Ga naar inhoud

[centraal] Actualiteit en nieuws


Aanbevolen berichten

Ik heb de uitgebreide versie niet kunnen krijgen, daarom deze maar,

De gezondheid van paus Johannes Paulus II is deze morgen wederom sterk achteruit gegaan. Volgens zijn woordvoerder heeft de paus vanochtend een hartmalaise (cardio-circulatoire instorting) en een septikemie, een vergiftiging door de verspreiding van bacterin in de bloedbaan gekregen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 251
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb de uitgebreide versie niet kunnen krijgen, daarom deze maar,

[..]

als ik dus zo de berichten hoor, dan denk ik dat het binnen een paar dagen gedaan is met de Paus.

'z'n toestand is wel zo kritiek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zit je lekker tv te kijken

EXTRA JOURNAAL

gaat slecht met de paus...

2 minuten, ging nergens over..tsss

Vaag,

Is waarschijnlijk al oud nieuws, maar die vrouw die 15 jaar in coma heeft gelezen, is ook overleden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vaag,

Is waarschijnlijk al oud nieuws, maar die vrouw die 15 jaar in coma heeft gelezen, is ook overleden

Mag ook wel zo langzamerhand als je al 15 jaar in coma ligt...8)7 (niet verkeerd opvatten)

Als je 15 jaar in coma ligt maak je 15 jaar niks mee van de wereld en is de kans dat je ooit normaal bij komt nihil... Ik denk dat het beter is!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die vrouw lag helemaal niet in coma, die had een hersenbeschadiging. Of nou ja, een leeg schedeldak.

Maar kwam het niet neer op hetzelfde als je 15 jaar in coma ligt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar kwam het niet neer op hetzelfde als je 15 jaar in coma ligt?

Nee. Coma is dat je in een bepaalde hersentoestand verkeert, vergelijkbaar met een narcose. Daar is nog herstel uit mogelijk, vaak met (zware) hersenbeschadiging tot gevolg.

Schiavo HAD die hersenbeschadiging al. Haar frontal lobe (ben even het nederlands kwijt) was gedegenereerd (zeg maar weg) en haar hersenen zelf hadden nog de grootte van een sinaasappel. Er was niks meer. Het enige dat nog min of meer werkte was de hersenstam (die reflexen regelt, onder andere, vandaar de "reactie"). Daaruit was geen ontwaken meer mogelijk. Alsof je verwacht dat een geamputeerd been spontaan weer aangroeit, zeg maar.

Het maakt geen moer uit natuurlijk, 't is allebei mooi klote, maar goed ;) Je bent mierofiel of je bent het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vinden jullie van het paasakkoord?? Ik vind het echt belachelijk dat de politiek zich met de programma's van de publieke netten bemoeid.

Moet een programma als Kopspijkers dan ook verdwijnen???

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat vinden jullie van het paasakkoord?? Ik vind het echt belachelijk dat de politiek zich met de programma's van de publieke netten bemoeid.

Moet een programma als Kopspijkers dan ook verdwijnen???

Ik weet niet wat het paasakkoord is :@

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het nieuwe regeerakkoord, gemaakt om het kabinet nog te redden. Op de site van D66 staat er wat over. Of kijk naar een willekeurige nieuwsuitzending ;)

trouwens las ik net op teletext dat de mensen rondom de paus WEINIG HOOP meer hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het nieuwe regeerakkoord, gemaakt om het kabinet nog te redden. Op de site van D66 staat er wat over. Of kijk naar een willekeurige nieuwsuitzending ;)

Geld voor onderwijs ^O^

(ik lees straks wel verder)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat geld gaat naar het hoger onderwijs en het voortgezet onderwijs.

De NCRV heeft trouwens de leden van D66 opgeroepen tegen het akkoord te stemmen, omdat ze bang zijn dat de publieke omroep niet meer zal voortbestaan zonder amusement. Er zijn al plannen om 1 kanaal te schrappen.

Maar stel je voor dat bijv. Jack Spijkerman ook naar Talpa zou gaan, omdat zijn programma niet meer in de doeleindes van het door de regering bepaalde bestemmingsplan van de publieke omroepen past. Dan heeft de publieke omroepen amper nog hitprogramma's en denk ik dat er zeker 1 net wordt weggehaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat geld gaat naar het hoger onderwijs en het voortgezet onderwijs.

De NCRV heeft trouwens de leden van D66 opgeroepen tegen het akkoord te stemmen, omdat ze bang zijn dat de publieke omroep niet meer zal voortbestaan zonder amusement. Er zijn al plannen om 1 kanaal te schrappen.

Maar stel je voor dat bijv. Jack Spijkerman ook naar Talpa zou gaan, omdat zijn programma niet meer in de doeleindes van het door de regering bepaalde bestemmingsplan van de publieke omroepen past. Dan heeft de publieke omroepen amper nog hitprogramma's en denk ik dat er zeker 1 net wordt weggehaald.

Belachelijk dat ze programma's weg gaan halen. Echt heel vervelend, en ik snap niet wat ze hiermee willen bereiken, kan er eigenlijk nog verandering in komen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als de leden van D66 tegen stemmen volgens mij. En wordt Jiskefet onder amusement gerekend eigenlijk? Is meer cultuur toch?

Jiskefet is satire dus in mijn ogen geen cultuur maar amusement. Ik hoop niet dat dat verdwijnt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als de leden van D66 tegen stemmen volgens mij. En wordt Jiskefet onder amusement gerekend eigenlijk? Is meer cultuur toch?

Ik mag hopen dat het niet weggaat :X Is toch wel het programma waar ik een rol in heb gehad. En het programma waardoor ik in een tijd waarin ik down was weer happy werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was een aardige en lieve man. :'( Het symbool van de katholieke kerk.

Dat is voor mij een onmogelijkheid. Hoe kun je tegelijk een lieve aardige man zijn en het hoofd van een religie die haat en onverdraagzaamheid predict? :N

Ik wil hier geen religieuze discussie van maken, dus ik ga er verder ook niet op in, en het is lullig voor de gelovigen dat ie dood is, maar mij kan het verder weinig schelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Paus is dus overleden om 21:37.

Geen losse topics openen.

Dit verdient toch wel even wat meer aandacht :X

Waarom overlijden er de afgelopen maanden zoveel beroemde mensen :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit verdient toch wel even wat meer aandacht :X

Waarom overlijden er de afgelopen maanden zoveel beroemde mensen :{

Eh, waarom? Als je dit een los topic geeft, krijg je sowieso religieuze discussies. Hij is dood, de meesten vinden het jammer, de rest kan het niet schelen, een enkeling zal blij zijn. Bedankt voor het melden en ik ga verder met mijn leven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vaticaan: Paus Johannes Paulus II overleden

Uitgegeven: 2 april 2005 21:58

Laatst gewijzigd: 2 april 2005 22:23

ROME - Paus Johannes Paulus II is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het Vaticaan bekendgemaakt. De kerkvorst, die 26 jaar lang leider was van de Rooms-Katholieke Kerk, overleed om 21.37 uur.

De tienduizenden gelovigen op het Sint Pietersplein in Rome reageerden verslagen op het nieuws, dat werd bekendgemaakt aan het einde van een rozenkransgebed.

De in Polen geboren Karol Jósef Wojtyla trad in oktober 1978 aan als de leider van de circa een miljard rooms-katholieken. De gezondheidstoestand van de kerkvorst, die aan de ziekte van Parkinson leed, was de afgelopen dagen snel achteruitgegaan. Het Vaticaan noemde de situatie van de paus de afgelopen dagen "zeer ernstig".

Zondagochtend om 10.30 wordt er op het Sint Pietersplein in een speciale eucharistieviering stil gestaan bij het overlijden van de paus.

Sint Pietersplein

De tienduizenden gelovigen op het Sint Pietersplein staan er verslagen bij sinds zij hoorden dat paus Johannes Paulus II is overleden. Direct na de bekendmaking van het nieuws baden zij het Ave Maria.

Ook hadden veel mensen een brandend kaarsje in de hand. Toen zij klaar waren met het Ave Maria klonk tot tweemaal toe applaus. Tussendoor was het muisstil. Daarna begonnen de gelovigen met het zingen van liederen. Een gezamenlijk gebed volgde.

Verscheidene mensen zitten geknield op de grond. Ook huilen diverse gelovigen. Andere omarmen elkaar. Nonnen met een brandende kaars in de hand, vegen hun tranen weg. De tienduizenden gelovigen zijn diep onder de indruk.

Simonis

Paus Johannes Paulus II was volgens kardinaal Simonis een "rots in de branding" van de Rooms-Katholieke Kerk, die hij 25 jaar in soms roerige tijden heeft geleid. Ook was hij een "verbazingwekkende en bewonderenswaardige man" en een onvermoeibaar strijder voor de menselijke waardigheid en mensenrechten.

Dat heeft kardinaal Simonis, aartsbisschop van Utrecht, gezegd in een reactie op het overlijden van de paus. Johannes Paulus II gaat wat hem betreft de geschiedenis in als "een van de grootste pausen van de kerk".

Pelgrims

De autoriteiten van de Italiaanse stad Rome bereiden zich voor op de komst van zeker een miljoen gelovigen na de bekendmaking nu de paus is overleden. Nu al is het extra druk op de luchthavens en in het openbaar vervoer. De spoorwegen en ook de bus- en metrobedrijven hebben speciale dienstregelingen opgesteld met extra materieel.

Om iedereen te kunnen huisvesten zullen er zeker 6500 bedden worden geplaatst in het grootste congrescentrum en in een gebouw van de spoorwegen.

Richtlijnen

Bijna tien jaar geleden gaf de paus al richtlijnen voor zijn overlijden. In 1996 liet Johannes Paulus II onder meer vastleggen dat in de laatste uren van zijn leven en na zijn overlijden geen foto's van hem mogen worden gemaakt. Ook verbood hij geluidsopnames van zijn laatste woorden.

bron: NU.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb niets met die man, maar om één of andere reden doet het me toch wat.

Ik vind overigens dat hij een paar jaar geleden met pensioen zou moeten zijn gegaan. Hij leek me de laatste paar jaar niet meer in staat om zijn werk goed te kunnen doen. (Ook al vraag ik me af, wat een paus eigenlijk van werkzaamheden heeft.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tot op je dood blijven werken, dat doen maar weinig mensen. Het was een echte doorzetter.

Heel je leven als symbool functioneren kan iedereen wel hoor.

Ik vind het overigens nogal vreemd dat de man zoveel aandacht krijgt. Kennelijk zijn er veel mensen die zichzelf graag in zo'n persoon verliezen. Ik vind het afschuwelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heel je leven als symbool functioneren kan iedereen wel hoor.

Ik vind het overigens nogal vreemd dat de man zoveel aandacht krijgt. Kennelijk zijn er veel mensen die zichzelf graag in zo'n persoon verliezen. Ik vind het afschuwelijk.

De verwachtingen zijn dat er woensdag rond de 2 miljoen O} mensen naar Rome gaan (dan wordt de paus begraven)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tot op je dood blijven werken, dat doen maar weinig mensen. Het was een echte doorzetter.

Euh, hij moest wel. Hij mocht niet aftreden, paus ben je voor je hele leven...

Ik denk dat het beter is voor hem.

Zijn gezondheid was echt heel slecht..

Zo is hij wel van zijn pijn af...

Vind ik ook, ik ben blij voor hem dat hij uit zijn lijden is verlost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De verwachtingen zijn dat er woensdag rond de 2 miljoen O} mensen naar Rome gaan (dan wordt de paus begraven)

En dan te bedenken dat volgens het christelijk geloof het ware zelf al niet meer in het lichaam zit. Ze komen dus enkel voor de buitenkant. 8)7

Het zal wel aan mij liggen. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Muziekzender TMF heeft de kijkers van de TMF Awards ten onrechte opgeroepen de 'Artist of the Decade' te kiezen. Kijkers konden gedurende de uitzending vrijdag de naam van hun favoriet sms'en naar de zender. Op de ochtend van de uitzending was echter al bekend dat Marco Borsato met de prijs aan de haal zou gaan, zo meldt De Telegraaf vandaag.

De speciale award was ingesteld vanwege het tienjarig bestaan van de muziekzender en omdat de TMF Awards voor de tiende keer werden uitgereikt. Borsato kreeg de prijs aan het einde van de uitzending uitgereikt. Volgens De Telegraaf werd de sms-sturende kijker geld uit de zak geklopt. De kosten per verstuurd bericht bedroegen 70 eurocent.

bron: http://frontpage.fok.nl/

Verbaast mij niks, ik zou zelf nooit voor zoiets stemmen.

Dat Marco Borsato het trouwens nog leuk vind om zo'n TMF Award te krijgen, hij wint ieder jaar (soms meerdere) Awards...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Muziekzender TMF heeft de kijkers van de TMF Awards ten onrechte opgeroepen de 'Artist of the Decade' te kiezen. Kijkers konden gedurende de uitzending vrijdag de naam van hun favoriet sms'en naar de zender. Op de ochtend van de uitzending was echter al bekend dat Marco Borsato met de prijs aan de haal zou gaan, zo meldt De Telegraaf vandaag.

Dat moet op de site van bedriegers.nl! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Muziekzender TMF heeft de kijkers van de TMF Awards ten onrechte opgeroepen de 'Artist of the Decade' te kiezen. Kijkers konden gedurende de uitzending vrijdag de naam van hun favoriet sms'en naar de zender. Op de ochtend van de uitzending was echter al bekend dat Marco Borsato met de prijs aan de haal zou gaan, zo meldt De Telegraaf vandaag.

De speciale award was ingesteld vanwege het tienjarig bestaan van de muziekzender en omdat de TMF Awards voor de tiende keer werden uitgereikt. Borsato kreeg de prijs aan het einde van de uitzending uitgereikt. Volgens De Telegraaf werd de sms-sturende kijker geld uit de zak geklopt. De kosten per verstuurd bericht bedroegen 70 eurocent.

bron: http://frontpage.fok.nl/

Verbaast mij niks, ik zou zelf nooit voor zoiets stemmen.

Dat Marco Borsato het trouwens nog leuk vind om zo'n TMF Award te krijgen, hij wint ieder jaar (soms meerdere) Awards...

dat las k vanmorgen om kwart over 6 al toen k de kranten ging halen :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat die awards veelal vantevoren bekend waren, commercieel is het allemaal.

Maar het is wel terecht dat borsato die trofee wint :)

Volgens mij gaat het zo bij de Nationale Awards: De persoon die een award wint is zowiezo aanwezig bij de TMF-Awards dus hoeven ze het publiek en de kijkers niet teleur te stellen door een bandje te laten zien van degene die de Award gewonnen heeft. Bij de Internationale Wards is dit een ander verhaal, dan zijn de artiesten er 9 van de 10 keer zowiezo niet. (TMF heeft te weinig geld en kan dure sterren als een 50 Cent of Britney Spears niet betalen)

* Ja, ik begrijp dat sommige mensen dat geen sterren noemen... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Er is een nieuwe paus gekozen!

Joseph Ratzinger is de nieuwe paus. Hij noemt zich Benedictus XVI. De 115 kardinalen in de Sixtijnse Kapel hebben hem tijdens het conclaaf gekozen als opvolger van Johannes Paulus II.

Om 17.50 uur verscheen witte rook uit de schoorsteen. Ook nu weer zorgde de kleur van de rook voor verwarring. De rook leek eerst zwart en later wit. Het duurde een kwartier voordat de klokken gingen luiden. Een grote menigte op het plein voor de Sint Pieter reageerde uitzinnig op het nieuws en scandeerde "Lang leve de paus".

De naam van de 265e paus werd rond 18.45 uur bekendgemaakt. Daarna verscheen de nieuwe kerkvorst zelf op het balkon.

Ratzinger, tot dusver voorzitter van de Congregatie voor de Geloofsleer, was de gedoodverfde favoriet voor de opvolging van Johannes Paulus II.

Het staat bekend als een uitgesproken conservatief

Bron: http://www.nosjournaal.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is een nieuwe paus gekozen!

Joseph Ratzinger is de nieuwe paus. Hij noemt zich Benedictus XVI. De 115 kardinalen in de Sixtijnse Kapel hebben hem tijdens het conclaaf gekozen als opvolger van Johannes Paulus II.

Om 17.50 uur verscheen witte rook uit de schoorsteen. Ook nu weer zorgde de kleur van de rook voor verwarring. De rook leek eerst zwart en later wit. Het duurde een kwartier voordat de klokken gingen luiden. Een grote menigte op het plein voor de Sint Pieter reageerde uitzinnig op het nieuws en scandeerde "Lang leve de paus".

De naam van de 265e paus werd rond 18.45 uur bekendgemaakt. Daarna verscheen de nieuwe kerkvorst zelf op het balkon.

Ratzinger, tot dusver voorzitter van de Congregatie voor de Geloofsleer, was de gedoodverfde favoriet voor de opvolging van Johannes Paulus II.

Het staat bekend als een uitgesproken conservatief

Bron: http://www.nosjournaal.nl

Deze man was eerst de rechterhand van Johannes Paulus II.

Hopelijk heeft hij niet dezelfde ideen als de vorige paus (o.a wat homo's betreft ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze man was eerst de rechterhand van Johannes Paulus II.

Hopelijk heeft hij niet dezelfde ideen als de vorige paus (o.a wat homo's betreft ;)).

Niet dezelfde. Nog een graadje erger, geloof ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens even kijken:

Hij heeft bij de Wehrmacht gezeten. En hij heeft als bijnaam pantserkardinaal.

Klinkt dus echt als iemand, die goed met alle culturen om zal gaan en geen vreemde opvattingen zal hebben. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eens even kijken:

Hij heeft bij de Wehrmacht gezeten. En hij heeft als bijnaam pantserkardinaal.

Klinkt dus echt als iemand, die goed met alle culturen om zal gaan en geen vreemde opvattingen zal hebben. :N

Inderdaad. Het ziet er naar uit dat de katholieke kerk dezelfde conservatieve koers blijft volgen met de nieuwe paus.

Ik verwacht dus weinig verandering.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...