de Schrijver'!

Met Henk Spaan!

Seizoen 10 is weer sterk begonnen (hoewel de eerste vier delen van dit seizoen eigenlijk nog bij het vorige seizoen horen, vandaar dat de beelden in de leader nog hetzelfde zijn). Er staan weer boeiende dingen te wachten. Afleveringen door Piet Römer en Victor Reinier geschreven en een legertje BN'ers, waaronder Herman Finkers, Eva van de Wijdeven, Trudy Labij en Hans 'Joris' Leendertse!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind Baantjer normaal erg leuk.

Maar afgelopen vrijdag was slecht vond ik.

Eerst word het slachtoffer met een honkbalknuppel neergeslagen, de daders(s) denken dat hij dood is.

Dan komt de volgende, hij was dus niet dood, en die volgende slaat hem met zijn hoofd tegen bureau, ook hij denkt dat-ie dood is.

Dan komt de derde die steekt het slachtoffer een briefopener in zijn buik en dan is-ie eindelijk dood.

Conclusie: beetje erg on-realistisch :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

(hoewel de eerste vier delen van dit seizoen eigenlijk nog bij het vorige seizoen horen, quote]

Dat klopt niet helemaal, want seizoen 10, aflevering 3: de moord op ariebombarie (geschreven door piet romer zelf!) hoort wel officieel bij seizoen 10. Aflevering 4:De moord op de zigeuner en aflevering 5: De gemaskerde moord horen wel nog bij seizoen 9.

Wel stom overigens dat ze er steeds een aantal afleveringen achterhouden, terwijl ze al klaarliggen om uitgezonden te kunnen worden. :N Ook bij Seizoen 10 hebben ze weer 4 afleveringen achter de hand gehouden: De moord op de stoep, de kroongetuige, en de afrekening deel 1 en 2.

Maar ja binnenkort komen de Baantjer dvd seizoensboxen uit dus dat wordt smullen geblazen! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat klopt niet helemaal, want seizoen 10, aflevering 3: de moord op ariebombarie (geschreven door piet romer zelf!) hoort wel officieel bij seizoen 10. Aflevering 4:De moord op de zigeuner en aflevering 5: De gemaskerde moord horen wel nog bij seizoen 9.

Je hebt helemaal gelijk. Moord op Arie Bombarie is een aflevering van seizoen 10 die er doorheen geprogrammeerd is. Moord op afstand / schrijver / zigeuner en gemaskerde moord (die eerst 'Moord met gebroken floret' heette) horen inderdaad bij het vorige seizoen. Wat betreft het laten liggen voor volgend seizoen: vreemd inderdaad> maargoed ze worden toch uitgezonden gelukkig.

Maar ja binnenkort komen de Baantjer dvd seizoensboxen uit dus dat wordt smullen geblazen! _O_

De eerste twee seizoenen zijn al te koop, seizoen 3 en 4 volgen deze maanden. Ben wel benieuwd of de afleveringen compleet op de boxen staan (dus niet verknipt), maar het ziet er wel goed uit verder!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Seizoenbox 1 en 2 al te koop???? volgens mij zijn die er nog niet hoor, want ze zouden op 24 september verschijnen en ik als ''baantjer fan'' heb al verscheidene malen gekeken of ze er al waren. Maar ik weet wel dat er vertraging was omdat er problemen waren in de fabriek bij de uitgever. Dus zouden ze binnen twee weken verschijnen.

Waarschijnlijk zijn de afleveringen ook compleet, want de speelduur lag rond de 10 uur. 1 box heeft 13 afleveringen (voor de eerste 4 seizoenen) van elk 45 min, dus dat klopt wel ongeveer :Y )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Seizoenbox 1 en 2 al te koop???? volgens mij zijn die er nog niet hoor, want ze zouden op 24 september verschijnen en ik als ''baantjer fan'' heb al verscheidene malen gekeken of ze er al waren. Maar ik weet wel dat er vertraging was omdat er problemen waren in de fabriek bij de uitgever. Dus zouden ze binnen twee weken verschijnen.

Ah, dat had ik nog niet gehoord. Ok dan zullen ze binnenkort wel verschijnen. En die speelduur, ja dan zal het wel kloppen. Maar ik ben altijd wat voorzichtig met seizoensboxen. Alhoewel: elke box heeft 3 dvd's, dus met 13 afleveringen heb je er waarschijnlijk één met vijf en twee met vier afleveringen. Moet wel te doen zijn om alles er compleet op te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jep, ik zit er echt reuze naar uit te kijken, want van het eerste Baantjer Seizoen heb ik er een aantal nog niet gezien. Ze komen op dit moment wel op Belgie van Seizoen 1, maar dat duurt zo lang :+ Maar ja als je de dvd's wilt kopen moet je wel voor de seizoensboxen gaan, want losse dvd's worden niet meer geproduceerd. (alleen de eerste 30 afleveringen waren verkrijgbaar)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als we het toch over politieseries hebben, moet ik eigenlijk een topic over Russen openen. Dat heerst pas. Honderd keer beter dan Baantjer. Honderd keer intelligenter ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij was weer erg goed vanavond! vooral de ontknoping had ik totaal niet verwacht ^O^

Ja, deze was leuk. Veel mogelijke verdachten hoewel je met die knoop wel op eentje uitkwam... Leuk subplotje van Buitendam ook.

Alleen snapte ik niet waarom Vledder zo met die foto liep te leuren... :? Hij had gewoon B&A kunnen kijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha, ja hij had geen flauw idee wat voor knoop het was. Liep hij ook weer dik tof te doen, toen hij het van buitendam hoorde :P^O^ .

Maarre hoezo naar B&A kijken? Is er een shorty over knopen? ik heb die namelijk (nog) niet allemaal gezien... :@

Yeah, over de schutsluis. Maar ik snap nog steeds niet waarom hij niet gewoon een boek over knopen opensloeg. Het leek wel of hij zich schaamde dat hij die knoop uit moest zoeken, en dat snap ik niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het leek wel of hij zich schaamde dat hij die knoop uit moest zoeken, en dat snap ik niet.

Tja, Dick Vledder die een knoop moet onderzoeken, daar voelt hij zich kennelijk toch iets te groot voor. Dat soort dingen schuift hij wel vaker door naar Keizer, De Graaff of Peters.

Schitterende afwijzende reacties van Appie Keizer en Els Peters trouwens. Moest Vledder het uiteindelijk toch zelf doen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar wat ik me nog afvroeg, of misschien gemist heb... Hoe kwamen die eikenhout splinters nou bij dat lijk? Omdat die moord in een timmerruimte werd gepleegd?

Misschien van het handvat van die vijl.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien van het handvat van die vijl.

Nee, ik denk dat er met die beitel eikenhout is gebeiteld, en dat een paar splinters en hars is achtergebleven in de wond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik zag laatst dat Frans Kokshoorn ook een keer een gastrol heeft gespeeld in ''de Cock en de moord op de jaren''. Ziet er echt onherkenbaar uit als je het met B&A vergelijkt :P

Weet iemand eigenlijk of er nog meer oude B&A acteurs in deze serie hebben meegespeeld? Ik weet verder alleen nog dat Paul van Soest in het eerste seizoen een tijdje wachtcommandant op het bureau heeft gespeeld...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zag laatst dat Frans Kokshoorn ook een keer een gastrol heeft gespeeld in ''de Cock en de moord op de jaren''. Ziet er echt onherkenbaar uit als je het met B&A vergelijkt :P

Weet iemand eigenlijk of er nog meer oude B&A acteurs in deze serie hebben meegespeeld? Ik weet verder alleen nog dat Paul van Soest in het eerste seizoen een tijdje wachtcommandant op het bureau heeft gespeeld...

Adjudant van der Steen in De moord op de VOC. Geweldige scene, heel ontroerend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

oh ja, jaap stobbe was lowietje in seizoen 1, dat zag ik inderdaad vorige week nog op Belgie bij een hele oude uitzending. En hans leendertse deed mee in ''de moord op het verleden'' toch? Maar dat dick rienstra ook heeft meegedaan wist ik niet :)^O^ Moord op de VOC heb ik nog nooit gezien, die komt ergens uit seizoen 2 dacht ik... het duurt ook zo lang voor die DVD's eens verschijnen }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
oh ja, jaap stobbe was lowietje in seizoen 1, dat zag ik inderdaad vorige week nog op Belgie bij een hele oude uitzending. En hans leendertse deed mee in ''de moord op het verleden'' toch? Maar dat dick rienstra ook heeft meegedaan wist ik niet :)^O^ Moord op de VOC heb ik nog nooit gezien, die komt ergens uit seizoen 2 dacht ik... het duurt ook zo lang voor die DVD's eens verschijnen }:|

Die DVD prijkt al in mijn verzameling dus die is verkrijgbaar... wel lastig te vinden. Aflevering 23.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die DVD prijkt al in mijn verzameling dus die is verkrijgbaar... wel lastig te vinden. Aflevering 23.

MarsM doelt denk ik op de box met het complete seizoen, waaronder het VoC schip. Die box had al in de winkel moeten liggen, maar heeft vertraging opgelopen, dus ze kunnen elk moment komen. De dvd's worden dus niet meer per set van twee afleveringen verkocht, maar alleen als compleet seizoen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

MarsM doelt denk ik op de box met het complete seizoen, waaronder het VoC schip. Die box had al in de winkel moeten liggen, maar heeft vertraging opgelopen, dus ze kunnen elk moment komen. De dvd's worden dus niet meer per set van twee afleveringen verkocht, maar alleen als compleet seizoen.

Ben ik effe blij dat ik een losse heb... om nou een heel seizoen te kopen voor een aflevering, gaat me een beetje ver...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha ja Antonio heeft gelijk ik doel op de seizoensboxen. Maar ik ken van de allereerste seizoenen wel meer afleveringen niet dus dat is zeker de moeite waard voor mij. ^O^ (en helemaal als Dick Rienstra, Frans Kokshoorn, Paul van Soest ed. meespelen! _O_ )

Ik heb net het eerste seizoen van Russen gekocht. Geen B&A acteurs, maar wel geweldige kwaliteit :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die van vandaag was goed. Het eerste stukje is al zo gefilmd dat je meteen door lijkt te hebben wie de moordenaar is. En hij denkt gewoon zelf ook dat hij het heeft gedaan (ok, een ongeluk aangezien de degen afbrak). En dan blijkt het allemaal net even anders in elkaar te zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...