Ga naar inhoud

beveiliging/veiligheid in huis


Aanbevolen berichten

Ik vind het wel eens leuk om over beveiliging. En dan bedoel ik inbraakbeveiliging en de brandveiligheid ;). Vertel eens hoe dat er bij jouw uitziet.

Hiero hebben we het volgende ( 2 verdieping met een begane grond uiteraard :P)

- Brandvertragende binnenmuren

- Brandvertragende deuren

- 3 rookmelders

- 2 kg blusser (er moet er nog eentje komen)

Aan beveiliging, tsja, het huis is 6 jaar oud, dus voldoet aan de wat nieuwere eisen ;-).

Lukas.

-edit: topictitel aangepast, ik dacht eerder aan firewalls en virusscanners...-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben brandmelders. Brandvertragende dingen, geen idee.

Ons huis is wel goedgekeurd door de politie als zijnde inbraakbestendig. Dus boefjes, kom maar op!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wij hebben brandmelders. Brandvertragende dingen, geen idee.

Ons huis is wel goedgekeurd door de politie als zijnde inbraakbestendig. Dus boefjes, kom maar op!

We hebben een keer een beveiligingssysteem besteld, later geannuleerd maar de stickers zaten er nog :P. Weer als afschrikking voor de baron :D.

Een muur werkt in principe altijd vertragend, werkt toch als blokkade.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het wel eens leuk om over beveiliging. En dan bedoel ik inbraakbeveiliging en de brandveiligheid ;). Vertel eens hoe dat er bij jouw uitziet.

Hiero hebben we het volgende ( 2 verdieping met een begane grond uiteraard :P)

- Brandvertragende binnenmuren

- Brandvertragende deuren

- 3 rookmelders

- 2 kg blusser (er moet er nog eentje komen)

Aan beveiliging, tsja, het huis is 6 jaar oud, dus voldoet aan de wat nieuwere eisen ;-).

Lukas.

-edit: topictitel aangepast, ik dacht eerder aan firewalls en virusscanners...-

Ik weet het niet eccact, maar B2 maakt geen kans om mijn raam te forceren, daar ben ik veel te geniaal voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rookmelderszzz aanwezig. Helaas ook vervelende broertjes die regelmatig de testknop indrukken.

Verder heb ik geen idee naar brandvertragende middelen, huis stamt uit de jaren 80 en valt nu al uitmekaar , zal wel weinig aan gedaan zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

-Betonnen muren

-deuren die een uurtje of twee brandwerend zijn als ik mij niet vergis

-brandslang die in mei weer herkeurd gaat worden

-rookmelder vlak voor mn deur (een per gang, soms gare figuren met een op hun kamer)

-streng toezicht op vrijhouden vluchtwegen (mwa... streng streng... eens in de paar maand dreigen ze je 150 euro ontruimingskosten te laten betalen, dus dan is alles in vijf minuten weer vrij)

-liggen levensgevaarlijke skateboarden in de gang, als het hier brand uitbreekt ga ik daar echt dood aan...

- Staat nog een paar krukken in de OTG

- Veel sociale controle

- Altijd knokploeg bij de hand :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Wij hebben in ons nieuwe huis overal sloten en knippen en ook nog eens alarm. Nu het nieuw is is alarm uitzetten best lastig na een avondje stappen. Maarja, dat went wel :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Kickje naar net geen 3 jaar :P

Inmiddels is de beveiliging flink omhoog geschroefd.

Alarminstallatie ziet er als volgt uit:

- 1 centraal bedieningspaneel bij de voordeur

- Draadloze magneet contacten op iedere deur en ramen (13 contacten in totaal)

- 2 Detectie "peren" (zo afgesteld dat ie de katten negeert)

- Op zowel de voor-, achter- als de serredeur is een 3-puntssluiting aangebracht

- De zogenaamde "bovenlichtjes" (kleine raampjes boven de deur) zijn beveiligd met een klikslotje en voorzien van een bar

- De voorgaande 3 rookmelders zijn vervangen door een rookmelder in iedere ruimte welke aangesloten staat op het alarmsysteem

- 5 strategisch geplaatste camera's zodat we alle hoeken en gaten in de gaten kunnen houden. De harddisk recorder waar dit op aangesloten staat, kan ik bekijken door een programmatje op de PC en op mijn mobiel

- 5 hele fijne Halon blussers (ja ja, het mag weer)

- 1 brandhaspel

- En alles staat aangesloten op de meldkamer van Trigion welke een eventuele actie neemt wanneer het systeem af gaat (Afhankelijk van de code die wij doorgeven). Tevens word er een SMS gestuurd wanneer het systeem uitgeschakeld word

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow. Ik vergeet de voordeur of de ramen nog wel eens op slot of dicht te doen :') Inbraak is hier niet echt een groot probleem. De Volvo staat ook op de oprit met alle deuren open.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...