Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel VI


Aanbevolen berichten

Shit, je moet er maar zin in hebben om zulke fouten te analyseren, het

gaat er nu zo'n beetje op lijken alsof B&A niks goed gefilmd hebben. :P

Jongens, we gaan ze steeds meer opzoeken. Sinds een

paar weken worden er totaal geen leuke fouten meer gepost.

Het moet niet zo worden dat we de series nu echt op elk detailtje gaan afkraken. In

het begin waren het opvallende puntjes waar je niet omheen kon draaien, dat klopte

gewoon gigantisch niet. Maar nu gaan we ''pesten'' bij wijze van spreken en bovenal

zeiken & commentaar geven om niks, volgens mij alleen maar om het topic draaiende

te houden. :N Het houdt toch ooit op, hoor. Maar het leuke is er voor mij allang af.

Jammer dat de Gouden Zwatelaar al is uitgereikt. :P

Ik zou echt moe worden van de vergezochte diepgang die in deze fout zit. :O

Inderdaad, als iets fout is kun je dat melden, maar het is niet leuk om fouten te gaan zoeken en dingen te gaan vermelden die eigenlijk niet echt fout zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 209
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Kijk, dit is er dan weer eentje waar ik mijn twijfels over heb, dus dat laat

ik aan jullie over. En eerlijk zeggen, val mij desnoods ook maar aan. ;)

''Verdwenen Kroon'' * Aflevering 2 * 00:42:45 minuten:

Japie schrikt van B&A in het museum en gaat ervandoor. Buiten springt hij in zijn wagen. Maar zoals

je ziet, staat die geparkeerd naast de auto van B&A. Aangezien Japie later op de bestemming aankwam,

kon hij het voeruig gemakkelijk herkennen (een rode prelude met gele stippen zie je niet vaak :D) dus

hij had zo van tevoren kunnen weten dat B&A in het museum waren.

Nou? Fout of niet? :P Ik vind hem zelf een beetje op deze goof van de info-site lijken.........................................................

Bassie en Adriaan zien VJ in het museum; weliswaar vermomd, maar ze zouden hem aan zijn stem moeten herkennen ''Gossie! Die clown...en die acro..baat! Wegwezuuuhh!''
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij had inderdaad wel kunnen zien dat B&A in de buurt waren, maar hij kon niet zeker weten dat B&A in het museum waren, ze konden bijvoorbeeld ook in een winkel zijn. Maar als Japie slim was zou hij ervandoor gegaan zijn, want met die twee in de buurt krijg je altijd problemen.

Vind het ook niet echt een volle goof, echt een twijfelaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij had inderdaad wel kunnen zien dat B&A in de buurt waren, maar hij kon niet zeker weten dat B&A in het museum waren, ze konden bijvoorbeeld ook in een winkel zijn. Maar als Japie slim was zou hij ervandoor gegaan zijn, want met die twee in de buurt krijg je altijd problemen.

Vind het ook niet echt een volle goof, echt een twijfelaar.

Persoonlijk loop ik liever het risico B&A tegen het lijf te lopen dan dat de Baron kwaad op me wordt omdat ik zijn opdracht niet heb uitgevoerd... ;)

Niet fout maar wel leuk: in de Sleutel rijden B&A een paar keer langs het museum, goed opletten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Persoonlijk loop ik liever het risico B&A tegen het lijf te lopen dan dat de Baron kwaad op me wordt omdat ik zijn opdracht niet heb uitgevoerd... ;)

Niet fout maar wel leuk: in de Sleutel rijden B&A een paar keer langs het museum, goed opletten ;)

Idd, als Bassie op zijn mondharmonica "het B&A thema" speelt

Link naar bericht
Delen op andere sites

ben ik weer, sorry maar ik denk echt nog steeds dat het niet klopt maar kan het gewoon niet echt duidelijk uit leggen daarom heb ik het even getekend :)http://img26.exs.cx/my.php?loc=img26â„‘=fout.png en voordegene die zich afvroeg waarom er fouten gemeld worden, daar is het topic toch voor? maar ik hoop dat jullie nu snappen wat ik bedoel, ik heb het er met me broer over gehad en hij begreep me wel dus het zal wel aan mijn platte uitleg liggen :) maar die tekening die ik ff gefixt heb hoeft natuurlijk niet zo in de serie te zijn maar 't is ff een voorbeeld, ik ga weer, goedenavond!

Link naar bericht
Delen op andere sites
ben ik weer, sorry maar ik denk echt nog steeds dat het niet klopt maar kan het gewoon niet echt duidelijk uit leggen daarom heb ik het even getekend :)http://img26.exs.cx/my.php?loc=img26â„‘=fout.png en voordegene die zich afvroeg waarom er fouten gemeld worden, daar is het topic toch voor? maar ik hoop dat jullie nu snappen wat ik bedoel, ik heb het er met me broer over gehad en hij begreep me wel dus het zal wel aan mijn platte uitleg liggen :) maar die tekening die ik ff gefixt heb hoeft natuurlijk niet zo in de serie te zijn maar 't is ff een voorbeeld, ik ga weer, goedenavond!

Ik snap het nog steeds niet... de wagen staat NIET recht tegenover het museum. Daar is namelijk water...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan het niet meer vinden, maar... er was een goeie reden waarom de boeven hun koffers niet meer hadden aan het einde van de verzonken stad, kan iemand mijn nevelige geheugen even opfrissen?

RM, thanks voor de tekening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan het niet meer vinden, maar... er was een goeie reden waarom de boeven hun koffers niet meer hadden aan het einde van de verzonken stad, kan iemand mijn nevelige geheugen even opfrissen?

RM, thanks voor de tekening.

Ja hoor, graag gedaan.

En over die koffers uit de verzonken stad.

Je zei toen (nadat ik deze "fout" heb gemeld) dat ze die koffers in hun haast hebben weggegooid

Ik vind dit nog steeds een rare reden, maar ja...

Jouw site en even goede vrienden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan het niet meer vinden, maar... er was een goeie reden waarom de boeven hun koffers niet meer hadden aan het einde van de verzonken stad, kan iemand mijn nevelige geheugen even opfrissen?

Was dat niet omdat ze door de onbekende stem (= Adriaan) gedwongen werden direct naar de Oosterpoort van de stad Rhodos te komen, aangezien ze anders gestraft zouden worden? Vanaf dat moment liepen ze zonder koffers. Kennelijk hebben ze die in alle haast bij de vlindergrot laten staan. Kan het me ook best voorstellen als je net zo'n dreigende stem uit het niets hoort, die je nog schijnt te kennen ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja hoor, graag gedaan.

En over die koffers uit de verzonken stad.

Je zei toen (nadat ik deze "fout" heb gemeld) dat ze die koffers in hun haast hebben weggegooid

Ik vind dit nog steeds een rare reden, maar ja...

Jouw site en even goede vrienden.

Ik kan me herinneren dat we er nogal een verhitten discussie over hadden ja, ik kan het dus alleen niet meer terugvinden *cough*lousysearch*cough*

En toen kregen B&A die steen weer terug... beetje raar ja. Ok, ik zet hem erbij met een opmerking.

Link naar bericht
Delen op andere sites

haha... de discussie laait weer op :+ (ik ben het eens hoor met RM, we hebben m samen verzonnen), MAAR: ze hebben de koffers niet bij de grot laten staan, want die namen ze mee bij het volgende shot *baron* ik weet niet wie het zijn! --> dus waarom eerst nog naar oude stad sjouwen en later alsnog dumpen? (met de steen er in??)

THANKS WONDERER :Y^O^ NAMENS MARSM EN RM ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... de discussie laait weer op :+ (ik ben het eens hoor met RM, we hebben m samen verzonnen), MAAR: ze hebben de koffers niet bij de grot laten staan, want die namen ze mee bij het volgende shot *baron* ik weet niet wie het zijn! --> dus waarom eerst nog naar oude stad sjouwen en later alsnog dumpen? (met de steen er in??)

THANKS WONDERER :Y^O^ NAMENS MARSM EN RM ;)

Maar bassie heeft die steen later wel weer hebben ze die gevonden dan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik snap em 8)7

Ha daar ben ik blij om. Heb ik toch iemand kunnen overtuigen. Haha

En ja Sweety, er zullen daarnaast best huizen staan, maar je vindt het vast niet erg dat ik die in de tekening heb weggelaten, anders werd deze zo groot.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog een paar leuke goofs uit de verdwenen kroon die er nog niet op staan.

Voordat de auto in de kooi rijdt, heeft deze auto een dakraampje en heeft de baron de kroon en zijn staf vast.

Als de auto in de kooi is gereden is dit alles plotseling verdwenen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog een paar leuke goofs uit de verdwenen kroon die er nog niet op staan.

Voordat de auto in de kooi rijdt, heeft deze auto een dakraampje en heeft de baron de kroon en zijn staf vast.

Als de auto in de kooi is gereden is dit alles plotseling verdwenen!

had ik trouwens al eens verteld dat in de schatkaart als ze het optreden (bijna) missen door grappen in de *caravan* te maken.

als je dan het optreden ziet heeft adriaan dus wel een ander blouse aan. met dat glimmende spul

het is dus wel overduidelijk dat dat een andere opname is

(weet niet of die al geplaats is maar toch zeg k et nog even)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

had ik trouwens al eens verteld dat in de schatkaart als ze het optreden (bijna) missen door grappen in de *caravan* te maken.

als je dan het optreden ziet heeft adriaan dus wel een ander blouse aan. met dat glimmende spul

het is dus wel overduidelijk dat dat een andere opname is

(weet niet of die al geplaats is maar toch zeg k et nog even)

Was inderdaad al geplaatst.

Misschien vergis ik me, maar in de verzonken stad, in die scene dat *adriaan* en *bas* de poppen neerzetten, als *japie* dan door de verrekijker kijkt zitten er allemaal mensen, maar in de scene dat bena die pppen neerzetten is het terras leeg. Heb ik gelijk??? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Was inderdaad al geplaatst.

Misschien vergis ik me, maar in de verzonken stad, in die scene dat *adriaan* en *bas* de poppen neerzetten, als *japie* dan door de verrekijker kijkt zitten er allemaal mensen, maar in de scene dat bena die pppen neerzetten is het terras leeg. Heb ik gelijk??? O}

Volgens mij zag je door de verrekijker wel andere mensen ja, al is het volgens mij ook wel weer moeilijk te zien.

Maar het terras is inderdaad leeg als B&A wegsluipen. Hebben ze wel nog geluk gehad dat die poppen daar nog waren, het had ook gekund dat iemand ze voor de gein had weggegooid of meegenomen in de tijd dat ze de boeven achterna waren. ;)

Maja, das achteraf gelul :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij zag je door de verrekijker wel andere mensen ja, al is het volgens mij ook wel weer moeilijk te zien.

Maar het terras is inderdaad leeg als B&A wegsluipen. Hebben ze wel nog geluk gehad dat die poppen daar nog waren, het had ook gekund dat iemand ze voor de gein had weggegooid of meegenomen in de tijd dat ze de boeven achterna waren. ;)

Maja, das achteraf gelul :)

nou dat zal wel niet ze zullen vast wel zijn achtergelaten in de hotelkamer van B&A in griekenland. ik denk dat ze dat egt niet zo 1,2,3 laten staan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb eens zitten nadenken... de overbekende fout uit de kroon waar B&A uiteindelijk uitkomen in het kasteel terwijl de Baron van bij een spoorbrug belde... kan het niet gewoon zo zijn dat die spoorbrug maar 100 meter van het kasteel afligt? Ik neem niet aan dat er telefoonkabels in een kasteelruine liggen, dus het moest daar wel... daarbij, ze zijn al eens wezen kijken, en als laatste plaats komt er een dorp uit waar dat kasteel ligt. Nergens staat dat die spoorbrug 50 km ligt, wel? En de boeven verbergen zich echt niet onder een brug. Dus de stap brug-kasteel is eigenlijk helemaal niet zo gek.

Zijn jullie het ermee eens dat ik dit even aanpas op mijn site?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb eens zitten nadenken... de overbekende fout uit de kroon waar B&A uiteindelijk uitkomen in het kasteel terwijl de Baron van bij een spoorbrug belde... kan het niet gewoon zo zijn dat die spoorbrug maar 100 meter van het kasteel afligt? Ik neem niet aan dat er telefoonkabels in een kasteelruine liggen, dus het moest daar wel... daarbij, ze zijn al eens wezen kijken, en als laatste plaats komt er een dorp uit waar dat kasteel ligt. Nergens staat dat die spoorbrug 50 km ligt, wel? En de boeven verbergen zich echt niet onder een brug. Dus de stap brug-kasteel is eigenlijk helemaal niet zo gek.

Zijn jullie het ermee eens dat ik dit even aanpas op mijn site?

ik wel nu vind ik het wat meer kloppen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Japie er in de reis door Amerika met het pakje van Harry (De BOEM) vandoor gaat, kijken B100, de baron en Handige Harry door hun verrekijkers of Bassie & Adriaan Japie te pakken krijgen...

De 3 boeven hebben alle 3 een verrekijker, ook Harry, maar...

In het laatste shot (vlak voor Japie van de brug springt) heeft Harry ineens geen verrekijker meer om zijn nek hangen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het geheim van de sleutel - aflevering 2 (verloren aflevering)

Adriaan leest in een krant, vlak voordat Bassie vogelzaad koopt voor Sweety. De krant kopt echter met 'Van de daders en diamanten ontbreekt elk spoor' (of iets dergelijks) Maar in het stuk tekst eronder staat een bericht over een dood turks kindje dat in de sloot gevonden is :{O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de sleutel - aflevering 2 (verloren aflevering)

Adriaan leest in een krant, vlak voordat Bassie vogelzaad koopt voor Sweety. De krant kopt echter met 'Van de daders en diamanten ontbreekt elk spoor' (of iets dergelijks) Maar in het stuk tekst eronder staat een bericht over een dood turks kindje dat in de sloot gevonden is :{O}

Ja inderdaad, vind ik ook vreemd.

en als de caravan naar achteren valt zie ik volgens mij een knie voor de caravan, ik heb er ff een screenshot van gemaakt.

http://members.lycos.nl/pvbena/forum/opmerking_caravan.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad, vind ik ook vreemd.

en als de caravan naar achteren valt zie ik volgens mij een knie voor de caravan, ik heb er ff een screenshot van gemaakt.

http://members.lycos.nl/pvbena/forum/opmerking_caravan.jpg

Lol! Iemand duwt dat ding omhoog als Bassie die zak neerzet _O_ *toevoegen gaat*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik een foutje heb ontdekt in de reis vol verrassingen.

Als *bas* , *adriaan* , *baron* , *B100* en *harry* net in Florida zijn zegt de baron tegen B100 dat hij Harry moet gaan zoeken. B100 rent dan snel weg:

*baron* Waar is Harry?

*B100* Dat weet ik niet, baas.

*baron* Zoek Harry dan direct! Als ze hier in de buurt zijn dan kunnen we ze pakken. Rennen!

*B100* Yes, baas!

B100 rent hier weg! In het volgende shot staat B100 echter bij de baron alsof hij niet is weggeweest.

*baron* Daadaadadaar!

*B100* Wat is er baas?

*baron* Daadaar gaan die Bassie & Adriaan! Ze rijden daar in die auto.

Echter in dat shot daarna staat de baron zonder B100 op dat veldje:

*baron* Waar blijven die tweew frikadellen nou? Nou weet ik eindelijk waar die Bassie en Adriaan zijn en dan ontsnappen ze me weer!

Na dat zinnetje komt B100 echter weer aangerend. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog een paar leuke goofs uit de verdwenen kroon die er nog niet op staan.

Voordat de auto in de kooi rijdt, heeft deze auto een dakraampje en heeft de baron de kroon en zijn staf vast.

Als de auto in de kooi is gereden is dit alles plotseling verdwenen!

En als je helemaal goed kijkt, zie je dat er geen kooi achter staat.

Voordat ze er in rijdden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En als je helemaal goed kijkt, zie je dat er geen kooi achter staat.

Voordat ze er in rijdden.

sowieso, al had hij er wel gestaan, dan was Japie wel een geniale coureur geweest :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet niet of het al gezegt is maar ik heb geen tijd om het hele topic te lezen want ik moet zo weg maar...

volgens mij zit er in de shortie van B&A als ze boodschappen gaan doen een fout, als adriaan verteld tegen bassie dat hij zijn riem om moet doen en zo, daar hebben hij en bassie een hoofdsteun op hun autostoel

later als bassie met zijn hoofd tegen het raam aankomt hebben ze beide geen hoofdsteun meer, ik snap dat het met hoofdsteun weer moeilijk filmen is maar dan hadden ze beter helemaal geen hoofdsteun kunnen doen want als b&a gaan parkeren zie je ook weer een hoofdsteun...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout uit de Diamant, aflevering 9, op de DVD op 02:48:03

Wanneer Bassie en Adriaan de rodelbaan verlaten om op de skelters verder te gaan, is duidelijk te zien dat op het stuk baan achter hen de boeven nog nergens te bekennen zijn. In het shot dat meteen hierop volgt zitten B1 en B2 echter al wel op dat gedeelte van de baan, terwijl dat dus eigenlijk onmogelijk is; zó snel gaan ze immers ook weer niet. Ook nog opvallend: wanneer B2 op de slee van B1 botst, zijn de slees van Bassie en Adriaan nergens meer te zien, terwijl ze die toch op precies die plek hadden achtergelaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fout uit de Diamant, aflevering 9, op de DVD op 02:48:03

Wanneer Bassie en Adriaan de rodelbaan verlaten om op de skelters verder te gaan, is duidelijk te zien dat op het stuk baan achter hen de boeven nog nergens te bekennen zijn. In het shot dat meteen hierop volgt zitten B1 en B2 echter al wel op dat gedeelte van de baan, terwijl dat dus eigenlijk onmogelijk is; zó snel gaan ze immers ook weer niet. Ook nog opvallend: wanneer B2 op de slee van B1 botst, zijn de slees van Bassie en Adriaan nergens meer te zien, terwijl ze die toch op precies die plek hadden achtergelaten.

Ik heb het nog is bekeken maar denk wel dat je hier mee een foutje te pakken hebt het is wel erg toevallig natuurlijk!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn mij bij het nogmaals bekijken van de verdwenen kroon enkele dingen opgevallen over het gesprek in de telefooncel aan de parallelweg (waar b&a overstappen naar de fiat panda).

1. Adriaan weet aan het einde van het gesprek (1:48:05) dat VJ hun in de gaten houdt, echter bij het gesprek met de baron op de bandrecorder zegt de baron daar niets over

2. De baron stuurt b&a via de binnenweg naar het zuiden. Als Bassie later het zendertje weer aangezet heeft, krijgt wachtmeester Elsink het signaal uit noordelijke richting binnen (1:54:28)

3. Als Adriaan in de caravan Bassie de gesprekken laat terughoren, is het eerste gesprek waarin Bassie de trein kan horen het eerste deel van het gesprek in de parallelweg (2:09:05), vanaf Luister Acrobaatje t/m Adriaan zegt “maar dat snap ik nieâ€Â. Daarin is een voorbijrijdende trein te horen. Adriaan zegt tegen Bassie “Zet het volgende gesprek maar aan†(2:09:42), dit is echter geen nieuw gesprek, maar het vervolg van het gesprek in de telefooncel aan de parallelweg (Baron zegt : start de motor en rijdt via de binnenweg naar het zuiden), ook hierin is weer een trein te horen.

Het volgende gesprek met de baron (opgenomen walky talky gesprek “Jullie zijn precies op tijdâ€Â) op de bandrecorder laat een vliegtuig horen, echter de baron was op dat moment niet meer op de plek bij het spoor, maar “op de afgesproken plekâ€Â, samen met VJ+B2, dus de link dat vanaf de telefoneerplek bij het spoor op dat moment een vliegtuig voorbij vloog, klopt niet helemaal

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zijn mij bij het nogmaals bekijken van de verdwenen kroon enkele dingen opgevallen over het gesprek in de telefooncel aan de parallelweg (waar b&a overstappen naar de fiat panda).

1. Adriaan weet aan het einde van het gesprek (1:48:05) dat VJ hun in de gaten houdt, echter bij het gesprek met de baron op de bandrecorder zegt de baron daar niets over

klopt. Maar omdat het gesprek op het bandje NIET het gesprek is dat eigenlijk gevoerd wordt, is niet duidelijk of dat op dat moment ook niet gezegd wordt. Het blijft fout, maar dit valt m.i. onder de algemene fout van "er klopt geen moer van die tapes"

2. De baron stuurt b&a via de binnenweg naar het zuiden. Als Bassie later het zendertje weer aangezet heeft, krijgt wachtmeester Elsink het signaal uit noordelijke richting binnen (1:54:28)

Ook als B&A naar het zuiden rijden, kunnen ze noordelijk van het politiebureau zijn

3. Als Adriaan in de caravan Bassie de gesprekken laat terughoren, is het eerste gesprek waarin Bassie de trein kan horen het eerste deel van het gesprek in de parallelweg (2:09:05), vanaf Luister Acrobaatje t/m Adriaan zegt “maar dat snap ik nieâ€Â. Daarin is een voorbijrijdende trein te horen. Adriaan zegt tegen Bassie “Zet het volgende gesprek maar aan†(2:09:42), dit is echter geen nieuw gesprek, maar het vervolg van het gesprek in de telefooncel aan de parallelweg (Baron zegt : start de motor en rijdt via de binnenweg naar het zuiden), ook hierin is weer een trein te horen.

Het volgende gesprek met de baron (opgenomen walky talky gesprek “Jullie zijn precies op tijdâ€Â) op de bandrecorder laat een vliegtuig horen, echter de baron was op dat moment niet meer op de plek bij het spoor, maar “op de afgesproken plekâ€Â, samen met VJ+B2, dus de link dat vanaf de telefoneerplek bij het spoor op dat moment een vliegtuig voorbij vloog, klopt niet helemaal

Zie punt 1 ;) Er klopt echt niks van die gesprekken. Kijk anders es op de info site

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja die series zijn natuurlijk ook niet zo gemaakt dat bij bestudering alles exact klopt het gaat om het verhaal

Bullshit. Als je iets maakt, moet je zorgen dat het goed is, en als er een foutje tussendoor glipt, zet ik dat op de site. Die fouten zijn er gewoon, niks mis mee om ze online te zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat je ze niet online mag zetten. Vind het zelf ook wel leuk al die foutjes maar als je exact al die tijden van bijv die telefoongesprekken gaat uitspitten. Heb ik iets van kom op dat is een beetje onnodig verzoeken naar fouten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zeg niet dat je ze niet online mag zetten. Vind het zelf ook wel leuk al die foutjes maar als je exact al die tijden van bijv die telefoongesprekken gaat uitspitten. Heb ik iets van kom op dat is een beetje onnodig verzoeken naar fouten.

Hadden ze er maar beter aandacht aan moeten besteden, zo moeilijk is dat niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...