Ga naar inhoud

1 en 2 eurocent


Aanbevolen berichten

Laatst kocht ik 2 B&A DVD's bij Bart Smit

Leren&Lachen deel 2: 4,99

Huilende Professor: 6,99

Is totaal 11,98...

Ik betaal €15, en krijg €3,- terug

Niet omdat ik het belangrijk vind, maar omdat ik het zo laf vond, zeg ik: uhmmm ik krijg nog €0,02

Blijkt dat dat tegenwoordig is afgeschaft...

Ondertussen heb ik al 5 a 6 boodschappen gedaan, en het lijkt wel of alle artikelen op een 8 of 3 aan het eind zijn afgestemd, ik word steeds 0,02 opgelicht...

*baron* En dat maakt me boos... Heeeeeel boos

Zeker omdat ik van alle landen alle eurocenten spaar, en ik nog 3 muntjes moet: 1 eurocent Ierland, 1&2 eurocent uit Oostenrijk. Dit muntjes zal ik nu nooit meer zien uit de handen van een kassiere }:|

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik maakte me daar ook nooit druk om. Kwam ik bij de Albert Heijn om iets af te rekenen van €4,99, gaf ik €5

en dan liep ik weg om vervolgens nageroepen te worden door de kassière: ''Jongeman, je krijgt nog €0,01.''

Ik weet dat zij gewoon haar werk doet, maar af en toe denk ik dan:

''Mens, lazer toch op met je 1 eurocent.'' Ik ben Dagobert Duck niet. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij maakt het ook niet veel uit.

Had ik pas nog... kocht iets bij de AKO en ik moest nog 1 cent krijgen, zei ze: Ik heb geen centen meer.

Mij kan het ook niet zoveel bomme.

En vroeger had men zelfs nog halve centen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het lijken misschien kleine muntjes die niets uitmaken, maar als je een hoop boodschappen doet gaat het natuurlijk steeds meer uitmaken.

Nee, snuggere, het heft elkaar op. Als je .47 moet betalen, betaal je .45 en als je .48 moet betalen, betaal je .50. Statistisch maakt het geen zak uit, je verliest of wint er niks op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, snuggere, het heft elkaar op. Als je .47 moet betalen, betaal je .45 en als je .48 moet betalen, betaal je .50. Statistisch maakt het geen zak uit, je verliest of wint er niks op.

Vind ik ook, de ene keer heb je een beetje voordeel en de andere keer een beetje nadeel.

Die kleine rotmuntjes, daar kun je toch niks mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je het niet leuk vind PIN je maar ;)

Ik vind het niet leuk als ik met 3 kilo in mn broekzak loop te sjouwen omdat ik steeds die rooie muntjes terugkrijg en om die weer uit te geven is ook zo lastig. Thuis een zooi uittellen tot je een euro hebt, dan naar een winkel gaan en daarmee betalen. Vinden zij ook niet leuk hoor. Vaak zei ik ook wel (als ik maar 1 cent terug kreeg) "laat die cent maar zitten". Ook een beetje lullige fooi, maarja k kan ook wel n artiestenfooi gaan geven :P

Stond overigens al een hele tijd in de krant dat het afgeschaft zou worden en het is ook al een tijdje het geval.

Overigens, in Zweden (of welk land daar deed nou mee met de eypo?) had het in het begin al afgeschaft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben blij dat ze weg gaan.

Maar ik spaar ze als ik ze krijg en al heb ik iets van 50 cent

gooi ik het in de snoep automaten.

automaten @ school do not accept 1 & 2 eypocent :(

Ennuh Baron_van_Neemwegge, als ik dan 3 van die dingen haal, betaal ik

XX,X4 dus wordt het weer naar beneden afgerond ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja en ze schaffen die dingen ook niet af, nee ze geven het alleen niet meer terug... echt klote voor mijn verzameling 8)7

BTW: Ik ben in één weer 2x 0,02 en 2x 0,01 gebitched...

Dat is 0,06 in één week (okay, groot voorbeeld maar toch)

=

0,06 x 52 = €3,12 in 1 jaar

in 10 jaar dus ruim 30 uur opgelicht... SCHANDALIG

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja en ze schaffen die dingen ook niet af, nee ze geven het alleen niet meer terug... echt klote voor mijn verzameling 8)7

BTW: Ik ben in één weer 2x 0,02 en 2x 0,01 gebitched...

Dat is 0,06 in één week (okay, groot voorbeeld maar toch)

=

0,06 x 52 = €3,12 in 1 jaar

in 10 jaar dus ruim 30 uur opgelicht... SCHANDALIG

dan pin je toch gewoon? Geeft de winkelier weer extra kosten, kan je hem oplichten :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

we klopt hier iets niet 8)7 in de wet staat dat ook als je bij een winkel gepast geld hebt bijv 5cent je hebt 2x 2 cent en 1x 1cent dan moeten ze het aan nemen dat is verplicht en het is ook verplicht om 2 cent terug te geven me tante heeft zo een keer heel het winkel centrum op z'n kop gezet om dat ze 2cent niet terug kreeg en....ze kreeg hem terug hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
we klopt hier iets niet 8)7 in de wet staat dat ook als je bij een winkel gepast geld hebt bijv 5cent je hebt 2x 2 cent en 1x 1cent dan moeten ze het aan nemen dat is verplicht en het is ook verplicht om 2 cent terug te geven me tante heeft zo een keer heel het winkel centrum op z'n kop gezet om dat ze 2cent niet terug kreeg en....ze kreeg hem terug hoor ;)

maar nu mogen winkeliers dus wel officieel afronden op 5cent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
we klopt hier iets niet 8)7 in de wet staat dat ook als je bij een winkel gepast geld hebt bijv 5cent je hebt 2x 2 cent en 1x 1cent dan moeten ze het aan nemen dat is verplicht en het is ook verplicht om 2 cent terug te geven me tante heeft zo een keer heel het winkel centrum op z'n kop gezet om dat ze 2cent niet terug kreeg en....ze kreeg hem terug hoor ;)

Dat is wel verplicht, je mag er nog mee betalen

die andere regel is dus geschrapt

Link naar bericht
Delen op andere sites
we klopt hier iets niet 8)7 in de wet staat dat ook als je bij een winkel gepast geld hebt bijv 5cent je hebt 2x 2 cent en 1x 1cent dan moeten ze het aan nemen dat is verplicht en het is ook verplicht om 2 cent terug te geven me tante heeft zo een keer heel het winkel centrum op z'n kop gezet om dat ze 2cent niet terug kreeg en....ze kreeg hem terug hoor ;)

Waarschijnlijk alleen omdat winkeliers er niet van houden als hun zaak op de kop wordt gezet, en ze twee cent een te verwaarlozen bedrag vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, snuggere, het heft elkaar op. Als je .47 moet betalen, betaal je .45 en als je .48 moet betalen, betaal je .50. Statistisch maakt het geen zak uit, je verliest of wint er niks op.

Hoe vaak betaal jij 47 en hoe vaak betaal jij 48?

Bedragen die als 99 cent zijn heel wat gebruikelijker dan 96 cent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, de finse Eurocenten zijn nu ook ontzettend veel waard. Een vriend van me had er een keer één in handen, gewoon uitgegeven zonder erbij na te denken :{

Ik spaar ze, en ik heb finland (ook de 1 en 2 cent) al thuis liggen :Y

maja ik moet nog 1 cent uit ierland en 1+2 cent uit oostenrijk. Die kleine muntjes let je gewoon niet op, daardoor zijn ze ook zo zeldzaam

De muntjes van Finland zijn per 1-1-2002 afgeschaft daarom zijn die extra zeldzaam

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik spaar ze, en ik heb finland (ook de 1 en 2 cent) al thuis liggen :Y

maja ik moet nog 1 cent uit ierland en 1+2 cent uit oostenrijk. Die kleine muntjes let je gewoon niet op, daardoor zijn ze ook zo zeldzaam

De muntjes van Finland zijn per 1-1-2002 afgeschaft daarom zijn die extra zeldzaam

jah en ik heb ze via mn tante gekregen >:)

Ik heb nu alle muntjes van alle landen (behalve monaco, vaticaan en andorra)

Link naar bericht
Delen op andere sites
we klopt hier iets niet 8)7 in de wet staat dat ook als je bij een winkel gepast geld hebt bijv 5cent je hebt 2x 2 cent en 1x 1cent dan moeten ze het aan nemen dat is verplicht en het is ook verplicht om 2 cent terug te geven me tante heeft zo een keer heel het winkel centrum op z'n kop gezet om dat ze 2cent niet terug kreeg en....ze kreeg hem terug hoor ;)

Bij mij in de supermarkt gaat het (nu nog) zo: Er kan nog wel met 1 en 2 cent muntjes betaald worden, maar je krijgt ze niet terug. En het is overigens winkelbeleid, nog geen wet. Vanaf 2005 is het ook wettelijk vastgelegd dat bedragen afgerond worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Ik spaar ze, en ik heb finland (ook de 1 en 2 cent) al thuis liggen :Y

maja ik moet nog 1 cent uit ierland en 1+2 cent uit oostenrijk. Die kleine muntjes let je gewoon niet op, daardoor zijn ze ook zo zeldzaam

De muntjes van Finland zijn per 1-1-2002 afgeschaft daarom zijn die extra zeldzaam

Enig idee hoeveel geld ze waard zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

hehe toen de eypo net was ingevoerd en ik jarig was kreeg ik een margarinebakje gevuld met eypocenten ter waarde van 10 eypo =D dat waren er best veel =D

Heb eerst een paar keer wat uitgeteld en de mac donalds ermee gepest, die ze gingen wegen ofzo :? En daarna maar gewoon naar de bank gebracht die ze dan in zon ding gooien die ze auto telt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ze wegen de muntjes zodat ze weten hoeveel het er zijn. want als je 73 1 cent muntjes geeft duurt het veel te lang in een fastfood restaurant, dus als ze ze wegen weten ze hoe hoog het bedrag is. Doen ze op de kermis ook, met prijsmuntjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja ze wegen de muntjes zodat ze weten hoeveel het er zijn. want als je 73 1 cent muntjes geeft duurt het veel te lang in een fastfood restaurant, dus als ze ze wegen weten ze hoe hoog het bedrag is. Doen ze op de kermis ook, met prijsmuntjes.

ja dat snap ik ook wel, alleen heb niet gezien dat ze het deden, maar ik vraag me af of je nauwkeurig genoeg af kan lezen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
hehe toen de eypo net was ingevoerd en ik jarig was kreeg ik een margarinebakje gevuld met eypocenten ter waarde van 10 eypo =D dat waren er best veel =D

Heb eerst een paar keer wat uitgeteld en de mac donalds ermee gepest, die ze gingen wegen ofzo :? En daarna maar gewoon naar de bank gebracht die ze dan in zon ding gooien die ze auto telt :)

Als we het toch over de Mac Donalds hebben, daar geven ze wél 1 en 2 eurocenten terug

vandaag nog een 2 eurocent teruggehad...HOI HOI HOI

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als we het toch over de Mac Donalds hebben, daar geven ze wél 1 en 2 eurocenten terug

vandaag nog een 2 eurocent teruggehad...HOI HOI HOI

Wat ik heb onthouden van het eerste krantenartikel was dat het alleen de supermarkten (muv Aldi en Lidle) waren die die dingen afschaften. V&D dus blijkbaar ook...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je ziet het bij veel meer winkels, ook bij een drogist ronden ze af. Ik denk dat alle winkels de muntjes af zullen schaffen.

Inderdaad, Bart Smit en Intertoys schaffen ze ook al af toen ik B&A kocht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Eeeeeeen schop!

Ik had hier pas nog een hele discussie over met Brad. Die vond het dus belachelijk dat je die een of twee cent niet terugkrijgt waar je recht op hebt. Dat het elkaar opheft, wilde er bij hem niet helemaal in, hij vond het gewoon onzin.

Juist.

Daarom hebben we nu bijna een kilo aan pennies die weg liggen te roesten omdat je er niks mee kan. Wat heb je er dan aan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eeeeeeen schop!

Ik had hier pas nog een hele discussie over met Brad. Die vond het dus belachelijk dat je die een of twee cent niet terugkrijgt waar je recht op hebt. Dat het elkaar opheft, wilde er bij hem niet helemaal in, hij vond het gewoon onzin.

Juist.

Daarom hebben we nu bijna een kilo aan pennies die weg liggen te roesten omdat je er niks mee kan. Wat heb je er dan aan :P

Pennies? Is dat niet meer iets wat bij de dollar van toepassing is of is dat bij de euro ook een begrip voor munten van 1 en 2 cent?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pennies? Is dat niet meer iets wat bij de dollar van toepassing is of is dat bij de euro ook een begrip voor munten van 1 en 2 cent?

Een penny is ??n dollarcent..

Ik vind het ook echt onzin hoor. Helemaal uit de handel halen die ding en bedragen op 5 cent afronden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pennies? Is dat niet meer iets wat bij de dollar van toepassing is of is dat bij de euro ook een begrip voor munten van 1 en 2 cent?

Waar denk je dat ik mee betaal hier, dollars of euro's?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
die 1 en 2 eurocenten gooi ik lekker weg,daar word ik zo gestoord van.

trouwens de ronden toch op halve bedragen af?

Halve bedragen? Wat zijn dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...