Ga naar inhoud

Wie zijn het "leukste" boeventrio?


Wie vind jij het "leukste" boeventio?  

83 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie vind jij het "leukste" boeventio?

    • Boevenbaas 1, B1, B2
      4
    • Boevenbaas 2, B1, B2
      2
    • Baron, B2, Vlugge Japie
      50
    • Aad-Baron, B2, Vlugge Japie
      23
    • Baron, B100, Handige Harrie
      12
    • Professor Chagrijn, Joris, de Kapitein
      3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat vinden jullie de perfecte combinatie boeven?

Laat je stem horen!

P.S. dit is de eerste poll die ik plaats, ik hoop dat het goed gaat.

Goed geplaatst!

Alleen had je: professor, joris, kapitein er op zich ook bij kunnen zetten ;)

(kan nog altijd)...

Ik vind duidelijk met Japie en b2 het grappigst: Die B2 is geweldig + de rol van Japie is GREAT!

Daarbij vind ik de Aadbaron beter als Paul van Gorcum (vele zijn het hier niet met mij eens) maar ik vind Aad vanwege zijn overdrevenheid heeeeel erg goed... Die uitspraken, geweldig

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paul-Baron, Japie en B2, oh yeah. Ik heb sowieso voorkeur voor de Paul-Baron, het gedistingeerde, arrogante, dat Aad minder heeft, en VJ en B2 zijn grappiger dan B100 en HH. Hoewel ik B100 ook wel waardeer, zijn inzet en pech, maar VJ en B2 zijn meer geolied, ze spelen beter samen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goed geplaatst!

Alleen had je: professor, joris, kapitein er op zich ook bij kunnen zetten ;)

(kan nog altijd)...

Ik vind duidelijk met Japie en b2 het grappigst: Die B2 is geweldig + de rol van Japie is GREAT!

Daarbij vind ik de Aadbaron beter als Paul van Gorcum (vele zijn het hier niet met mij eens) maar ik vind Aad vanwege zijn overdrevenheid heeeeel erg goed... Die uitspraken, geweldig

Je hebt inderdaad gelijk! ik ben hun helemaal vergeten. Hoe kan ik dat wijzigen??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt inderdaad gelijk! ik ben hun helemaal vergeten. Hoe kan ik dat wijzigen??

Rechtsboven bij je bericht, zie je naast de knop: QUOTE, de knop WIJZIG

Rechstboven, onder de titel... ZO doe je dat;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt inderdaad gelijk! ik ben hun helemaal vergeten. Hoe kan ik dat wijzigen??

Ik weet niet zeker of je dat zelf kan doen, maar je kunt de wijzig-knop gebruiken in je openingspost. Waarschijnlijk kun je dan ook de poll aanpassen. Anders doe ik het wel even.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paul-Baron, Japie en B2, oh yeah. Ik heb sowieso voorkeur voor de Paul-Baron, het gedistingeerde, arrogante, dat Aad minder heeft, en VJ en B2 zijn grappiger dan B100 en HH. Hoewel ik B100 ook wel waardeer, zijn inzet en pech, maar VJ en B2 zijn meer geolied, ze spelen beter samen.

Inderdaad, maar ik vind dat Aad vaker laat zien hoe ontzettend gek hij van B2 wordt...

DAT vind ik zo leuk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet zeker of je dat zelf kan doen, maar je kunt de wijzig-knop gebruiken in je openingspost. Waarschijnlijk kun je dan ook de poll aanpassen. Anders doe ik het wel even.

Dat van wijzig had ik inderdaad al door, maar kan zelf de poll niet wijzigen, daarom postte ik dat bericht.

Zou jij dit dan kunnen doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat van wijzig had ik inderdaad al door, maar kan zelf de poll niet wijzigen, daarom postte ik dat bericht.

Zou jij dit dan kunnen doen?

Sure. Consider it done. Niet dat dat trio veel stemmen zal krijgen, maar och ;) En nu weer ontopic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal ik gelijk mijn keuze nog even toelichten als dat nodig is: Ik heb gekozen voor Boevenbaas 2 (Frans Kokshoorn), *b2oud* en *b1* .

Dit is om de simpelste reden dat ik gewoon niet meer bijkom bij hun! Als ik een 2e keus zou moeten geven zou dat dan de Baron (PvG) B2 en VJ zijn, niet dat dat relevant is.. maar toch!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij gaat niets boven het gouden trio; Vlugge Japie, B2 en de Baron (Paul van Gorcum)

De Baron wordt gewoon ontzettend mooi neergezet en in combinatie met B2 is het gewoon een genot om naar te kijken.

De scenes waarin Vlugge Japie ook B2 duidelijk probeert te maken dat hij iets niet moet doen (het geintje met het glas water in de stad "je kan de zee zien) of iets verkeerd doet (de walkie talkie scene in de kroon) maakt het dan ook nog eens helemaal af!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een interessante poll, maar het was voor mij wel heel moeilijk kiezen.

Als we het alleen over de Baron zouden hebben, dan is het voor mij snel duidelijk: de Aad-Baron is nog steeds mijn favoriet. Maar in dit geval gaat het toch meer over het totaalplaatje, het boeventrio als geheel, dus is mijn stem naar de Paul-Baron, B2 en Japie gegaan.

In de Kroon en de Stad vind ik B2 en Japie nog net iets beter uit de verf komen dan in de Schatkaart. Aan het begin van de Kroon lijkt het samenspel tussen de boeven nog wat stroef (maar dat is mijn mening ;) ), maar later in de serie loopt het een stuk lekkerder. In de Stad is het wat mij betreft helemaal top; de schoppen-scene is daarvan al genoeg bewijs, en ook de rit in het busje is geweldig.

Vandaar dus :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het trio Baron - B2 - Vlugge Japie :)

Blijft vertrouwelijk en er zitten de leukste grappen bij. Oke, het trio Aadbaron - B2 - Vlugge Japie is ook leuk en Aad speelt de baron ook heel goed maar ik ga toch meer voor Paul als Baron, omdat Paul nou eenmaal een "vaste acteur" in de B&A-series is.

B100 en Handige Harry zijn toch heel andere boeven. Het acteerwerk is minder leuk en de grappen ook.

De oude boeventrio's zijn ook wel leuk, al staat de term "trio" wat verder af van die drie, want gedurende het hele avontuur met De Sleutel (op de laatste scène na) en een gedeelte van het avontuur van De Diamant bevindt de boevenbaas zich op een andere plaats dan zijn twee helpers, dus ze zijn over het algemeen niet vaak samen te zien.

Mja, en bij de Huilende Professor spreek je meer over een organisatie dan een trio, en de humor van alle drie (Prof, Joris en de kapitein) valt ook tegen / is er bijna niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed gezegd. *baron* *japie* *b2* zijn echt een trio en dat kan je van *bb* *b1* *b2oud* niet zeggen idd. Ook *baron* met *B100* *harry* is niet echt een trio, omdat *B100* altijd alleen op pad is. het is pas echt een trio in Amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het trio Baron - B2 - Vlugge Japie :)

Blijft vertrouwelijk en er zitten de leukste grappen bij. Oke, het trio Aadbaron - B2 - Vlugge Japie is ook leuk en Aad speelt de baron ook heel goed maar ik ga toch meer voor Paul als Baron, omdat Paul nou eenmaal een "vaste acteur" in de B&A-series is.

B100 en Handige Harry zijn toch heel andere boeven. Het acteerwerk is minder leuk en de grappen ook.

De oude boeventrio's zijn ook wel leuk, al staat de term "trio" wat verder af van die drie, want gedurende het hele avontuur met De Sleutel (op de laatste scène na) en een gedeelte van het avontuur van De Diamant bevindt de boevenbaas zich op een andere plaats dan zijn twee helpers, dus ze zijn over het algemeen niet vaak samen te zien.

Mja, en bij de Huilende Professor spreek je meer over een organisatie dan een trio, en de humor van alle drie (Prof, Joris en de kapitein) valt ook tegen / is er bijna niet.

Daar heb je gelijk in, de oude boeven zijn geen trio idd, maar voor mij blijven ze de beste (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat serieuze en norse gedrag (vooral van B1) maakt op mij juist totaal geen indruk. Ik hou van spanning en lol en dat merk ik meer bij series als de Schatkaart, Kroon en de Stad, dus met *aadbaron* / *baron*, *b2* en *japie*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het trio Baron - B2 - Vlugge Japie :)

Blijft vertrouwelijk en er zitten de leukste grappen bij. Oke, het trio Aadbaron - B2 - Vlugge Japie is ook leuk en Aad speelt de baron ook heel goed maar ik ga toch meer voor Paul als Baron, omdat Paul nou eenmaal een "vaste acteur" in de B&A-series is.

B100 en Handige Harry zijn toch heel andere boeven. Het acteerwerk is minder leuk en de grappen ook.

De oude boeventrio's zijn ook wel leuk, al staat de term "trio" wat verder af van die drie, want gedurende het hele avontuur met De Sleutel (op de laatste scène na) en een gedeelte van het avontuur van De Diamant bevindt de boevenbaas zich op een andere plaats dan zijn twee helpers, dus ze zijn over het algemeen niet vaak samen te zien.

Mja, en bij de Huilende Professor spreek je meer over een organisatie dan een trio, en de humor van alle drie (Prof, Joris en de kapitein) valt ook tegen / is er bijna niet.

Zie dikgedrukte

Een beetje een rare toelichting... Alsof Adriaan geen vaste acteur is in de B&A series...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het lijkt me duidelijk dat hij bedoelt dat de baron maar 1x door Aad wordt gespeeld en de rest van de keren door Paul van Gorcum.

Ja, maar dat is logisch. Als je acteur X gebruikt voor de 1e serie met de baron en acteur Y bij de 2e serie met baron, dan is het raar om bij de daarna volgende series weer acteur X de gebruiken voor die personage.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar dat is logisch. Als je acteur X gebruikt voor de 1e serie met de baron en acteur Y bij de 2e serie met baron, dan is het raar om bij de daarna volgende series weer acteur X de gebruiken voor die personage.

Logica is subjectief, wat voor de een logisch is hoeft voor de ander niet logisch te zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm ik weet het niet, het is al vaker gebeurd. Wil Sibbelee ( *b1* ) bijvoorbeeld is tijdens de de sleutel ook tijdelijk vervangen voor een paar scenes omdat hij andere verplichtingen had. Dit gaat dan om een paar scenes, maar het zou net zo goed een paar series kunnen zijn.

Correct me if i'm wrong please

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm ik weet het niet, het is al vaker gebeurd. Wil Sibbelee ( *b1* ) bijvoorbeeld is tijdens de de sleutel ook tijdelijk vervangen voor een paar scenes omdat hij andere verplichtingen had. Dit gaat dan om een paar scenes, maar het zou net zo goed een paar series kunnen zijn.

Correct me if i'm wrong please

Daar weet ik niets van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het lijkt me duidelijk dat hij bedoelt dat de baron maar 1x door Aad wordt gespeeld en de rest van de keren door Paul van Gorcum.

Inderdaad zo bedoel ik het. Paul zie ik als vaste acteur bij de "slechterikken" (boeventrio's, professor etc.), terwijl Aad altijd 1 van de 2 hoofdrollen speelt bij de "goede mensen" (Adriaan). Echter, hij kan ook heel goed de Baron spelen hoor, maar wat slechte personnages binnen B&A ben ik Paul meer gewend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aad-Baron, B2, Vlugge Japie gewoon door deze zinnen toen was ik verkocht

*aadbaron* japie geef es hier wat je opgeschreven hebt

*japie* hier baas

*b2* Zeg je nou hier dwaas?

*aadbaron* hahahahahahha

*b2* Ow hij vind het zeker leuk als je hem dwaas noemt doe ik ook een keer Hallo, dwaas

*aadbaron* B2 neem jou hoed eens af

*b2* ja baas

en dan boem knal in het gezicht dat vond ik altijd zoo leuk en altijd b2 die niks verstond dus dat waren de leukste

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie dat ik dezelfde mening deel met vele andere users hier.

Hoewel Adriaan een goeie baron neer wist te zetten in De Schatkaart, vind ik Paul van Gorcum toch echt 'geniaal' als baron van Neemweggen. _O_

Ook Bas van Toor is echt op z'n best als de scheelkijkende, roodharige Japie met z'n geweldig hoge lachje en bosje sleutels aan z'n broek. _O_

En dan is er natuurlijk B2, die perfect wordt gespeeld door Joop Dikmans. Hij zorgt elke keer weer voor hilarische scenes en is daarom één van de beste TV- personages ooit. _O_

Hoewel ik niks tegen B1, Handige Harry of B100 heb, zijn deze drie toch mijn favorieten !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de boevenbaas b1 en b2 het leukste trio omdat hun toch best veel spanning brachten in de sleutel!

Dat moet ik wel zeggen

Ik vind Aad-B2-Japie het leukst, maar BB-B1-B2 het serieust.

Bij hen heb je echt het idee dat ze echt supergemeen zijn... (en dat zijn ze ook *) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor Baron - B2 - Vlugge Japie. Deze keus omdat ik het _O_ meesterlijk _O_ vindt dat B2 de Baron altijd weer boos krijgt doordat hij zo doof is en dan het bloed onder de Baron zijn nagels vandaan haalt. Vlugge Japie probeert dan altijd de Baron weer een beetje te sussen. B2 die nooit z'n "doofheid" wil inzien en zich niet van z'n fouten bewust is. En B2 is soms erg "brutaal" tegen de Baron, wat je VJ nou nooit ziet doen. Dat is echt de linker hand van de Baron. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

vind de professor toch ook wel leuk en joris maar ik vind vj en b2 en de baron toch het leukst omdat b2 veel dinge rijmt als tie het niet weer eens niets hoord

*bb* 10 miljoen gulden voor de diamand!

*b2oud* wat tien miljoen gulden voor een daggie naar het strand!

^O^

john

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...