Ga naar inhoud

Wat vond jij eng in de B&A-series?


Aanbevolen berichten

Ik weet nog wel dat ik vroeger altijd de brand in de caravan van "Bassie & Adriaan en de Diamant" heel eng vond en ik hem nooit wilde kijken, terwijl dat toen mijn enige B&A-video was. Helemaal het geluid wat je hoort, want je hoort steeds het volgende:

"Aaahhh..." "Aaahhh..."

Je hoort steeds een soort van schreeuw ofzo.

Dus de vraag van dit topic is:

Wat vond jij vroeger eng in de Bassie & Adriaan-series?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De Aad-Baron. Aah, wat vond ik die eng zeg! Vol verbijstering keek ik altijd naar de afbranding van het clubgebouw, ik vond dat heel erg en ook eng. En toen ik heel jong was, 5 jaar oud was ik als de dood voor de groene mannen in de Professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar voor mij is het toch nog wel die lach die hem zo eng maakt. *Huiver* Als ik er aan denk hoe ik me altijd voelde vroeger toen *aadbaron* B&A door VJ en B2 liet vastbinden aan de kist en hij zo gemeen lachte, ik vond dat zo eng. De schatkaart was toen altijd mijn favoriete serie. Ik twijfel nu een beetje tussen de Schatkaart en de Kroon...

*baron* is wat minder eng voor mij omdat ie ook veel kalmer is en rustiger praat. Hij zit gewoon rustig in zijn stoeltje in de boot of is heel klungelig in Amerika. *aadbaron* Is meer een uberslechte boef.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wanneer de plaaggeest in beeld kwam, maar alleen als het Jaap Stobbe was. Die was zo lang en lachte zo eng!

Ik had ook heel goed door wanneer Jaap Stobbe de plaaggeest niet speelde, bijvoorbeeld in die boot, of in die heftruck. Daar durfde ik wel naar te kijken!

De professor en z'n groene helpers vond ik minstens net zo eng, wat heb ik daar een hoop nachtmerries van gehad. Bedankt Paul van Gorcum en Hans Otjes, en natuurlijk Aad van Toor! ;):)

De inbraak in het museum van De Kroon vond ik nog net niet eng, maar wel heeeel erg spannend.

Nou ja, en daarna rond 1990 kwam het slaapverwekkende gedeelte. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond eerst de Aad-Baron ook eng, vooral vanwege zijn geschreeuw.

En ik vind dat stukje uit de Kroon eng dat Bassie en gang werd ingesluerd in het kasteel. Ik wist vroeger nooit hoe dat afliep, dus daar was ik wel heel bang voor.. :@

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals bijna iedereen vond ik *plaag* eng. Vooral dat stukje dat hij op het dak van de *caravan* zit. Ook vond ik de scene in de "Schatkaart" in de grot heel erg eng. Als *bas*, *adriaan* & *robin* de schatkist hebben gevonden en dan dat moment dat *japie* *aadbaron* *b2* dan in 1 keer ook in de grot zijn. Echt eng gwn. Ook de scene in de kroon dat stukje van die overhandiging van de kroon en het losgeld, en dat die val dan dichtklapt. Echt creepy gwn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet nog wel dat ik vroeger altijd de brand in de caravan van "Bassie & Adriaan en de Diamant" heel eng vond en ik hem nooit wilde kijken, terwijl dat toen mijn enige B&A-video was. Helemaal het geluid wat je hoort, want je hoort steeds het volgende:

"Aaahhh..." "Aaahhh..."

Je hoort steeds een soort van schreeuw ofzo.

Dus de vraag van dit topic is:

Wat vond jij vroeger eng in de Bassie & Adriaan-series?

Ik vond vroeger de Plaaggeest altijd eng. Gelukkig heb ik geen slapeloze nachten van die Plaaggeest gehad...

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Ik was vroeger altijd een beetje bang voor *professor* O-)

- En soms als de Baron van die enge gezichten trok, vooral bij De Kroon, als ze zo bij hem inzoomen en hij zo gemeen ging lachen. Dan had hij echt een rooie kop. :+

- En de lach van De Plaaggeest vond ik ook altijd wel eng.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze uitbarsting van *aadbaron* bedoel ik bijvoorbeeld, als hij een gemeen toontje in z'n stem heeft.

*japie* : Ze hebben ons niet gezien, baas!

*aadbaron* : Goed zo Japie. Kom op, keer de wagen!

*b2* : Wat wil je me vragen?

*aadbaron* : Ik zeg 'keer de wagen'!

*b2* : Waarom vraag je dat aan mij? Japie zit toch achter het stuur.

*aadbaron* : Drommels, B2. Ik zeg het toch tegen Japie!

*b2* : Waarom schreeuw je dan tegen mij?

*aadbaron* : Ach! Kom op. Snel achter ze aan. Laat ze niet ontsnappen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het echt heel eng toen de Baron, VJ en B2 (in het geheim van de Schatkaart) B&A betrapten bij de schat! Vooral dat gemene lachje van de Baron deed het dun door mn broek lopen!

Kan er nog steeds nachten niet van slapen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het eng in de Kroon,wanneer B&A voor de eerste

keer naar het kasteel van de boeven gaan.

Vooral het stukje dat Adriaan met z'n hand Bassie dat

steegje intrekt.En het feit dat de boeven vlakbij waren

vond ik best eng.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet nog heel goed dat ik dat stukje in Duitsland eng vond als Bassie zo'n harde gil geeft

*bas* LALALALAAAAAAAAAAAAAA

*harry* : KIJK UIT

*B100* oooOOOOOh

en dan nog child of the sea erachter

en dan de schuilplaats van de professor ja.. vooral op het einde als ze af aan t tellen zijn met Spiral op de achtergrond

ben ook eindelijk B&A fan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vond met Bassie&Adriaan en de verdwenen kroon eng dat stukkie van de Baron dat hij belde met de Adjudant Van de Steen en zei: Ik heb die 2 nooit vertrouwt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik eng vond als kind (7a8 jaar) was het stukje in de verdwenen kroon -

dat adriaan samen met de politie achter de boeven rijd en dat de baron schreeuwt ik wil niet terug naar de gevangenis!!!

hierbij een screenshot van de baron.

baron.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja en als de boeven willen gaan inbreken in het museum en *baron* & *japie* onderduiken omdat er een politiewagen aankomt.

Het gezicht van Japie is dan best eng

Japz dat klopt, maja dat komt ook door de lichten van het museum.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet nog heel goed dat ik dat stukje in Duitsland eng vond als Bassie zo'n harde gil geeft

*bas* LALALALAAAAAAAAAAAAAA

*harry* : KIJK UIT

*B100* oooOOOOOh

en dan nog child of the sea erachter

en dan de schuilplaats van de professor ja.. vooral op het einde als ze af aan t tellen zijn met Spiral op de achtergrond

ben ook eindelijk B&A fan ;)

Dat vind ik trouwens nergens op slaan dat handige Harry uit dat bootje valt, er gebeurt helemaal niks, die boot vaart nauwelijks, hij gaat zelf scheef staan... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vind ik trouwens nergens op slaan dat handige Harry uit dat bootje valt, er gebeurt helemaal niks, die boot vaart nauwelijks, hij gaat zelf scheef staan... O}

Ja en dan die geplakte beelden van B100 die eruit valt... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar heb jij het nou over, welke scene is dat, welke serie wanneer...... }:|

Maak je niet druk, die jongen bazelt maar iets...

Dat harryknarry voortaan iets nuttigs meldt of niets meldt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maak je niet druk, die jongen bazelt maar iets...

Dat harryknarry voortaan iets nuttigs meldt of niets meldt...

ok ;) maar ik kan me niet voorstellen, en het zal ook nooit gebeurt zijbn, dat *japie* zijn middelvinger opsteekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ok ;) maar ik kan me niet voorstellen, en het zal ook nooit gebeurt zijn, dat *japie* zijn middelvinger opsteekt.

Daarom, dat lijkt me ook onwaarschijnlijk

Boefjes die die kinderen aansmeren dat je je middelvinger moet opsteken als je iemand niet mag... :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond de brand uit de diamant eng, vooral toen Bassie naar binnen rende.

Hè hè, eindelijk een lotgenoot van me!

Dat vond ik nou ook altijd eng, helemaal die schreeuw die je steeds hoort.

Griezelig gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger nooit zo bewust B&A gekeken, is echt pas iets van het laatste jaar...

Van vroeger herrinerde ik me nog alleen europa, amerika en verder nog wat wazige stukkies...

Daarom heb ik maar de baron gezegd... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger vond ik als klein jongentje vooral de scenes in het donkere kasteel in de serie Bassie en Adriaan en de Diamant een beetje eng.

Verder speelde Aad natuurlijk een redelijk angstaanjagende baron (mede door zijn geweldige geschreeuw), maar door de aanwezigheid van VJ en B2 was hij eigenlijk zo eng nog niet.

De latere series zijn sowieso minder eng (Europa en Amerika), maar zijn toch nog steeds erg leuk ! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vreemd dat dit nog niet genoemd is, maar de scene in die ruine waar de Baron, VJ en B2 het hek naar beneden laten vallen was toch ook wel een erg spannend stuk.

Bedoel je die uit de kroon dat B&A gevangen zitten?

op zich ook heel spannend, maar binnen een paar minuten zijn ze er al weer uit, dat is zo jammer...

Daarbij wist de politie waar ze waren, dus kan dat geen probleem geweest zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich was de scene waar Bassie en Adriaan in het busje opgesloten worden door de Baron, Vlugge Japie en B2 in de Verzonken Stad ook wel een spannend stukje. Ik kan me niet herinneren dat ik 'm echt eng heb gevonden, maar het is toch best een spannende scene ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich was de scene waar Bassie en Adriaan in het busje opgesloten worden door de Baron, Vlugge Japie en B2 in de Verzonken Stad ook wel een spannend stukje. Ik kan me niet herinneren dat ik 'm echt eng heb gevonden, maar het is toch best een spannende scene ...

Klopt helemaal! Die vind ik spannender, omdat er een tijdje geen andere uitweg voor B&A was

Bij de kroon zegt Adriaan vrijwel direct: hee daar liggen latten...

Dát vind ik jammer...

Edit: vind met DT bij de ik-vorm even de T weggehaald ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bedoel je die uit de kroon dat B&A gevangen zitten?

op zich ook heel spannend, maar binnen een paar minuten zijn ze er al weer uit, dat is zo jammer...

Daarbij wist de politie waar ze waren, dus kan dat geen probleem geweest zijn...

Ja die bedoel ik. Raar dat de politie zo laat kwam, ze waren toch al in de buurt van waar B&A gevangen zaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja die bedoel ik. Raar dat de politie zo laat kwam, ze waren toch al in de buurt van waar B&A gevangen zaten.

Ja dat vind ik ook echt een fout... Die politie is er ook nooit geweest :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat vind ik ook echt een fout... Die politie is er ook nooit geweest :?

Ze waren waarschijnlijk zo geschrokken dat hun auto ineens veranderd was, dat ze te laat kwamen en B&A al weg waren ;) (Ze zijn onderweg in een Volvo en komen aanrijden in een Ford... ik zou me doodschrikken).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze waren waarschijnlijk zo geschrokken dat hun auto ineens veranderd was, dat ze te laat kwamen en B&A al weg waren ;) (Ze zijn onderweg in een Volvo en komen aanrijden in een Ford... ik zou me doodschrikken).

_O- Wie zou zich niet doodschrikken.

Maarja, als je hierover even denkt, dan weet je dat elke goede flik toch eens binnen kijkt in een pand waar B&A zouden zitten.

En dan vonden ze de zender en de doos van de kroon samen met het hekken.

Waarschijnlijk is waardoor *adjudant* B&A toch wel het voordeel van de twijfel geeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...