Ga naar inhoud

Windows XP Service Pack 2


Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen is Service Pack 2 voor Windows uit, ik heb het nog niet geinstalleerd, maar ik vraag me af wat jullie ervaringen mee zijn.

Ik heb er namelijk toch ook al verschillende negatieve dingen over gehoord.

Laat je mening horen over Service Pack 2 ;) !

-titel aangepast het gaat om XP... er zijn meer servicepacks ;) -

Link naar bericht
Delen op andere sites

Werkt al enkele weken perfect.

XP is stabieler.

Wel even wat kleine dingetjes aanpassen ivm filesharing ;) maar daarna werkt het allemaal vlekkenloos hoor... geen fouten ontdekt...

popup killer is fantastisch

ook de anti spyware via IE werkt goed (ActiveX controls etc)

Media Player 10 (alleen engels dus jullie kunnen hem lekker nog niet downloaden :P ) is ook super _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit service pack werkt vrij goed. Vooral het Windows Security Center vind ik handig. Je kan in één oogopslag zien of de beveiliging van je pc aan een bepaalde minimum veiligheid voldoet.

Verder is het wel handig dat de hotfixes, zoals die tegen blaster, sasser, etc. er al standaard bij in zitten.

Natuurlijk zitten er wel weer een paar foutjes in, maar als je Windows regelmatig bij werkt of automatisch bijwerkt, zullen die steeds minder worden. En alle fouten die met dit service pack worden opgelost, dragen natuurlijk ook bij aan de veiligheid van het systeem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Windows XP Service Pack 2 is werkelijk goed!!

Heb zelf (doe in computers) nog geen enkele grote fouten gevonden ermee. Heb hem zelf ook al binnen en werkt correct!

geen fouten, wel gnieperigheden van Microsoft, maar er zijn alweer goede patches ;)

-dit gaat dus niet om illegale patches die zorgen dat het op een gekraakte Windows XP werkt he! Gaat om het aantal verbindingen tegelijkertijd, dat hebben ze i.v.m. wormattacks teruggedraaid, niet meer dan 10 tegelijk. De patch zorgt voor 50 tegelijk. Kan heel handig zijn, in de oude Windows XP (SP1 en eerder dus) was dat nog niet zo en wat zou het als je een goede firewall hebt... -

Link naar bericht
Delen op andere sites
Windows XP Service Pack 2 is werkelijk goed!!

Heb zelf (doe in computers) nog geen enkele grote fouten gevonden ermee. Heb hem zelf ook al binnen en werkt correct!

Dan moet je dit maar eens nakijken :P

Na upgrade of nieuwe install van SP2 kun je je pc niet meer aanmelden op een domein. Alleen bij NT 4.0 gaat dit nog maar die maakt nog geen gebruik van een Active Directory. Bij 2000 Server en Server 2003 gaat het fout.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

[Foutnummer]

Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven.

Deze melding krijg ik als ik naar de updates-pagina wil gaan.

Hebben nog meer mensen hier last van, of nog beter :P: weet iemand waar het aan ligt ?

Van de hulp op de site werd ik niet veel wijzer O}.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[Foutnummer]

Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven.

Deze melding krijg ik als ik naar de updates-pagina wil gaan.

Hebben nog meer mensen hier last van, of nog beter :P: weet iemand waar het aan ligt ?

Van de hulp op de site werd ik niet veel wijzer O}.

heb je een legale windows?

indien nee: daar is je antwoord ;)

anders even al je cookies, offline content en temporary internet files verwijderen en nog eens proberen.

(tools > internet options)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

heb je een legale windows?

indien nee: daar is je antwoord ;)

anders even al je cookies, offline content en temporary internet files verwijderen en nog eens proberen.

(tools > internet options)

Eerst nooit problemen mee gehad.

Maarja dat met die cookies etc. verwijderen heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet.

Achja pech dan, mijn PC is toch wel goed beveiligd ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 1 keer de fout gemaakt het te installeren en dat doe ik NOOIT meer!!

In het begin werkt het inderdaad vlekkeloos, maar na een maandje beginnen de fouten te komen!

Steeds meer programma's gaan mankementen vertonen of er vallen functies uit.

Zo kon ik op een gegeven moment in Excel geen plaatjes of grafieken meer zien, terwijl ze er wel stonden! (Hij gaf ze weer als een wit blok)

Nadat ik SP2 van de computer haalde deed alles het weer.

En ja...ik gebruik XP

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja en niks gevonden, daarom vroeg ik het hier ;).

Ik zou niet weten wat ik er verder nog aan kan doen eigenlijk...

booten met een dos disk en dan:

DEBUG (ENTER) en dan:

-F 220 L1000 0 (ENTER)

-A CS: 100 (ENTER)

xxxx:0100 MOV AX,301 (ENTER)

xxxx:0103 MOV BX,200 (ENTER)

xxxx:0106 MOV CX,1 (ENTER)

xxxx:0109 MOV DX,80 (ENTER) 

xxxx:010C INT 13 (ENTER)

xxxx:010E INT 20 (ENTER)

xxxx:0110 (ENTER) 

-G (ENTER)

Program terminated normally

- (CTRL)-(ALT)-(DEL) to reboot system

ben je van ALLE problemen af >:)

(ook van windows en al het andere wat je erop had)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook Windows © service pack 2, werkt ook stabiel bij mij.

Ik ben ook tot de ontdekking gekomen dat wanneer ik service pack 1 gebruik, ik niet goed op het internet/intranet kom met mijn draadloos netwerkkaart in mijn laptop (vliegt er ook elke keer uit).

Ik heb daar (gelukkig) geen last van met service pack 2.

Overigens is het (volgens mij) ook zo dat wanneer je Windows XP geheel installeerd, met Service Pack 2 er gelijk bij, dat het beter werkt dan wanneer je Service Pack 2 over Service Pack 1 installeerd of installeerd over een Windows XP zonder Service Pack.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...