Ga naar inhoud

Baantjer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Jep! :Y Jij hebt ze ook echt bijna allemaal gezien he :P relaxed ^O^

Jaja, trouwe kijker hier :)

En dat soort details herinner ik me wel. De Moordfilm vond ik trouwens een mooie aflevering vanwege de betrokkenheid van Keizer. Die afleveringen waarin de rechercheurs persoonlijk betrokken worden bij bepaalde zaken vind ik trouwens allemaal top. Voorbeelden hiervan: De Enge Moord (Vledder neergestoken), Moord op het Vertrouwen (vriendin Vledder vermoord), Met hulp van Buitenaf (oude kennis van De Cock sterft), Club Exotica (Prins die weigert oude schoolvriendin aan te geven) en natuurlijk De Zaak Vledder, waarin Vledder verdacht wordt van moord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Seizoen 3 heb ik vandaag ook binnengekregen ^O^

Het wachten is nu nog op seizoen 2 en seizoen 4. Alleen had ik gelezen dat seizoenbox 4 alweer een maand vertraagd is...

En seizoen 3 is net zo'n topper als seizoen 1? Ik ga nu toch ook maar eens kijken voor seizoen 2, dat vond ik zelf echt één van de betere!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spannende aflevering vandaag.

Ze begonnen te speculeren dat de volgende aflevering de laatste is, maar daar geloof ik niks van: elke aflevering zo'n 3 miljoen kijkers: dat zou pas dom zijn van RTL4 !

Ik denk ook niet dat het laatste lijk de Cock's zoon is...

En dat de Cock met pensioen gaat geloof ik ook niet, dan zou het ook waarschijnlijk zijn dat de boekenreeks stopt, het zou vreemd zijn dat hij in de serie met pensioen gaat en in de boeken gewoon door gaat.

Prima bijrol trouwens van Hans Leendertse *joris* !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spannende aflevering vandaag.

Ze begonnen te speculeren dat de volgende aflevering de laatste is, maar daar geloof ik niks van: elke aflevering zo'n 3 miljoen kijkers: dat zou pas dom zijn van RTL4 !

Ik denk ook niet dat het laatste lijk de Cock's zoon is...

En dat de Cock met pensioen gaat geloof ik ook niet, dan zou het ook waarschijnlijk zijn dat de boekenreeks stopt, het zou vreemd zijn dat hij in de serie met pensioen gaat en in de boeken gewoon door gaat.

Prima bijrol trouwens van Hans Leendertse *joris* !

De boeken en de serie hebben wel meer verschillen, dus hij zou met pensioen kunnen (al denk ik dat hij er op terug komt).

Een aantal verschillen:

-Prins (die al uit de serie verdwenen is) is in de boeken een man.

-In de serie is men van politiebureau verwisseld. In de boeken is en blijft het bureau aan de Warmoesstraat in gebruik.

-Vledder zei in de aflevering van vandaag dat hij De Cock 14 jaar kende. De boeken komen al wat langer uit.

Toen ik Hans Leendertse in deze aflevering zag, twijfelde ik eerst of hij het was. Maar na een paar worden van hem gehoord te hebben, wist ik het zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De volgende aflevering is volgens mij echt de laatste. Den Koninghe stopt ermee, de Cock stopt ermee. De serie stopt nu gewoon. Het zal wel eindigen dat Vledder nu de hoofdrechercheur is je zag al dat hij erg veel leiderscapaciteiten heeft.

Hans Leendertse was top!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De boeken en de serie hebben wel meer verschillen, dus hij zou met pensioen kunnen (al denk ik dat hij er op terug komt).

Een aantal verschillen:

-Prins (die al uit de serie verdwenen is) is in de boeken een man.

-In de serie is men van politiebureau verwisseld. In de boeken is en blijft het bureau aan de Warmoesstraat in gebruik.

-Vledder zei in de aflevering van vandaag dat hij De Cock 14 jaar kende. De boeken komen al wat langer uit.

Dat is wel zo, alleen dit is wel een heel groot verschil, ik denk dat hij erop terug komt.

Als de Cock stopt, stopt de hele serie, ik denk niet dat ze van Vledder hoofdrechercheur maken... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze begonnen te speculeren dat de volgende aflevering de laatste is, maar daar geloof ik niks van

Het klopt ook niet aangezien er na De Moord op het Verleden nog vier afleveringen zijn opgenomen, waarin De Cock meespeelt.

Mooie aflevering trouwens, De Cock die weer even zijn menselijke kant laat zien na het pensioen aanbod en de verhallijn rond de moorden is erg sterk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ohja en laten we niet vergeten dat er een speelfilm op komst is, die in de bioscopen zal gaan draaien (dus geen tv film).

Jammer dat je de aflevering gemist hebt Wonderer, volgende week is deel 2, dan zal er wel een samenvatting van het eerste deel te zien zijn denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja Antonio, Seizoen 3 is ook een topper met echt geweldige afleveringen zoals ''de seriemoordenaar'' en ''de moord in club shirley'' met Cees Geel in een geweldige rol. (1 van de beste baantjer afleveringen naar mijn mening) en ook deze box is echt helemaal compleet - 13 afleveringen, 10 uur. Ik vind het echt mooie seizoensboxen ^O^ , alleen vreemd dat ze nog steeds nergens in de winkel liggen O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Seizoen 3 is ook een topper met echt geweldige afleveringen zoals ''de seriemoordenaar'' en ''de moord in club shirley'' met Cees Geel in een geweldige rol.

Daar noem je precies ook mijn twee favo afleveringen uit dat seizoen. Seriemoordenaar staat hoog in mijn lijstje met mooiste afleveringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand trouwens uit welke aflevering de scène komt waarin De Cock en Vledder naar het (oude) bureau teruglopen en enkele jongens passeren, die met motoren op de stoep bij het bureau staan? Je hoort dan even keiharde housemuziek schallen. Die scène is me steeds bijgebleven, maar ik heb geen idee welke aflevering het is.

Voor de duidelijkheid, het is dus een kort fragment, de rechercheurs lopen terug na een bezoek ergens en passeren dan die jongens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad goed verhaal, een van de beste van de laatste seizoenen !

Goed plot en ik vond het ook leuk dat er veel gebeurde rondom de vaste personages (vooral de Cock).

En ze laten nou ook zo lekker subtiel in het midden of het zijn zoon was of niet :-p

Link naar bericht
Delen op andere sites
En vandaag is ook seizoenbox 2 binnengekomen :9~^O^

Echt een aanrader met originele moorden, onder andere een columnist die een pen in zn neus krijgt en iemand die in artis door de leeuwen wordt verscheurd. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen O-)_O_

Dit zal ook mijn eerste box worden denk ik. De Cock en de Wilde Moord (die met de leeuwenkuil in Artis) vind ik zelf één van de allerbeste Baantjers ooit!.

MarsM, je hebt nu inmiddels drie seizoenen op dvd :) Weet jij wellicht het antwoord op mijn vraag, enkele posts hierboven?

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmm, die scene kan ik me niet echt herinneren. Ik weet wel dat bij de taximoord steeds voor het bureau een aantal gasten staan te vechten en bij de moord met 43 messen lopen er steeds politielui op skates enzo. Seizoen 2 heb ik uiteraard nog niet helemaal bekeken (gister net binnen), maar volgens mij zat het niet in seizoen 1 en 3. Mocht ik het toevallig ontdekken, dan zal ik het direct posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit zal ook mijn eerste box worden denk ik. De Cock en de Wilde Moord (die met de leeuwenkuil in Artis) vind ik zelf één van de allerbeste Baantjers ooit!.

MarsM, je hebt nu inmiddels drie seizoenen op dvd :) Weet jij wellicht het antwoord op mijn vraag, enkele posts hierboven?

Wilde Moord, is dat niet die waar in het begin iemand "Hé, Reebok." roept, na het zien van een schoen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) en ook seizoenbox 4 lag vandaag in de bus ^O^ ! Ook met hele goede afleveringen, vooral de enge moord is 1 van mijn favorieten, waarbij zelfs vledder en de cock door de moordenaar worden bedreigd _O_

We zijn het wel eens MarsM! Ook deze vind ik een topper. Prachtig zoals dit verhaal zich ontwikkelt. Wat een triest einde rond de dader.

Wilde Moord, Seriemoordenaar en Enge moord zijn al een tijdje mijn top 3 wat afleveringen betreft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) en ook seizoenbox 4 lag vandaag in de bus ^O^ ! Ook met hele goede afleveringen, vooral de enge moord is 1 van mijn favorieten, waarbij zelfs vledder en de cock door de moordenaar worden bedreigd _O_

De wilde moord is inderdaad met reebok aan het begin :Y

De enge moord is inderdaad een hele goede, de wilde moord vind ik wat minder.

Wat ik ook een leuke aflevering vind (ik weet niet hoe de aflevering heet dus ik beschrijf hem maar ;)): ze hadden iemand vermoord en een gesprek op CD gezet en dat afgespeeld in het buurthuis, zodat iemand hen daar zou horen en ze een alibi hadden, met oa Sjoerd Pleijsier (beetje wazige omschrijving, maar misschien weten jullie welke ik bedoel ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het leuke van die Baantjer afleveringen zijn ook die dingen eromheen, zoals in Moord op het menu, waarin Vledder even de rol van Buitendam overneemt: "D'r uit De Cock, (grijzend) dat heb ik nou altijd eens willen zeggen". Of die twee snuiters die de hele tijd in het bureau allerlei Oranje onderzoeken liepen te doen, met vragenlijsten enzo en die later door Vledder en De Cock werden betrapt op de wallen :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het leuke van die Baantjer afleveringen zijn ook die dingen eromheen, zoals in Moord op het menu, waarin Vledder even de rol van Buitendam overneemt: "D'r uit De Cock, (grijzend) dat heb ik nou altijd eens willen zeggen". Of die twee snuiters die de hele tijd in het bureau allerlei Oranje onderzoeken liepen te doen, met vragenlijsten enzo en die later door Vledder en De Cock werden betrapt op de wallen :).

Daarom blijven ze ook leuk om te zien, ook al weet je soms al wie de moordenaar is. Vooral die grappen met vledder zijn leuk:

- de moord uit angst, als vledder een dreun tegen het raam geeft als een verdachte een pukkel uitdrukt voor de spiegel van de verhoorruimte :P

- de moord in de politiek, als een verdachte vledder door zijn haar spuugt _O-

- de bittere moord, als de cock en vledder een verdachte ondervragen met een ontzettend lange naam:

''ik ben Lydia de Vosch van Nimweeghen, met L-D-V-V-N

''mijn naam is de Cock met C-O-C-K

''ja...enne mijn naam is Vledder met dubbel D _O-_O-^O^_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

wat ik overigens wel een klein minpuntje vind van de seizoenboxen is dat disky af en toe de afleveringen in de verkeerde volgorde plaatst :N

bijvoorbeeld bij seizoen 1 is 'de motorclubmoord' de 5e aflevering, terwijl ik er toch echt van overtuigd ben dat dit de allereerste aflevering was.

en bij seizoen 4 zijn ook weer twee afleveringen omgedraaid: de moord zonder effect en de moord op de priester.

op zich is het niet ernstig, maar wel onnodige slordigheidsfoutjes. Vooral de openingsaflevering verkeerd plaatsen vind ik persoonlijk erg jammer. Iedere Baantjer-fan weet dat ''de moord in de IJ-tunnel'' de eerste was ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
bijvoorbeeld bij seizoen 1 is 'de motorclubmoord' de 5e aflevering, terwijl ik er toch echt van overtuigd ben dat dit de allereerste aflevering was.

Ik dacht ook dat dit zo was, maar De moord op het bureau wordt nu wel degelijk als de eerste aflevering beschouwd. Bij iedere herhaling van het eerste seizoen op tv zie je De moord op het bureau als eerste en De motorclubmoord als vijfde. Kennelijk is later besloten de volgorde van het seizoen om te gooien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja het wordt inderdaad steeds in een andere volgorde uitgezonden maar de motorclubmoord is overduidelijk de eerste aflevering.

de personages worden heel overdreven voorgesteld:

- als de cock in de ijtunnel aankomt zegt zo'n vrouw ''meneer de cock u bent vast benieuwd waarom ik u heb laten komen''

- als vledder ook in de ijtunnel aankomt zegt de cock heel overdreven, ''ah, daar is mn collega vledder ook al!''

- en als keizer aan het observeren is bij de motorhome hoor je op de radio dat er een file stond tot aan monnikendam en dan zegt keizer

''de cock moest hiervoor weer bij buitendam komen, altijd mot tussen die twee!''

En ik weet ook nog zeker dat dit de eerste aflevering was, die ooit op rtl4 werd uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...