Ga naar inhoud

Baantjer


Aanbevolen berichten

Die van vandaag was goed. Het eerste stukje is al zo gefilmd dat je meteen door lijkt te hebben wie de moordenaar is. En hij denkt gewoon zelf ook dat hij het heeft gedaan (ok, een ongeluk aangezien de degen afbrak). En dan blijkt het allemaal net even anders in elkaar te zitten.

Ja het was een leuke aflevering, je komt ook de voornaam van Buitendam te weten, dat vond ik ook wel leuk :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mattijn Hartemink is cool ;)

Eindelijk een leuke aflevering, hoewel ik het eerste stuk gemist had. Maar gelukkig zit Baantjer zo in elkaar dat het geen moer uitmaakt.

Hartemink? Is hij bekend want ik zou best familie kunnen zijn :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Russen is natuurlijk ook tof vanwege het feit dat Ricky erin zit :)

Maar wat Baantjer betreft, hele mooie aflevering inderdaad. Sterk verhaal. Ik dacht naar het einde toe nog even aan een andere ontknoping, maar het liep toch wat anders af. Mattijn Hartemink was erg sterk in deze aflevering.

Volgende week: De Cock en de Natte dood, met Herman Finkers!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Russen is natuurlijk ook tof vanwege het feit dat Ricky erin zit :)

Maar wat Baantjer betreft, hele mooie aflevering inderdaad. Sterk verhaal. Ik dacht naar het einde toe nog even aan een andere ontknoping, maar het liep toch wat anders af. Mattijn Hartemink was erg sterk in deze aflevering.

Volgende week: De Cock en de Natte dood, met Herman Finkers!

Niet zo heel lang... die aflevering met die verkrachtig is echt heavy, phew.

Ik dacht eerst dat het zelfmoord was, dat die Waldemar de degen zelf had ingezaagd.

Ik ben benieuwd hoe Finkers het doet. Hij zal het wel zijn trouwens, BN'er... die hebben het meestal gedaan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig trouwens dat in De Natte Dood Reinier Bulder weer meespeelt Die zat ook in De Cock en de moord in de galerie (seizoen 1).

Fred Vaassen (Harry uit Oppassen) zat ook tweemaal in een Baantjer aflevering (De moord op de bruid en de moord in stijl).

Ohja en Katja Schuurman speelde ook tweemaal mee, in De XTC moord en De Moordfilm.

Grappig eigenlijk, die acteurs die een paar keer meedoen en steeds in een andere rol!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja er zijn veel bekende acteurs die vaker meespelen:

Cees geel - Freek Maassen in ''de moord op de wallen'' en Frankie de Koning in ''de moord in club Shirley''

Marjolein Keuning - Lisette Romijn in ''de reclamemoord'' en later nog aantal keer Renee Goes

Paul groot - ''moord op het menu'' en ''de moord op de diva''

Elle van Rijn onder andere in ''de moord in de big band'' ''de moord in club exotica'' (vaker dan 2 keer heeft Elle van Rijn meegedaan!)

Tanja Jess als poolse hoer in ''de moord op de wallen'' en ook speelt ze in ''de dode duivenmelker''

Rick Engelkes in ''de moord op de oude dame'' en ''de moord om het woord''

Geert Lageveen uit ''de moord op afstand'' (Jelle de vries die plotseling met zijn verrekijker voor het raam stond _O_ ) was ook al eerder te zien in ''de moord op de schandknaap''

Hans Veerman deed ook meerdere keren mee: in ''de moord onder nul'' speelde hij Jan Hogenbosch, in ''Baantjer de film; de cock en de wraak zonder einde'' speelde hij mee als Johan zondervan, maar in de laatste afleveringen van seizoen 6 heeft hij ook nog even Den Koninghe gespeeld

en dan ook Genio de Groot (waldemar kant uit de ''gemaskerde moord'') komt ook bij ''de moord in de schoolbanken'' voor als meester Struyck.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wisten jullie al dat Victor Reinier de aflevering van aanstaande vrijdag (5 november 2004) zelf helemaal geschreven heeft?

Ja, dat wist ik. En Piet Römer heeft die van een paar weken geleden geschreven (De Cock en de moord op Arie Bombarie). Hij heeft die aflevering echter niet alleen geschreven, hij kreeg hulp van Lex Wertwijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja er zijn veel bekende acteurs die vaker meespelen:

Da's een hele lijst! Kennelijk doen ze graag aan acteur recycling :) Maargoed als iemand verschillende rollen speelt is het ook prima te doen.

Cees Geel! Wat speelde die de rol van Frankie de Koning geweldig in de Club Shirley aflevering!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's een hele lijst! Kennelijk doen ze graag aan acteur recycling :) Maargoed als iemand verschillende rollen speelt is het ook prima te doen.

Cees Geel! Wat speelde die de rol van Frankie de Koning geweldig in de Club Shirley aflevering!

Komt me bekend voor, acteur-recycling... B&A iemand? ;)

En Cees Geel is gewoon GE-NI-AAL. Punt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's een hele lijst! Kennelijk doen ze graag aan acteur recycling :) Maargoed als iemand verschillende rollen speelt is het ook prima te doen.

Cees Geel! Wat speelde die de rol van Frankie de Koning geweldig in de Club Shirley aflevering!

Cees Geel is inderdaad een topacteur ^O^ . Enne, dit is nog maar een kleine lijst, want er zijn nog veel meer acteurs die vaker dan 1x hebben meegespeeld ;)

Piet Romer schreef in het vorige seizoen ook ''de moord op de clown''

en victor reinier werkte al eerder mee aan het script van ''de moord onder ogen''. Ze hadden er dus allebei al ervaring mee (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zoals ik al zei: helemaal mee eens. Samen met Jack Wouterse de ultieme acteur voor de schurkenrollen.

Ik wil heel graag Simon zien. Ik ken Cees uit "Kleine Sofie en Lange Wapper" waar hij Lange Wapper speelde, en uit de 3 Musketiers. Een goeie zangstem heeft ie niet, maar ik hoor hem net zo lief als Henk Poort. Emotie heeft ie wel!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien heeft het feit dat komende vrijdag een 'oude' Baantjer uitgezonden wordt te maken met het feit dat ze tegenover Domino Day van SBS zitten. Ik kan me herinneren dat ze op die avonden wel vaker een klassieker uitzonden.

De Natte Dood was inderdaad een erg mooie aflevering. Finkers was ouderwets op dreef. Dat gezicht van 'm toen hij voor de tweede keer werd opgehaald door Keizer. Ook die reactie van Keizer, toen hij opnieuw naar Weerselo werd gestuurd was hilarisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb me nog nooit aan de boeken gewaagd, maar ik wil er idd wel eens een keer 1tje lezen. :Y Maar de tvserie blijft geweldig ^O^ hoeveel boeken zijn er eigenlijk? stuk of 60 toch?

Ik heb er een stuk of twintig gehad, toen vond ik het mooi geweest. Allemaal hetzelfde. Net als de serie, eigenlijk ;) En ja, het ligt rond de 60 boeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zijn er op het moment 62 delen. Maar Baantjer werkt altijd een paar boeken vooruit, dus er liggen er nog een paar klaar voor uitgave.

Elk jaar twee, eentje rond moederdag en eentje rond mijn moeders verjaardag. Geweldige timing (mijn moeder leest ze wel allemaal). Goeie kadootjes altijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb seizoenbox 1 net ontvangen. Op het eerste gezicht kan ik het volgende melden:

- De dvd's hebben samen een lengte van ruim 10 uur en volgens mij zijn het de volledige versies en is er NIET in geknipt. Dit maak ik op, omdat er afleveringen tussen zitten van +- 50 minuten, dus lijkt het me niet dat er in geknipt is. (daarbij is natuurlijk 95% niet te verwijderen, omdat anders het verhaal niet goed verloopt)

- 3 dvd's , op dvd 1 staan de eerste 4 afleveringen, op dvd 2 de tweede vier en op de derde dvd staan vijf afleveringen (ook met lengtes van +- 50 min! maar het zijn ook dual layer dvd's)

- naar mijn mening mooie kwaliteit, en mooie uitvoering in een uitklapbare digipack.

Als je verder nog vragen hebt ivm de dvd's wil ik die natuurlijk voor je beantwoorden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb seizoenbox 1 net ontvangen. Op het eerste gezicht kan ik het volgende melden:

- De dvd's hebben samen een lengte van ruim 10 uur en volgens mij zijn het de volledige versies en is er NIET in geknipt. Dit maak ik op, omdat er afleveringen tussen zitten van +- 50 minuten, dus lijkt het me niet dat er in geknipt is. (daarbij is natuurlijk 95% niet te verwijderen, omdat anders het verhaal niet goed verloopt)

- 3 dvd's , op dvd 1 staan de eerste 4 afleveringen, op dvd 2 de tweede vier en op de derde dvd staan vijf afleveringen (ook met lengtes van +- 50 min! maar het zijn ook dual layer dvd's)

- naar mijn mening mooie kwaliteit, en mooie uitvoering in een uitklapbare digipack.

Als je verder nog vragen hebt ivm de dvd's wil ik die natuurlijk voor je beantwoorden ;)

Zijn het nou dezelfde dvd's als die ze los verkopen/verkochten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er staan verder helemaal geen extra's op de dvd's

de losse dvd's heb ik zelf niet, en ook nog nooit gezien, maar ik ga er vanuit dat de beelden verder precies hetzelfde zijn. De afleveringen staan er steeds volledig op (zelfs steeds titelsong en aftiteling bij elke aflevering) en er is verder niets weggelaten. Echt een compleet geheel ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Echt een compleet geheel ^O^

Kijk, dat is wat ik weten wilde :) Klinkt goed MarsM. Ik overweeg nu wel heel sterk om seizoen 2 aan te schaffen (vond ik zelf een topper). Blij om te horen dat alles compleet is.

Overigens realiseer ik me nu ook dat Disky het ook niet kan maken om de afleveringen incompleet op de boxen te zetten, aangezien de dossiers, met twee afleveringen per dvd verdwijnen en de afleveringen uitsluitend op seizoensboxen worden verkocht. Beetje raar als ze dat dan niet compleet doen.

En extra's zijn niet eens nodig. Je krijgt per box al dertien afleveringen, da's meer dan genoeg dacht ik zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dubbele aflevering! De Moordfilm. Herhaling dus. Als je die afleveringen al eens gezien hebt, heb je derhalve niets nieuws gemist.

Zegt me zo gauw niks, maar goed, niks gemist dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...