Ga naar inhoud

Alles over de oude achtergrondmuziek


Aanbevolen berichten

Wat een zoektocht he!

Ik heb het achtervolgingsnummer van de Schatkaart (wanneer de boeven weg proberen te komen) eens goed beluisterd.

Het gaat om het Jarre achtige nummertje.

De vraag was of het een bestaand nummer is.

Het nummer zit nog al proffesioneel in elkaar.

Ik denk dus dat het een bestaand nummer is geproduceerd rond begin jaren 80.

Aangezien er veel orgel in zit, zou het in de richting van Rick van der Linden kunnen wijzen.

Is dit een rare gedachte?

Hier waren we al een tijdje achter ;) Maar het is niks van Rick van der Linden of Focus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat een zoektocht he!

Ik heb het achtervolgingsnummer van de Schatkaart (wanneer de boeven weg proberen te komen) eens goed beluisterd.

Het gaat om het Jarre achtige nummertje.

De vraag was of het een bestaand nummer is.

Het nummer zit nog al proffesioneel in elkaar.

Ik denk dus dat het een bestaand nummer is geproduceerd rond begin jaren 80.

Aangezien er veel orgel in zit, zou het in de richting van Rick van der Linden kunnen wijzen.

Is dit een rare gedachte?

Ik kan je al wel vertellen dat het zeker weten niet van Jarre is omdat ik heb alle cd's van Jarre en daar staat het niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

djkoelkast quoted:

en ik ga voor de zoveelste keer vertellen dat dat rechtenvrije muziek is ik zoek alleen de cd nog waar het op staat...

Waarom denk je dat het rechtenvrije muziek is?

Heb je dit van een bron te horen gekregen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

er zit een mooi QUOTE knopje boven elke post, nu is je quote niet helemaal goed :+

Ik weet zeker dat dat rechtenvrije muziek is omdat ik die cd gehoord heb, ik heb de cd alleen zlef nog niet kunnen vinden. Zodra ik meer weet lezen jullie het!

Grote hoop heb ik dat ik dinsdag of woensdag de plaat krijg met een aantal muziekjes uit de Diamant, maar ik ben nog niet geheel zeker. Als het niet die muziek is is het wel muziek van gelijke strekking, want ik heb van deze plaat wat voorbeeldjes gehoord en het leek er al aardig op.

Jullie horen het allemaal nog als ik iets zeker weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de plaat binnen EN ER STAAT EEN GROOT DEEL VAN DE ONBEKENDE MUZIEK OP UIT DE DIAMANT _O_

Luister pas net dus wie weet wat ik allemaal nog tegen kom ;)

Het zou mooi zijn als daar het spannende muziekje bij zit, wat door de hele serie te horen is!.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zou mooi zijn als daar het spannende muziekje bij zit, wat door de hele serie te horen is!.

Op de plaat staan 4-5 nummers die gebruikt zijn in de serie, het zijn wel allemaal spannende muziekjes. Ik weet niet precies welke jij bedoelt...

Vanavond beleven de muziekjes de radio premiere ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de plaat staan 4-5 nummers die gebruikt zijn in de serie, het zijn wel allemaal spannende muziekjes. Ik weet niet precies welke jij bedoelt...

Vanavond beleven de muziekjes de radio premiere ;)

waarschijnlijk bedoelt Antonio dat spannende muziekje wat je hoort als B&A het kasteel doorzoeken. Wat je ook hoort als B1 denkt dat er een kat buiten is en hij het water over Bassie heen gooit ;)

edit: Malabar was me net voor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

o.a.:

De boeven ontsnappen uit de gevangenis

Ook die dat B2 moe is (in de grot)

en veel van die muziekjes met fluiten enzo erin, ik weet uit mijn hoofd even niet waar ze precies voorkomen, maar ze komen uit de diamant.

Vanavond de premiere dus zorg dat je dan luistert (hoe laat precies hoor je nog)

Link naar bericht
Delen op andere sites
o.a.:

De boeven ontsnappen uit de gevangenis

Ook die dat B2 moe is (in de grot)

en veel van die muziekjes met fluiten enzo erin, ik weet uit mijn hoofd even niet waar ze precies voorkomen, maar ze komen uit de diamant.

Vanavond de premiere dus zorg dat je dan luistert (hoe laat precies hoor je nog)

Tijdens darten? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
waarschijnlijk bedoelt Antonio dat spannende muziekje wat je hoort als B&A het kasteel doorzoeken. Wat je ook hoort als B1 denkt dat er een kat buiten is en hij het water over Bassie heen gooit ;)

Ja die bedoel ik. Zit 'ie erbij DJ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
o.a.:

De boeven ontsnappen uit de gevangenis

Ook die dat B2 moe is (in de grot)

en veel van die muziekjes met fluiten enzo erin, ik weet uit mijn hoofd even niet waar ze precies voorkomen, maar ze komen uit de diamant.

Vanavond de premiere dus zorg dat je dan luistert (hoe laat precies hoor je nog)

Ik ben ook erg benieuwd... hopelijk op een redelijk uur?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk dat er weer muziek gevonden is.

Zelf heb ik ook weer een nummer gevonden. Had Bassie gemaild en antwoord terug over de muziek uit de leeuwentemmer droomwereld. Daarin wordt muziek gebruikt van Malando - Tres por diez.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De boeven ontsnappen uit de gevangenis

Is dit eigenlijk hetzelfde muziekje dat je hoort bij de 'Adriaan-beklimt-het-reuzenrad' scène uit de sleutel? Die muziekjes lijken wel wat op elkaar. Ohja en het eerste 'Adriaan-duikt-de-sleutel-op' muziek is ook zoiets.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dit eigenlijk hetzelfde muziekje dat je hoort bij de 'Adriaan-beklimt-het-reuzenrad' scène uit de sleutel? Die muziekjes lijken wel wat op elkaar. Ohja en het eerste 'Adriaan-duikt-de-sleutel-op' muziek is ook zoiets.

ik moet alle oude banden weer eens uit de kast trekken, want mijn muziekkennis is niet meer optimaal bekmerkte ik gisteren, de luisteraars die speciaal hiervoor op de chat zaten herkenden meer dan ik ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dit eigenlijk hetzelfde muziekje dat je hoort bij de 'Adriaan-beklimt-het-reuzenrad' scène uit de sleutel? Die muziekjes lijken wel wat op elkaar. Ohja en het eerste 'Adriaan-duikt-de-sleutel-op' muziek is ook zoiets.

Frey herkende in ieder geval wel dit melodietje ook uit de scene met het reuzenrad uit de sleutel ;) en volgens mij hebben jullie gelijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frey herkende in ieder geval wel dit melodietje ook uit de scene met het reuzenrad uit de sleutel ;) en volgens mij hebben jullie gelijk ;)

Ik vond ze altijd al erg op elkaar lijken. Ik heb zelfs wel eens gedacht dat het een heel lang muziekstuk was, waarbij er steeds verschillende stukken gebruikt werden.

Hoelang zijn die tracks ongeveer dj? Ik heb ze nog niet op de radio voorbij horen komen namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het achtergrondmuziekje van de scene uit de sleutel, dat de Boevenbaas in aflevering 2 alle op te roepen, om naar de kruisingweg te gaan het muziekje begint, als bassie en adriaan de hoek om gaan naar de winkel waar bassie een speciale koffer gaat kopen.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het achtergrondmuziekje van de scene uit de sleutel, dat de Boevenbaas in aflevering 2 alle op te roepen, om naar de kruisingweg te gaan het muziekje begint, als bassie en adriaan de hoek om gaan naar de winkel waar bassie een speciale koffer gaat kopen.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk omschreven heb.

Datzelfde achtergrondmuzieknummer wordt ook op een moment gebruikt in De Diamant, in de droom van Bassie als Starsky & Hutch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

:@ Ik kom er net achter dat ik in het verkeerde topic heb zitten posten...

Ik heb een collega van mij gevraagd of haar vader (die een hele collectie Jethro Tull, Focus en andere artiesten heeft) eens zou willen luisteren naar het zandvoortnummer.

Helaas had hij geen idee, maar hij gaf me wel een site als tip.

http://www.saturn.de

Hier staan heel veel CD's op in allerlei genres en van elk nummer is een fragment te beluisteren van ongeveer een halve minuut.

Wie weet komen we er via deze site wel achter wie het is en hoe het nummer heet.

EDIT. Ik krijg ook net te horen dat het deuntje ook in Kill Bill is te horen. Als dit zo is, misschien staat het dan wel bij de aftiteling vermeld...

Link naar bericht
Delen op andere sites
:@ Ik kom er net achter dat ik in het verkeerde topic heb zitten posten...

Ik heb een collega van mij gevraagd of haar vader (die een hele collectie Jethro Tull, Focus en andere artiesten heeft) eens zou willen luisteren naar het zandvoortnummer.

Helaas had hij geen idee, maar hij gaf me wel een site als tip.

http://www.saturn.de

Hier staan heel veel CD's op in allerlei genres en van elk nummer is een fragment te beluisteren van ongeveer een halve minuut.

Wie weet komen we er via deze site wel achter wie het is en hoe het nummer heet.

EDIT. Ik krijg ook net te horen dat het deuntje ook in Kill Bill is te horen. Als dit zo is, misschien staat het dan wel bij de aftiteling vermeld...

Ik verwijder de andere post wel eventjes. ;) Dit is hele goede informatie en de moeite van het natrekken waard. Wie weet! Dankjewel voor de tip! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
:@ Ik kom er net achter dat ik in het verkeerde topic heb zitten posten...

Ik heb een collega van mij gevraagd of haar vader (die een hele collectie Jethro Tull, Focus en andere artiesten heeft) eens zou willen luisteren naar het zandvoortnummer.

Helaas had hij geen idee, maar hij gaf me wel een site als tip.

http://www.saturn.de

Hier staan heel veel CD's op in allerlei genres en van elk nummer is een fragment te beluisteren van ongeveer een halve minuut.

Wie weet komen we er via deze site wel achter wie het is en hoe het nummer heet.

EDIT. Ik krijg ook net te horen dat het deuntje ook in Kill Bill is te horen. Als dit zo is, misschien staat het dan wel bij de aftiteling vermeld...

Ik heb Kill Bill al heel veel keren bekeken, maar het zandvoortnummer zit er niet in hoor ( heb trouwens de soundtracks van 1 en 2, en het staat er niet op )

Jammer, maar helaas

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leek mij ook al vaag dat niemand het dan ooit opgevallen was :P Kill Bill is toch een redelijk bekende film bij de meesten, dus dan had volgens mij allang iemand gereageerd ;)

maar misschien dat je er via die site met fragmentjes achter kan komen... dat nummer moet toch een keer boven water komen O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Via de site kun je van alles bekijken...

Jethro Tull, Focus, Jean Michel Jarre...

En DJ had het ook over Brainbox en volgens mij staat dat er ook op.

We zijn inmiddels al weer iets wijzer geworden. Het lullige is alleen dat ze ons vertellen wat het NIET is en niet wat het wel is (leuke zin)

Brainbox, nee

Jethro Tull, nee

JMJ, nee

Focus, volgens enkele kenners niet, echter, Rick van der Linden denkt van wel

Thijs van Leer, heeft Dj contact mee maar hebben we volgens mij nog niet veel meer van gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb net het Zandvoortnummer naar een collega van me gestuurd (Hij is jaren '70, '80, '90 DJ, dus misschien dat hij het weet.) Zaterdag zie ik hem weer en misschien dat we dan ook wel meer weten.

Wordt vervolgd..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Hier heb ik een hele lijst met alle (voor zover ik het goed heb) achtergrondmuziek die tot nu toe al is gevonden.

01. Antonin Dvorak

- Serenade voor blazers Op. 44

02. Clannad:

- Atlantic realm

- Child of the sea

- In flight

- Predator

- Signs of life

- The berbers

- The kirk pride

- Under neptune’s cape

- Voyager

03. Draaiorgel de Arabier

- Tulpen uit Amsterdam

04. Ennio Morricone:

- Ecstasy of gold

- The good, the bad and the ugly

05. Focus:

- Anonymus TWO

- Elspeth of nottingham

06. Henry Mancini:

- Theme from hotel

07. Isaac Hayes:

- Theme from shaft

08. Jean-Michel Jarre:

- Arpegiator

- Equinoxe 1

- Equinoxe 2

- Equinoxe 3

- Equinoxe 4

- Magnetic fields 1

09. John Carpenter:

- Theme from halloween

10. John Williams:

- Theme from raiders of the lost ark

11. Lee Towers:

- Los Angeles

- New York, New York

12. Malando:

- Tres por diez

13. Martin Gale

- Cherokee

- Crazy rhytm

- Heartbreaker

- I want to be happy

- Kiss me sweet

- Money is the root of all evil

- Music music music

- Saloon medley

- Tea for two

- Three little words

14. Max Greger

- In the mood

15. Meco Monardo:

- Star wars remix

16. Mike Oldfield:

- Tubular bells

17. Mike Post:

- Theme from L.A. Law

18. Omega:

- Spanningsmuziek

19. Peru:

- Africa

- Continents - Savanne

20. Pierre Moerlens Gong:

- Crosscurrents

21. Rein van den Broek:

- Tarantuella

22. Rhythm Heritage:

- Theme from S.W.A.T.

23. Rick Van Der Linden

- GX1

- Superdream GT-2000

24. Ruben Fuentes:

- La negra

25. The Temptations:

- Papa was a rolling stone

26. Vangelis:

- Antarctic echoes

- Kinematic

- Life of Antarctica

- Other side of Antarctica

- Pulstar

- Spiral

- Theme from Antarctica

27. The Ventures:

- Theme from Starsky & Hutch

28. Yannis Markopoulos:

- Who pays the ferryman

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht is wel handig in het topic zelf. Heb je toch zo het overzicht.

Volgens mij staan er in je vorige post ook nog wel nummers die niet op de muzieksite staan. Neem bijvoorbeeld nummer 1, 14, 15 en onder nummer 13 staan ook een paar titels die ik nog niet op de muzieksite. zie. ;)

Ook ben ik wel eens benieuwd in welke scene Oxygene van Jean Michael Jarre nou is gebruikt die niet in je vorige post maar wel op de muzieksite staat. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij staan er in je vorige post ook nog wel nummers die niet op de muzieksite staan. Neem bijvoorbeeld nummer 1, 14, 15 en onder nummer 13 staan ook een paar titels die ik nog niet op de muzieksite. zie. ;)

Ook ben ik wel eens benieuwd in welke scene Oxygene van Jean Michael Jarre nou is gebruikt die niet in je vorige post maar wel op de muzieksite staat. :)

Maar volgens mij is die ook helemaal nergens gebruikt. En als dat wel zo is, zou ik ook wel eens willen weten waar dan in welke serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar volgens mij is die ook helemaal nergens gebruikt. En als dat wel zo is, zou ik ook wel eens willen weten waar dan in welke serie.

ik dus ook. op de oude muzieksite stond:

Scene(s) de verdwenen kroon en/of de verzonken stad (Niet bekend)

Maar in beide series, niets te vinden. ik zal ze allemaal nog is een keer gaan kijken, misschien komen we dan verder,

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Iemand die mij kan helpen met volgend liedje uit "Het Geheim van de Schatkaart" ? De titel van de achtergrondmuziek toen bvb Japi werd voortgesleurd met de auto, of als die kerel z'n uitleg met die geisers doet.

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iemand die mij kan helpen met volgend liedje uit "Het Geheim van de Schatkaart" ? De titel van de achtergrondmuziek toen bvb Japi werd voortgesleurd met de auto, of als die kerel z'n uitleg met die geisers doet.

Alvast bedankt.

Dit nummer is tot nu toe helaas nog steeds niet gevonden. Dus wij weten over dit nummer net zoveel als jij helaas...

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...